Web Analytics Made Easy - Statcounter

عربستان سعودی برای نخستین بار در قاره آسیا میزبانی مسابقات بزرگ رالی داکار را به مدت ۵ سال به عهده گرفت.

به گزارش ایسنا و به نقل از العاجل، مسابقات بزرگ رالی داکار از سال ۲۰۰۹ تا الان در صحرای آمریکایی جنوبی برگزار می‌شود. عربستان در ادامه تحولات بزرگی که در ورزش خود داشته، این بار هم توانست میزبانی یک رقابت بزرگ دیگر را به دست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کشور حوزه خلیج فارس با پرداخت ۷۵ میلیون دلار به مدت ۵ سال میزبانی مسابقات بزرگ اتومبیل رانی رالی داکار را برعهده گرفت.

رالی داکار بعد از فورمول ۱ که به میزبانی امارات برگزار می‌شود بزرگ‌ترین مسابقه اتومبیلرانی در جهان است. معمولا به خاطر هزینه‌های زیاد این رقابت چند کشور با هم میزبانی را برعهده می‌گرفتند اما عربستان سعودی به تنهایی ۷۵ میلیون دلار به صاحب امتیاز این رقابت‌ها پرداخت کرد تا آنها را متقاعد به دادن میزبانی کند.

این برای نخستین بار در قاره آسیا است که یک کشور میزبانی رقابت های بزرگ رالی داکار را برعهده می‌گیرد.

این مسابقات برای نخستین بار در سال ۱۹۷۹ از فرانسه آغاز شد و به داکار منتهی شد.

رالی داکار در سال ۲۰۲۰ که به میزبانی عربستان برگزار می‌شود ۹۰۰۰ کیلومتر خواهد بود و ۳۳۰ اتومبیل از ۶۰ کشور جهان در آن شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رالی داکار عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۲۳۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارشیا مصدقی در ماده پرش با نیزه ششم شد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدارسیون دوومیدانی، در جریان برگزاری رقابت‌های دوومیدانی جوانان قهرمانی آسیا که به میزبانی شهر دبی در کشور امارات در حال برگزاری است،و در دور دور نهایی رقابت ماده پرش با نیزه ارشیا مصدقی نماینده کشورمان با ثبت حد نصاب ۴.۸۰متر در جایگاه ششم این مسابقات ایستاد و به کار خود در این رویداد قاره‌ای پایان داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات دوومیدانی جوانان قهرمانی آسیا طی روزهای ۵ الی ۸ اردیبهشت و با حضور ۴۳ کشور از قاره کهن به میزبانی شهر دبی برگزار می‌شود.
نازنین فاطمه عیدیان، ملیکا نوروزی، الناز موسایی، مانا حسینی، سجاد آقایی، مهدی هفت چشمه، محمد حسام مظفری، سجاد آقایی نمایندگان دوومیدانی ایران در این مسابقات هستند.

کد خبر 6089474

دیگر خبرها

  • تغییر احتمالی زمان و مکان جام تختی کشتی آزاد
  • انتقال میزبان مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا از کیش به ازبکستان
  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد
  • همدان میزبان چهارمین اردوی تیم ملی هاکی سالنی آقایان 
  • ممنوعیت میزبانی سپاهان و گل‌گهر با 2 احتمال
  • همدان میزبان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور است
  •  چرا دلار سقوط کرد؟
  • اولین کنسرت در خانه رئال مادرید؛ برنابئو، میزبان فستیوال «دیوانه موسیقی» / عکس
  • فولاد جلوی جنجال بزرگ در خوزستان را گرفت (عکس)
  • ارشیا مصدقی در ماده پرش با نیزه ششم شد