Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیر کل امور پژوهشی و فناوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای از اقدامات این دانشگاه برای تربیت تکنیسین ماهر جهت تعمیر موتور خودرو‌های هیبریدی خبر داد. تاریخ انتشار: 23:07 - 10 دی 1398 - کد خبر: ۵۸۲۰۵۷

معراج رجایی، مدیر کل امور پژوهشی و فناوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، از اقدامات جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای جهت آموزش موتور‌های هیبریدی به دانشجویان خبر داد و گفت: با اقداماتی که در یک سال گذشته صورت گرفت توانستیم ۳۱ استند آموزشی موتور‌های هیبریدی را در کشور وارد کنیم با توجه به اینکه این رشته و این نیاز در کشور وجود دارد، ولی تاکنون کسی متولی این کار نبوده توانستیم این کار را انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رجایی در ادامه بیان کرد: دوره‌های آموزشی تعمیر موتور‌های هیبریدی در دانشگده انقلاب اسلامی هم اکنون در حال انجام است و تمام استادان در رشته اتو مکانیک از استان‌های مختلف در حال آموزش تعمیز موتور‌های هیبریدی هستند تا این سطح تکنولوژی را به دانشجویان و همکاران این رشته انتقال دهند.

مدیر کل امور پژوهشی و فناوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای در ادامه بیان کرد: این استند یک موتور هیبریدی است که به جهت تکنولوژی جدیدی که در موتور‌های دو گانه سوز و الکترونیکی و هیبریدی استفاده می‌شود مد نظر قرار گرفته است با توجه به وضعیت کاهش مصرف سوخت می‌تواند رویکرد خوبی داشته باشد.

رجایی افزود: موتور‌های هیبریدی را از خارج وارد کردیم و و دانشجویان تعمیر و نگهداری آن‌ها را یاد می‌گیرند و این آموزش باعث می‌شود دغدغه‌ی صنعت در زمینه عدم توانایی در اختیار داشتن تکنیسین ماهر بر طرف شود.

بیشتر بخوانید: بودجه دانشگاه فنی و حرفه‌ای با سایر دانشگاه‌ها فاصله زیادی دارد و پاسخگوی نیاز‌های دانشگاه نیست!

به گزارش خبرنگار میزان، اهمیت این اقدام دانشگاه فنی و حرفه‌ای این این رو قابل اهمیت است که امروزه خودرو‌های هیبریدی در حال تسخیر بازار خودرو هستند.

خودروی هیبریدی یا خودروی سبز چیست؟

خودرو دونیرو یا خودرو هیبریدی خودرویی است که برای حرکت کردن از ترکیب دو یا چند منبع مجزای قدرت استفاده می‌کند. در بیشتر موارد از این نام در اشاره به خودرو برقی دوگانه استفاده می‌شود که در سیستم پیشرانه آن‌ها یک موتور درون‌سوز (معمولاً بنزینی) در کنار یک یا چند موتور الکتریکی قرار دارد و خودرو این قابلیت را دارد که فقط از یکی از این منابع انرژی یا هر دو آن‌ها در کنار یکدیگر استفاده کند. انواع دیگری از خودرو‌های هیبریدی هم وجود دارند که از سوخت‌های دیگری، چون پروپان، هیدروژن یا انرژی خورشیدی بهره می‌برند. نوع تکنولوژی به کار رفته در ساخت این خودرو‌ها بستگی به هدف طراحان خودرو دارد؛ این که آیا خودرو هیبریدی برای بهره‌وری بالاتر در مصرف سوخت، قدرت بیشتر، مسافت طولانی‌تر حرکت با یک بار سوخت‌گیری یا کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای طراحی شده‌است. این خودرو‌ها به خودرو‌های سبز نیز معروفند.

همراه با ورود این خودرو‌ها به کشور باید برخی پیش زمینه‌ها از جمله تکنیسن ماهر جهت تعمیر قطعات آن نیز در کشور وجود داشته باشد در غیر این صورت می‌توان گفت که وجود آن بی فایده تلقی می‌شود و این اقدام دانشگاه فنی و حرفه‌ای گامی بلند در راستای رسیدن به هدف بلند مدت تردد خودرو‌های هیبریدی یا سبز در سطح شهر‌ها است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فنی و حرفه ای فنی و حرفه ای موتور هیبریدی دانشگاه فنی و حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۲۲۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از اولین موتور احتراقی غیرآلاینده جهان در ژاپن

ژاپن از اولین موتور احتراقی غیرآلاینده جهان با ۴۴۰ اسب بخار و تنها انتشار بخار آب از اگزور رونمایی کرد. این نوآوری نقش مهمی در بهره‌وری انرژی و پایداری زیست‌محیطی دارد و می‌تواند ردپای کربن انسانی را به طور قابل‌توجهی کاهش دهد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، صنعت خودرو در حال گذر به تحولات قابل‌توجهی است که تحت هدایت پیشرفت‌های تکنولوژیکی قرار دارد که پایداری زیست‌محیطی و بهره‌وری انرژی را در اولویت قرار می‌دهد. این تغییرات نشان‌دهنده یک روند رو به رشد به سمت مدل‌های طراحی شده برای جایگزینی موتور احتراق داخلی سنتی است که به انتشار آلاینده‌های بالا و سهم قابل‌توجه در تغییرات آب‌وهوایی شهرت دارد.

یک شرکت مشهور ژاپنی که به دلیل سابقه نوآوری‌های خود در بخش خودرو شناخته شده، با جدیدترین ساخته پیشگامانه خود جهان را مبهوت کرده است. این اختراع جدید با ترکیب فناوری‌های پیشرفته‌ای که می‌تواند تجربه رانندگی را به‌طور اساسی تغییر دهد، انقلابی در نحوه سفر بشر ایجاد می‌کند.

شرکت یادشده به دنبال نوآوری در بخش خودرو نیست، بلکه در نظر دارد آن را به‌طور کامل متحول کند. فناوری آن وعده اختراعی بیش از یک جایگزین ساده برای موتورهای احتراقی و الکتریکی را می‌دهد که می‌تواند به معنای پایان وابستگی بشر به سوخت‌های فسیلی و گذار به ترددی پاک‌تر و پایدارتر باشد.

پیشرفت شرکت ژاپنی در اختراع موتور احتراقی غیرآلاینده، از نقطه‌نظر اکولوژیکی گزینه‌ای است که آلایندگی بسیار کمتری نسبت به بنزین دارد و می‌تواند با کاهش قابل‌توجه ردپای کربن بشر، از اثرات تغییرات آب‌وهوایی به‌شدت بکاهد.

ویژگی‌های استثنایی نوآوری برند ژاپنی

با وجود تمرکز روزافزون بر خودروهای الکتریکی به‌عنوان راه‌حلی برای کاهش آلودگی در بخش خودرو، نوآوری اخیر موتور احتراقی V8 ژاپن سطح انتظارات موجود را بالا برده است. همان‌طور که صنعت به سمت برقی‌شدن پیش می‌رود، این توسعه با ارائه یک جایگزین قدرتمند و کم‌مصرف، انتظارات را به چالش می‌کشد.

V8 وعده داده است که قدرت و عملکردی را که به‌طور سنتی با موتورهای احتراق داخلی مرتبط است با ردپای محیطی بسیار کمتری ترکیب کند و طی یک جهش هیجان‌انگیز در صنعت خودروسازی، هیدروژن را در مرکز توجه قرار دهد. شرکت یادشده نمونه اولیه موتوری را ارائه کرده است که ویژگی‌های شگفت‌انگیزی ارائه می‌کند. منیفولدهای اگزوز این موتور، با طول‌های یکسان برای مجاری خروجی از سر سیلندر، اطمینان حاصل می‌کنند که آب حاصل از هر سیلندر فاصله‌ای یکسان را با سرعت یکسان طی می‌کند. این پیشرانه با حجم پنج لیتری، نیروی چشمگیر ۴۴۰ اسب بخار را در ۶۸۰۰ دور در دقیقه آزاد می‌کند.

اتحاد کلیدی برای آینده‌ای پایدار در صنعت خودرو

ژاپن از طریق همکاری بین کاوازاکی، یاماها، سوزوکی و هوندا یک انجمن فناوری تحقیقاتی تأسیس کرده است که بر توسعه موتورهای هیدروژنی برای طیف وسیعی از وسایل‌نقلیه تمرکز دارد. این ابتکار نشان‌دهنده تلاش مشترک برای پیشبرد فناوری پیشرانه پاک و پایدار در بخش حمل‌ونقل است.

هدف اصلی این اتحاد نوآوری در طراحی و اجرای سیستم‌های انرژی مبتنی بر هیدروژن بوده است که از این طریق به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و ترویج راه‌حل‌های سازگار با محیط زیست در صنعت خودرو کمک می‌کند. پیشرفت فناوری فعلی در موتورهای احتراقی غیرآلاینده نقطه عطفی در مسیر پیاده‌سازی راه‌حل‌های پایدار در حمل‌ونقل است که بر تعهد قطعی این شرکت‌های نوآور پیشرو برای ایجاد آینده‌ای پاک‌تر و کارآمدتر در صنعت خودرو تأکید دارد.

این رهبران صنعتی در کنار یکدیگر فناوری‌های نوآورانه‌ای را توسعه داده‌اند که به حفاظت از محیط‌زیست کمک می‌کند و موتور چشمگیر V8 جدید آن‌ها که تنها بخار آب را از طریق لوله‌های اگزوز خود ساطع می‌کند، یک گام مهم به جلو را نشان می‌دهد.

کد خبر 749013

دیگر خبرها

  • 2 خودرو جدید کرمان موتور (+عکس )
  • قیمت 2 خودرو جدید کرمان موتور اعلام شد (عکس)
  • (تصاویر) این ۲ خودروی جدید امسال وارد بازار ایران می‌شوند
  • رونمایی از اولین موتور احتراقی غیرآلاینده جهان در ژاپن
  • قیمت خودرو امروز ۱۰ اردیبهشت + جدول
  • اعتراض دانشجویان شریف به روند کند تعمیر مسجد دانشگاه
  • در مذمت و ستایش ارز دریافتی خودروسازان اخیراً گمرک
  • بازگشت پرشکوه هاوال با H6
  • تخصیص ۳.۱ میلیارد دلار برای مونتاژ/ برای واردات خودرو ارز نداریم؟
  • (تصاویر) شاسی‌بلند چینی بازار ایران به بریتانیا می‌رود