Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@12:32:20 GMT

پدر شهیدان رستمی در زنجان به فرزندان شهیدش پیوست

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۲۳۷۲۴

پدر شهیدان رستمی در زنجان به فرزندان شهیدش پیوست

مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر مرحوم حاج تقی رستمی، روز سه‌شنبه با حضور مسؤولان و مردم شهیدپرور در گلزار مطهر شهدای بالای زنجان و شام غریبان نیز بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) واقع در جاده پایین‌کوه قدیم برگزار شد.

با توجه به اینکه مرحومه فاطمه رستمی، همسر مرحوم رستمی (مادر شهیدان فرخ و اصغر رستمی) نیز چندی پیش به دیار حق شتافته بود، امروز مصادف با چهلم آن مرحومه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایرنا، شهید اصغر رستمی، ۲۰ اردیبهشت سال ۱۳۴۰ در شهرستان زنجان دیده به جهان گشود. وی تا سال سوم دوره متوسطه تحصیل کرده و با آغاز جنگ تحمیلی به عنوان پاسدار در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور یافت.

وی در ۲۴ آذر سال ۱۳۵۹ در محور سلیمانیه به اهواز بر اثر اصابت ترکش خمپاره به سر و صورت به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر این شهید والامقام در گلزار شهدای بالای زنجان به خاک سپرده شد.

شهید فرخ رستمی نیز متولد ۲۳ اردیبهشت سال ۱۳۴۶ در شهرستان زنجان و دانش‌آموز دوره راهنمایی بود که از سوی بسیج در جبهه‌ها حضور یافت.

این شهید والامقام در ۱۱ آبان سال ۱۳۶۱ در منطقه عین خوش توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به صورت به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر وی در گلزار شهدای بالای زنجان به خاک سپرده شد.

استان زنجان، سه هزار شهید، هفت هزار جانباز و ۵۸۶ آزاده دارد.

به گفته مدیرکل بنیاد سهید و امور ایثارگران استان زنجان، ۱۵۷ شهید جاویدالاثر در این استان شناسایی شده که تا کنون پیکر مطهر ۱۱۰ شهید هنوز به استان منتقل نشده و خانواده‌ها چشم‌انتظارشان هستند.

علی کاظمی با بیان اینکه قانون جامع خدمات ایثارگری شامل بیش از ۳۵۰ نوع خدمت به ایثارگران است، اظهار داشت: در خصوص وضعیت بهداشت و درمان خانواده‌های ایثارگر، اغلب ایثارگران و والدین شهدا در سنین سالمندی قرار دارند و بهداشت و درمان در اولویت برنامه‌های بنیاد شهید است.

وی خاطرنشان کرد: بیمه دی، متولی بیمه تکمیلی و پایه برای پوشش ۱۰۰ درصد هزینه‌های درمانی جامعه تحت پوشش برای ایثارگران شاغل و غیرشاغل است.

برچسب‌ها والدین شهدا زنجان بنیاد شهید و امور ایثارگران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: والدین شهدا زنجان بنیاد شهید و امور ایثارگران والدین شهدا زنجان بنیاد شهید و امور ایثارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۲۳۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی پیکر مطهر شهید جهانگیر بیات پس از ۴۱ سال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ شهید والامقام جهانگیر بیات، فرزند جهان‌شاه، به‌عنوان بسیجی از کرج به جبهه اعزام و در سال ۱۳۶۲ در عملیات والفجر مقدماتی در منطقه فکه بر اثر اصابت تركش مستقيم دشمن به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به جمع شهدای جاويدالاثر پیوست.


پیکر مطهر شهید پس از ۴۱ سال کشف و شناسایی شد. مسئولین استان البرز با حضور در منزل شهید خبر مسرت بخش تفحص و شناسایی شهید  را به بازماندگان شهید رساندند.

دیگر خبرها

  • پدر طلبه شهید همایون معدنی به فرزند شهیدش پیوست
  • شناسایی هویت شهید دفاع مقدس
  • هویت ۲ شهید دوران دفاع مقدس در البرز شناسایی شد
  • شناسایی پیکر مطهر شهید جهانگیر بیات پس از ۴۱ سال
  • در برنامه‌ریزی‌ها استمرار تلاش‌های ۴۰ ساله انقلاب تبیین شود
  • دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟
  • شهادت جانباز ۷۰ درصد سیلاوی در اهواز
  • تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • برنامه ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام