Web Analytics Made Easy - Statcounter

زیباری در حساب رسمی‌اش در توئیتر نوشت: به عنوان وزیر اسبق امورخارجه دولت عراق، احساس می‌کنم که آنچه امروز در خصوص سفارت آمریکا در بغداد روی داد، یک لکه ننگ کامل برای عراق به عنوان کشوری با حاکمیت و دولتی مستقل است.
وی ادامه داد: باید از تمامی مراکز دیپلماتیک حفاظت و به آن‌ها احترام گذاشت.
پیشتر وزارت امورخارجه آمریکا اعلام کرده بود، "برهم صالح" رییس جمهوری عراق و "عادل عبدالمهدی" نخست وزیر دولت پیشبرد امور عراق در تماس تلفنی با "مایک پمپئو" بر حفاظت از مراکز دیپلماتیک ایالات متحده در عراق تأکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این وزارت‌خانه آمریکا در این بیانیه اعلام کرد که رییس جمهوری و نخست وزیر عراق به پمپئو گفته‌اند که آنان حمایت از مراکز دیپلماتیک آمریکایی را تضمین می‌کنند.
پیش از این عبدالمهدی خواستار متفرق شدن تمام افرادی شد که در جلوی سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد تجمع کرده بودند.
عبدالمهدی اعلام کرد که حمله یکشنبه شب آمریکا به یگان‌های نظامی عراق به شدت از سوی دولت بغداد محکوم است و ما تمام اقدامات و تدابیر لازم برای حفظ حاکمیت عراق و امنیت شهروندان خود را اتخاذ کرده‌ایم.

هواپیماهای آمریکا یکشنبه شب مقر نیروهای تیپ‌های ۴۵ و ۴۶ الحشد الشعبی در منطقه القائم در غرب استان الانبار را بمباران کردند که در جریان آن چند کشته و زخمی برجای گذاشت.

ارتش آمریکا با تأیید حملات هوایی به خاک عراق، اعلام کرد که نیروهای آن‌ها حملاتی علیه پنج مقر و تاسیسات متعلق به گردان‌های الحشد الشعبی در خاک عراق و سوریه انجام دادند.

بدنبال این اقدام، معترضان خشمگین عراقی امروز سه‌شنبه با نصب پرچم گروه‌های مقاومت و پرچم الحشد الشعبی بر فراز دیوار سفارت آمریکا، پرچم این کشور را نیز مقابل سفارتش آتش زدند و با سر دادن شعار ضدآمریکایی، خواستار بسته شدن این سفارتخانه و اخراج سفیر آن شدند.
در این تظاهرات اعتراضی، "قیس الخزعلی" دبیرکل عصائب اهل الحق، "هادی العامی" دبیرکل سازمان بدر و رییس ائتلاف سازندگی، "فالح الفیاض" رییس سازمان الحشد الشعبی، "ابومهدی المهندس" معاون سازمان الحشد الشعبی، "حامد الجزائری" معاون دبیرکل سرایا الخراسانی حضور داشتند.

برچسب‌ها بغداد عراق سفارت آمریکا پروندهٔ خبری حمله آمریکا به الحشد الشعبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بغداد عراق سفارت آمریکا بغداد عراق سفارت آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۲۱۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیمابخش تصویری خبرگزاری «آسوشیتدپرس» تصویر دوربین مداربسته را از حمله پهپادی به یک میدان گازی در «سلیمانیه» عراق پخش کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمله پهپادی به میدان گازی «خور مور» در سلیمانیه در شمال عراق، چهار نفر کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند. هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفت.

وزارت برق منطقه ای کردستان عراق، از تعلیق تولید گاز و از دست دادن ۲۵۰۰ مگاوات تولید برق خبر داد.

حمله موشکی به همین میدان گازی در ماه ژانویه باعث آسیب به زیرساخت‌ها و قطعی گسترده برق شد.

دیگر خبرها

  • تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • ببینید |‌ لحظه حمله پهپادی به میدان گازی کورمورِ عراق
  • لحظه حمله پهپادی به میدان گازی کورمور عراق + فیلم
  • سرنگونی پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک دو موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • سرنگونی پهپاد 30 میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا
  • ماجرای دکترای افتخاری رئیسی از دانشگاه کراچی پاکستان + عکس
  • محکومیت حمله اسرائیل به سفارت ایران در نشست بریکس