Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-27@09:44:40 GMT

سرقت دریچه‌های فاضلاب در تهران

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۲۱۱۴۵

سرقت دریچه‌های فاضلاب در تهران

سرهنگ قاسم دستخال در تشریح این خبر اظهار کرد: پس از وصول شکایات متعدد مبنی بر سرقت دریچه‌های فلزی حوضچه فاضلاب در سطح شهر تهران که علاوه بر خسارت مالی به زیرساخت‌های شهری، باعث ایجاد مشکلات از جمله سقوط شهروندان و موتور سواران به داخل حوضچه‌ها شده بود، با دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران بررسی موضوع برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: در گام نخست کارآگاهان با مراجعه به محل‌های سرقت و تحقیقات میدانی تصویر فردی حدوداً ۴۰ ساله که با یک دستگاه خودروی پراید نوک مدادی در حال سرقت دریچه‌های شرکت آب و فاضلاب بود، به دست آوردند.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: در گام بعدی از تحقیقات کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی مالک خودروی پراید که خانمی جوان بود شناسایی و مشخص شد وی خودرو را به صورت قولنامه‌ای به یک نمایشگاه اتومبیل واگذار کرده است.

این مقام پلیسی با اشاره به اینکه کارآگاهان مالک نمایشگاه را به پایگاه یکم دعوت کردند، گفت: نمایشگاه دار در اظهاراتش به کارآگاهان گفت، خودرو را به یکی از دوستانش به نام مجید ۳۸ ساله به صورت اقساطی، حدود چند ماه قبل واگذار کرده است و اطلاعی از سرقت‌های انجام شده ندارد، با مشخص شدن این موضوع در بررسی سوابق کیفری مجید مشخص شد وی پیش‌تر به دفعات مختلف به جرم سرقت دریچه‌ها و کلاهبرداری دستگیر شده است.

دست خال با بیان اینکه مخفیگاه متهم در محدوده گیشا شناسایی شد، افزود: با انعکاس اطلاعات به دست آمده به بازپرس پرونده، دستور دستگیری مجید صادر شد و در نهایت وی در مخفیگاهش در دوم دیماه طی یک عملیات پلیسی دستگیر و به پایگاه یکم انتقال یافت.

رئیس پایگاه یکم تصریح کرد: سارق که در ا. ابتدا منکر هرگونه سرقتی بود با مشاهده دلایل جمع آوری شده، به ناچار اعتراف کرد: شغلش خرید و فروش خودرو هست و حدود ۲ ماه است به دلیل مشکلات مالی بیکار شده و برای تأمین هزینه‌های زندگی در خیابان‌ها دریچه‌های فلزی شرکت آب و فاضلاب را سرقت سپس دریچه‌ها را بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان به ضایعاتی‌ها فروخته است.

وی در پایان با اشاره به اینکه متهم به ۱۰ فقره سرقت اعتراف کرده است، گفت: متهم با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران پرونده روانه زندان شد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سرقت دستگیری سارق پلیس آگاهی سرقت دریچه های فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۲۱۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه گذاری را از بین می‌برد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران گفت: امروزه به لحاظ پیچیدگی روابط اجتماعی و وجود رابطه اجتناب‌ناپذیر در زندگی شهروندان، سرقت نه تنها شخص مال‌باخته، بلکه به‌موازات آن امنیت جامعه را نیز متزلزل می‌کند و انگیزه کار و تلاش و سرمایه گذاری را از بین می‌برد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، ابوالفضل نیکوکار، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران گفت: امروزه به لحاظ پیچیدگی روابط اجتماعی و وجود رابطه اجتناب‌ناپذیر در زندگی شهروندان، سرقت نه تنها شخص مال‌باخته، بلکه به‌موازات آن امنیت جامعه را نیز متزلزل می‌کند و انگیزه کار و تلاش و سرمایه گذاری را از بین می‌برد.

وی افزود: سرقت موجب افزایش هزینه‌های تولید می‌شود و بخش‌های زیادی از بیت‌المال و سایر امکانات کشور باید صرف پیشگیری از سرقت و مبارزه با تبهکاران و سارقان، اداره زندان‌ها، تأمین زندگی خانواده‌های زندانیان و غیر آن شود، که آثار زیان‌بار آن بر مصرف‌کننده‌ها و شهروندان تحمیل و اضطراب و نگرانی دامن‌گیر خانواده‌ها می‌شود و از لحاظ سیاسی، امنیت داخلی مخدوش شده و موجبات نارضایتی و اعتراض مردم را فراهم می‌کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران تصریح کرد: در راستای ارتقاء هماهنگی بین دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در پیشگیری از جرم، به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران در پیگیری مصوبات، جلساتی برگزار شده است که اقدامات صورت گرفته منجر به کاهش ۶/۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر در شهر تهران شده است.

دیگر خبرها

  • قتل هولناک مادر با ضربه‌های دمبل
  • قتل مادر با ضربه‌های هولناک دمبل توسط پسر
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه گذاری را از بین می‌برد
  • قتل مدیر عامل شرکت پخش لوازم آرایشی با ۳۷ ضربه چاقو
  • راه‌اندازی پایگاه داده ملی مالکیت دوچرخه در بلژیک
  • کشف جسد مرد جوان در قهوه‌خانه‌ای در جنوب تهران
  • سارق مغازه های تهرانسر دستگیر شد
  • تخلیه ماهانه۵۰۰ تن زباله و لجن از کانال‌ های آب تهران | روایت کارگرهایی که در مسیر پاکسازی کانال‌های شهر جان می‌ دهند
  • پیگیری مشکلات فاضلاب منطقه ۲۲ تهران
  • ۴۵ فقره سرقت در پرونده سارق خودرو و محتویات خودرو