Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیگر رسانه‌ها ــ فرود گرگین‌پور، موسیقی‌دان و نوازندۀ کمانچه و ویولن، شامگاه سه‌شنبه دهم دی‌ماه بر اثر ایست قلبی در تهران درگذشت.

به گزارش ایکنا؛ مهر نوشت: فرود گرگین‌پور، موسیقی‌دان و نوازندۀ کمانچه و ویولن، شامگاه سه شنبه دهم دی ماه بر اثر ایست قلبی در تهران درگذشت.

استاد فرود گرگین‌پور، برادر فرهاد گرگین‌پور و خواهرزادۀ محمد بهمن‌بیگی از نوازندگان نامی ایل قشقایی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او از کودکی با نوازندگی آکاردئون یادگیری موسیقی را آغاز کرد و در سال ۱۳۴۲ از کلاس‌های نورعلی برومند، حبیب‌الله بدیعی، علی تجویدی و علی‌اصغر بهاری بهره برد.

سال ۱۳۵۴ تحصیلات موسیقی در دانشگاه تهران را به پایان رساند و از همان سال به تشویق نورعلی برومند به نواختن ساز کمانچه پرداخت. از آثار او می‌توان ترکمن صحرا، هجران، کوراغلو و مجموعه موسیقی قشقایی را نام برد.

در تاریخ ۹ بهمن ۱۳۹۴ مراسم بزرگداشتی برای او با حضور بزرگانی چون حسین علیزاده، محمود دولت‌آبادی، جواد مجابی و حسین الهی‌قمشه‌ای در فرهنگسرای نیاوران تهران برگزار شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن فرود گرگین پور ایست قلبی درگذشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۲۲۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لندر جان سخت ژاپن برای سومین بار روی ماه بیدار شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، سازمان فضایی ژاپن(JAXA) روز چهارشنبه(دیروز، ۲۳ آوریل) پس از دریافت عکسی از سطح ماه اعلام کرد SLIM سومین شب ماه را دوام آورده است. سازمان فضایی ژاپن تصویر ثبت شده را در پلتفرم ایکس منتشر کرد.

در پیام این سازمان آمده است: شب گذشته ما توانستیم به طور موفقیت آمیز با SLIM ارتباط برقرار کنیم که دوباره فعال شده و زنده ماندن کاوشگر تایید شد. این تصویری از ماه است که شب گذشته دوربین ناوبری ابزار ثبت کرده است.

لندر ماه در ۱۹ ژانویه ۲۰۲۴ میلادی روی ماه فرود آمد، وظیفه این لندر آزمایش فناوری فرود و جمع آوری داده درباره زمین شناسی قمر است. پس از فرود لندر اپراتورهای JAXAمتوجه شدند این ابزار روی دماغه اش قرار دارد و به این ترتیب پنل های خورشیدی در جهت صحیح برای دریافت آفتاب قرار نداشتند. بنابراین زنده ماندن ابزار روی ماه رویدادی خارق العاده بود.

کد خبر 6088231 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • لندر جان سخت ژاپن برای سومین بار روی ماه بیدار شد
  • همسر شهید آیت الله سیدمصطفی خمینی دار فانی را وداع گفت
  • وداع با نگرانی از مشکلات گوشی، اِلبان تضمین کیفیت عالی در تعمیرات موبایل
  • امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت | دلیل استعفای او در سال گذشته
  • فرود دلهره‌آور بوئینگ ۷۴۷ در فرودگاه (فیلم)
  • (ویدئو) فرود دلهره‌آور بوئینگ ۷۴۷ در فرودگاه
  • شنیدن فهرست بهاری خوانندگان در اردیبهشت/ «غزه» همچنان مهم است!
  • «اشعار نو از نغمه‌های کهن» شنیدنی می‌شوند
  • نادر کاشانی پیشکسوت بسکتبال درگذشت | دلیل درگذشت نادر کاشانی چه بود؟
  • جزئیات کنسرت «اشعار نو از نغمه‌های کهن»/ وقتی ملودی‌های قدیمی بازخوانی می‌شوند