Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا رستگار رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: هم اکنون، آنچه در اقتصاد و بخش خصوصی و به طبع آن در بازار فولاد می‌گذرد ناشی از نا اطمینانی و نگرانی همکاران نسبت به آینده است.این یک واقعیت است که بازار فولاد در روز‌های اخیر بیش از آنکه بر مبنای داده‌های بنیادین و واقعی حرکت کند بیشتر سراغ حدس و گمان‌هایی می‌رود که از پایه و اساس مشخصی برخوردار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد ادامه داد: این نا اطمینانی یک مفهوم فراگیر بوده که از بی اعتمادی و کاهش امید در سرمایه گزاری در این حوزه بوجود آمده است و وقتی اقتصاد به شرایط نا اطمینانی می رسد عمق دید فعالان اقتصادی کاهش پیدا می کند و تصمیم گیری‌ها غیر منطقی و دشوار‌تر می شود. قطعا نقش قوانین، مقررات و تصمیمات بد بی تاثیر نبوده و موجب افول تمامی فعالیت های حوزه صنت خواهد شد. باید در این حوزه برای تغییر رفتار در جهت رعایت اعتدال چاره ایی اندیشیده شود.

بیشتر بخوانید: برنامه جامعی برای فولاد نداریم/ درخواست فولاد از وزارت صمت برای تشکیل اتاق فکر 

رستگار بیان کرد: باید نگاه فعالان فولادی را با ایجاد انگیزه و سرمایه گذاری توسعه داده تا اثر مطلوب در رونق این بازار داشته باشددر غیر این صورت، فکر نمی‌کنم مسئولان قصد بدی داشته باشند و به نظر می رسد می‌خواهند کار مثبتی انجام بدهند، اما بی توجهی به نظر کارشناسان و اجرای غیر اصولی برخی قوانین دست و پا گیر را نافع ندانسته و نتیجه اجرای آن را موجب تجارت و دادستد ناعادلانه در بازار فولاد می‌دانم.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد در ادامه تصریح کرد: البته شرایط سخت تحریمی کشور و همچنین نوسانات و التهابات غیر واقعی قیمت ارز و کاهش ارزش پول ملی و بی انضباطی وافسار گسیختگی قیمت‌های در یک میدان ناهموار هم اثرات خودش را در بازار فولاد گذاشته است و ضروری به نظر می‌رسد.

مقررات زدایی چاره استحکام زنجیره تولید فولاد

این مقام مسئول گفت:  در این برهه زمانی حساس، متولیان و دست اندرکاران حوزه فولاد یا هر مسئول دیگر تصمیم گیر باید برای بهبود و رفع موانع موجود کاری انجام بدهد، برای برون رفت از وضعیت فعلی معتقدم دست اندرکاران با مقررات زدایی و بازکردن زنجیره قوانین و حذف مقررات زاید می‌توانند موثر واقع شده و بخش عمده ایی از مشکلات مرتفع خواهد شد.

رستگار در ادامه گفت: در این خصوص دولت باید کمک کرده و با بازکردن برخی از گره‌ها شرایط را برای تدوین یک استراتژی بلند مدت در بخش تولید و توزیع و صادرات فراهم کند تا از این راه شرایط برنامه ریزی بهتری فراهم گردد و در این راستا با به طرح جامع فولادی توجه نموده و با در نظر گرفتن شرایط جدید کشور اجرا شود و کلام آخر اینکه بازار فولاد باید به دست اهل آن سپرده شود تا این بازار زنده و پویا بماند.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد با تاکید بر اینکه یکی از مهم ترین  عوامل تسهیل فضای کسب و کار، طراحی و تنظیم مناسبات مالی و اقتصادی به صورت حرفه‌ای است اظهار کرد: این موضوع نیازمند تدبیر و برنامه‌ریزی جدی در این امور است و ما چاره‌ای نداریم جز آنکه از قوانین اطلاعات کافی داشته باشیم و جهت جلوگیری از مشکلات آتی چاره اندیشی کنیم.

گفتنی است، امروزه در کشور ما با شعار زیبای کنترل قیمت ها، تصدی گری دولتی حاکم شده و برخلاف کشور‌های توسعه یافته که سعی می‌کنند از حوزه‌های اقتصادی (فولادی و ...) فاصله گرفته و بخش خصوصی را برای سرمایه گذاری و اشتغال تشویق کرده و دولت بیشتر به اموری مانند آموزش، بهداشت و موضوعات رفاهی و از این قبیل خود را مشغول و دخالتی مستقیم در مقوله اقتصادی نداشته باشد مگر حمایتی، ولی در کشور ما سعی می شود بصورت مستقیم و با شیوه‌های مدیریتی که با هیچ یک از قوانین اقتصادی همخوانی ندارد دخالت مستقیم کرده و متاسفانه این روش مدیرتی موجب برهم خوردن چرخه تولید و توزیع و صادرات شده است.

اما تغییر بعضی از قیمت‌ها در روز‌های اخیر بدلیل افزایش مصرف داخلی و یا کمبود کالا نبوده، بلکه بازار ما متاثر از نوسانات نرخ جهانی فولاد و التهابات و نوسان نرخ ارز‌های خارجی و همچنین انتظار تغییرات نرخ حامل‌های انرژی و خدمات دولتی و همچنین افزایش و وصول چشمگیر مالیات مستقیم و غیر مستقیم است.

ما می‌توانیم تهدید تحریم را تبدیل به فرصتی استثنایی برای صنایع فولادی کنیم و بنا به آمار دقیق هیچ یک از کشور‌های همجوار از چنین ظرفیتی برخوردار نیستند و این خود برای ما یک فرصت محسوب می‌شود تا نسبت به رونق تولید و اهمیت آن برنامه جدی تری داشته باشیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت فولاد وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۲۲۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فولاد جلوی جنجال بزرگ در خوزستان را گرفت (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، بعد از جنجال بزرگی که هفته پیش در جریان میزبانی استقلال ملاثانی از فجرسپاسی در لیگ دسته اول پیش آمد، مسئولان باشگاه استقلال خوزستان به خاطر ندادن ورزشگاه غدیر اهواز به تیم استقلال ملاثانی بسیار تحت فشار قرار گرفتند.

حواشی این مسئله آنقدر بازتاب گسترده‌ای داشت که استاندار خوزستان و مسئولان ورزش این استان را بر آن داشت که جلسه‌ای مهم را با حضور مدیران عامل باشگاه‌های خوزستانی برگزار کنند.

خروجی آن جلسه حمایت از استقلال ملاثانی بود و در این راستا باشگاه فولاد خوزستان که در جام حذفی حضور نداشت، با همکاری به موقع ورزشگاه مدرن و شیک خود را در اختیار آبی‌پوشان ملاثانی قرار داد.

روز گذشته استقلال ملاثانی برای اولین بار در فولادآرنا که ورزشگاه اختصاصی فولاد است از سپاهان در جام حذفی پذیرایی کرد که اتفاق بزرگی برای این تیم لیگ یکی به حساب می آمد. این اتفاق باعث شد تا روحیه بازیکنان و اعضای ملاثانی قبل از مصاف با سپاهان هم بالا برود و عکس‌های یادگاری نفرات این تیم قبل از شروع بازی با سپاهان در فولادآرنا نشان از همین مساله دارد.

استوری صفحه رسمی باشگاه استقلال ملاثانی از حضور اعضای این تیم در فولادآرنا.

همکاری باشگاه فولاد و در راس آن بهرام رضاییان مدیرعامل این باشگاه سبب شد تا مسئولان استقلال ملاثانی به تمجید از فولادی‌ها بپردازند. نعیم حمیدی، مدیرعامل باشگاه استقلال ملاثانی بعد از بازی دیروز از مسئولان فولاد و امین ابراهیمی رییس کارخانه و بهرام رضاییان مدیرعامل باشگاه بابت دادن ورزشگاه اختصاصی خود به تیم تشکر کرد. سیاوش اکبرپور سرمربی استقلالی‌ها نیز در نشست خبری خود به این مساله اشاره داشت و لب به تقدیر از باشگاه فولاد خوزستان گشود.

این در حالی است که با شروع مسابقات فولاد در لیگ برتر احتمالا شاهد ادامه مشکلات استقلال ملاثانی برای میزبانی از حریفان باشیم. باید دید در آینده چه اتفاقاتی پیرامون میزبانی ملاثانی از حریفان پیش خواهد آمد.

دیگر خبرها

  • بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های اروپایی توسعه می‌دهیم
  • جهش در اقتصاد کشور نیازمند نوآوری و فناوری‌های جدید است
  • اغلب تخلفات در بین کارمندان ناشی از جهل به قوانین است
  • چاره‌اندیشی کوتاه مدت ترافیکی برای میدان سپاه قم
  • توجه اصلی به جنایات صهیونیست‌ها معطوف باشد
  • استاندار مرکزی: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است
  • پرونده داغ چای روی میز مسئولان گیلان
  • فولاد جلوی جنجال بزرگ در خوزستان را گرفت (عکس)
  • پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد
  • قوانین و مقررات در کشور جلوتر از مصادیق مالکیت فکری است