Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحلیلگر مسائل آمریکا با اشاره به رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین گفت: این رزمایش حکایت از آن دارد که دنیای تک‌قطبی با محوریت آمریکا به پایان عمر خود رسیده است.

سیدمحمد مرندی، تحلیلگر مسائل آمریکا و استاد دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در خصوص اظهارات رئیس کمیته امور خارجی پارلمان انگلیس که رزمایش بین ایران، روسیه و چین را نگران کننده دانسته و عنوان کرده بود انگلیس برای جلوگیری از نفوذ جهانی دیگران باید ائتلافی با هند، ژاپن، کانادا و استرالیا تشکیل دهد، گفت: ایران به عنوان کشور قدرتمند منطقه، چین به عنوان کشوری که به زودی قدرت اول اقتصاد در جهان خواهد شد و روسیه به عنوان بزرگترین کشور جهان و صاحب تکنولوژی های پیشرفته نظامی و رو به رشد وقتی کنار هم قرار می گیرند و رزمایشی را ترتیب می دهند خود این اتفاق حکایت از آن دارد که دنیای تک قطبی به پایان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: بر این اساس کارگزاران رژیم انگلیس که خود حکومت رو به افول است به خوبی این شرایط را درک می‌کنند و اساسا شرایط پیش روی آنها این اجازه را نخواهد داد که ائتلافی در برابر ایران ایجاد کنند چون کشورهایی مثل هند، کانادا، ژاپن و استرالیا منافع شان در تبعیت از آمریکا یا انگلیس نخواهد بود.

مرندی با اشاره به پیام این رزمایش برای دشمنان جمهوری اسلامی گفت: این رزمایش به دشمنان ایران نشان خواهد داد که جمهوری اسلامی منزوی نشده و کشور قدرتمندی مانند ایران با سیاست های یک جانبه آمریکا مخالفت خواهد کرد.

این تحلیلگر مسائل آمریکا با اشاره به حضور هم زمان سه کشور ایران، روسیه و چین در این رزمایش گفت: این حضور اهمیت ویژه این رزمایش را بیش از پیش نشان می دهد.

این استاد دانشگاه گریزی به اظهارنظر مقامات آمریکایی در وزارت دفاع این کشور مبنی بر اینکه به دقت مراحل این رزمایش را زیرنظر خواهیم داشت، زد و گفت: آمریکایی ها تلاش می کنند تا شرایط همان دوران کوتاه بعد از فروپاشی شوروی که جهان به نفع آمریکا تک قطبی شد را ایجاد کنند ولی این اتفاق تکرار شدنی نیست.

وی درپایان خاطرنشان کرد: رفتارهای آمریکایی‌ها چنان حماقت انگیز بوده است که به فرآیند افول دوران تک قطبی آنها بیش از پیش کمک کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مرندی رزمایش انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۲۳۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود

به گزارش همشهری‌آنلاین، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بارها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بارها اعلام کرده نیروهای مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشورهای خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشورهای منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آن‌ها شده تصمیم‌گیری کنند.

کد خبر 848121 منبع: ایسنا برچسب‌ها ایران و انگلیس اسرائیل خبر ویژه فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • هدف دنیای صهیونیست تک قطبی شدن جهان است
  • جنبش های دانشجویی اخیر ریشه در فطرت های بشری دارد
  • ادعای تکراری وزیرخارجه انگلیس علیه ایران
  • وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • واکاوی ریشه‌های اعتراضات ضداسرائیلی در دانشگاه‌های آمریکا