Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل فرماندار شهرستان پارس آباد گفت : جاده مغان به مرکز استان یکی از پرحادثه خیزترین جاده ها بوده و به جاده قتلگاه معروف شده است .

عدالت حاجی پور در شورای اداری شهرستان پارس آباد با حضور وزیر جهاد کشاورزی و نماینده ویژه رئیس جمهور در امور شهرستان پارس آباد، با اشاره به خدمات دولت تدبیر و امید در پارس آباد اظهار کرد : احداث پایاب اراضی سد خداآفرین بزرگترین پروژه شمالغرب کشور با یک میلیارد دلار اعتبار ،احداث بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان ،بازسازی،تعریض و برقراری مجدد فرودگاه پارس آباد مغان با ۱۷ میلیارد تومان اعتبار، احداث بزرگترین شهرک گلخانه ای کشور به مساحت ۱۶۰۰ هکتار که در حوزه کشاورزی کشور بی نظیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: احداث زیر ساختهای ناحیه صنعتی شهرستان، انعقاد تفاهم نامه همکاری برای ایجاد پایانه لوجستیکی، ریلی و شهرک صنعتی مشترک بین جمهوری آذربایجان و ایران با زحمات استاندار سخت کوش اردبیل،حضرت آیت الله دکتر سید حسن عاملی و جناب آقای تابش معاون محترم وزیر صنعت، معدن و تجارت از دیگر خدمات دولت تدبیر و امید در شهرستان پارس آباد مغان است .

ماندار پارس آباد با اشاره به جاده قتلگاه مغان گفت: متاسفانه جاده مواصلاتی مغان به مرکز استان معروف به جاده مرگ است،چرا که بارها نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرستانهای مغان این جاده را به قتلگاه تشبیه نمودهاند. جادهای که پل ارتباطی با مرکز استان هست و صدها نفر از انسانهای بی گناه تا به امروز  در این جاده جان خودشان را از دست داده اند . و یا نقص عضو شده اند .

وی ادامه داد : نظر به اینکه جلگه مغان بویژه شهرستان پارس آباد یکی از قطبهای کم نظیر کشاورزی در گسترهای پهناور ایران بشمار می رود. جاده مواصلاتی این شهرستان در طول یکسال صدها هزار وسیله نقلیه سبک و سنگین حامل انواع و اقسام کالاها و محصولات کشاورزی باغی و دامی بوده و میتواند بدون اغراق این ادعا را کرد. که دسترنج مردم مغان را به سفرههای تمامی مردمان ایران برساند .

فرماندار پارس آباد خاطر نشان کرد: با فعالیت شهرک صنعتی مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و قریب به ۴ میلیون تن محصولات کشاورزی تولیدی و یک میلیون تن دیگر که به آن اضافه خواهد شد .نیاز به بستر سازی و ایجاد یک جاده  ایمن است تا حمل و نقل این حجم بزرگی از محصولات در  بدون تحمیل خسارتهای جانی، مالی و معنوی سهولت انجام پذیرد .

فرماندار شهرستان پارس آباد با تاکید بر اینکه باید بسترهای لازم برای احداث گلخانه ۱۶۰۰ هکتاری فراهم شود ،تصریح کرد: نظر به اینکه بزرگترین گلخانه کشور به مساحت ۱۶۰۰ هکتار در منطقه ایجاد میشود. و بخشی از نیازها را تامین می کند. اما کافی نیست چرا که برای ایجاد گلخانه در وسعت بالا نیاز به بستر سازی و تامین برق مورد نیاز آن خواهیم بود.

عدالت حاجی پور با اعلام اینکه کشاورزی سنتی به منابع آبی کشور صدمه می زند،تشریح کرد: جلگه مغان قریب به ۹۰ هزار اراضی زیر کشت دارد .اما متاسفانه روش های سنتی آبیاری ضمن هدر رفت و حیف و میل منابع آبی از لحاظ کمی و کیفی محصولات نیاز به روشهای مدرن و بروز آبیاری را میطلبد. که همین راستا تقاضا داریم با تخصیص اعتبار و تسهیلات بانکی اراضی جلگه وسیع مغان را از آبیاری مدرن برخوردار سازید .

عدالت حاجی پور با اشاره به مشکلات بهداشتی و درمانی شهرستان پارس آباد، تصریح کرد: نبود برخی تجهیزات ضروری در بیمارستان جدید الاحداث جزو موارد مهم و ضروریست که لازم به توجه دولت و وزرات بهداشت و درمان را دارد.این در حالی است که بخاطر نبود دستگاههای آم آر آی و سی تی اسکن اهالی منطقه ناچاراند خطرات جادهای را به جان بخرند و ۲۳۰ کیلومتر مساحت را طی کنند.

وی ادامه داد: تقاضا داریم بیمارستان جدید التأسیس با بیمارستان قدیمی معاوضه نشود. چون جوابگوی مردم منطقه نیست،متاسفانه علیرغم اینکه شهرستان پارس آباد دومین شهرستان بزرگ استان به شمار میرود اما دانشکده پزشکی در شهرستانهای کوچکی مانند گرمی و خلخال تاسیس شده است.

وی افزود: مشکلات عشایر حاشیه نشین شرکت کشت و صنعت مغان موجب رنجش و بروز مشکل برای عشایر غیور مغان شده است بطوریکه انتظار داریم نسبت به واگذاری زمینهای ملی که جزو مطالبات چندین دهه عشایر بوده و هست جدیت بیشتر و اقدامات در سریعترین زمان ممکن انجام گیرد .

فرماندار شهرستان پارس آباد همچنین 
تامین اعتبار به میزان ۵۰ میلیارد تومان جهت تکمیل پروژه تصفیه‌ خانه فاضلاب شهری پارس آباد که نیمه تمام مانده است .و ارتقای راههای روستایی  و جبران خسارت ۵۰ میلیارد تومانی کشاورزان منطقه که در اثر بارش تگرگ در سال ۹۵ به وسعت ۸ هزار هکتار از اراضی اهالی این شهرستان خسارتی وارد شده بود را خواستار شد .

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۲۳۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد در آستانه افتتاح با حضور رئیس‌جمهور

به گزارش خبرنگار مهر، محسن منصوری امروز سه‌شنبه در بازدید از ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد، اظهار داشت: این ورزشگاه بعد از ۱۴ سال، با حضور رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود.

وی با بیان عملیات اجرایی این طرح سال ۸۸ آغاز شد و طی سال‌های گذشته پیشرفت مطلوبی نداشته است، گفت: بر اساس گزارش‌های فنی، طی یک سال و دو ماه گذشته با کمک دولت سیزدهم، اقدامات جهادی و انقلابی و همچنین تخصیص‌های مالی این طرح ۴۰ درصد پیشرفت کرده و هم اکنون با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی در آستانه افتتاح قرار دارد.

معاون رئیس‌جمهور بدون اشاره به زمان سفر رئیس‌جمهور به لرستان، گفت: این طرح با ارزش مالی روز هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در طراز ورزشگاه‌های منطقه‌ای خواهد بود که با توجه به استعدادهای ورزشی خوب در لرستان جز ملزومات حوزه جوانان به شمار می‌رود.

منصوری، تاکید کرد: تکمیل زیرساخت‌های ورزشی موجب شکوفایی استعدادهای مطلوب در استان می‌شود که افتتاح این ورزشگاه هدیه دولت در راستای تعالی و سلامت روحی و جسمی جوانان لرستان است.

کد خبر 6099157

دیگر خبرها

  • ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد در آستانه افتتاح با حضور رئیس‌جمهور
  • ◄ مرگ در جاده ترانزیتی پل فیلهان ممسنی پل رستم جولان می دهد
  • معادن کلید مهم توسعه کردستان/جاده‌های معادن موجب نارضایتی مردم
  • صادرات سیر پارس‌آباد به روسیه و آذربایجان
  • ۳۰۰ پرس غذای گرم در پارس‌آباد بین نیازمندان توزیع شد
  • رئیسی: عملیات «وعده صادق» ما را در باشگاه قدرت های منطقه ای در بالاترین رده ها قرار داد
  • رئیسی: شاهد انتخابات با شکوه خواهیم بود
  • رئیسی: مردم در اجرا و نظارت بر انتخابات دخیل هستند
  • شهرستان شدن«چمستان» مطالبه مردمی است
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید