Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@08:34:53 GMT

تنها به اعتبارات دولتی دل نبندیم

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۲۴۴۴۸

تنها به اعتبارات دولتی دل نبندیم

ایسنا/زنجان فرماندار خرم‌دره گفت: برای اتمام ‌پروژه‌های نیمه تمام ‌نباید تنها به اعتبارات دولتی دل بست؛ بلکه باید از ظرفیت خیران نیز در این حوزه بهره گرفت‌.

حجت محمدی شب گذشته در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان خرم‌دره با تاکید بر این‌که در کنار توجه به کتابخانه‌های شهری باید به کتابخانه‌های روستایی نیز توجه جدی شود، اظهار کرد: طی سالیان اخیر استفاده از فضاهای مازاد روستایی از جمله حمام‌های قدیمی که قابلیت انتفاع و استحکام بنا را دارند، به عنوان کتابخانه در برخی از روستاهای شهرستان مورد استفاده قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با اشاره به تاریخچه افتخارانگیر کتاب و کتاب‌خوانی در کشور ما، یادآور شد: در حال حاضر بزرگترین کتابخانه اسلامی جهان در کشور ما و در شهر قم قرار دارد که بیش از یک میلیون کتاب در آن وجود دارد که در سطح دنیا در نوع خود بی‌نظیر است.

این مسئول با اشاره به گسترش فناوری و فضای مجازی، یادآور شد: علی‌رغم گسترش زندگی شهری و فناوری‌ها هیچ چیزی نمی‌تواند جای کتاب را بگیرد و کتاب هیچ گاه ارزش خود را از دست نمی‌دهد.

فرماندار خرم‌دره با تاکید بر این مطلب که ارزش کتاب به خواندن آن است، یادآور شد: افرادی که در منازل خود کتاب در اختیار دارند، باید سعی کنند آن را در اختیار سایر افراد نیز قرار دهند تا شاهد ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه باشیم.

وی با اشاره به این‌که بخشی از هزینه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی از نیم درصد درآمدهای شهرداری تامین می‌شود، ادامه داد: خوشبختانه شهرداری خرم‌دره در این حوزه اهتمام لازم را داشته و نسبت به پرداخت نیم درصد اقدام می‌کند.

محمدی با اشاره به وجود برخی از پروژه‌های نیمه تمام در شهرستان از جمله کتابخانه مرکزی، یادآور شد: در اجرای پروژه‌ها نباید تنها به امید اعتبارات دولتی نشست بلکه باید از ظرفیت خیران و سایر دستگاه‌های اجرایی نیز برای پیشبرد امور بهره گرفت.

این مسئول با تاکید بر این که همه باید تلاش کنیم به سهم خود مروج فرهنگ کتاب‌خوانی باشیم، ادامه داد: نوجوانی و خردسالی بهترین دوران برای آموزش و نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در وجود فرزندان این سرزمین است که برای تحقق این امر باید بسترهای لازم در شهرستان توسط آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های متولی فراهم شود.

وی با بیان این‌که میزان کتابخوانی در کشور ما قابل مقایسه با کشورهای پیشرفته نیست، ادامه داد: متاسفانه سرانه مطالعه و کتابخوانی در کشور ما پایین‌تر از سایر کشورهاست.

فرماندار خرم‌دره تلاش برای ارتقای سرانه مطالعه و کتاب‌خوانی را امری ضروری خواند و گفت: یکی از اموری که می‌تواند به ارتقای سرانه مطالعه کمک کند تقویت زیرساخت‌ها و افزایش سرانه کتابخانه‌های عمومی است که این امر با تسریع بخشیدن به پروژه کتابخانه‌های در دست ساخت در شهرستان محقق خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری زنجان کتابخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۲۴۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ دکتر علیرضا مهرعلیان، رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین به مناسبت هفته سلامت در دیدار با دکتر فاطمه محمدبیگی، مدیرکل کتابخانه عمومی استان قزوین گفت: اگر به سواد سلامت اهمیت داده نشود و جدی گرفته نشود، عوارض متعددی را در حوزه‌های مختلف زندگی برای فرد در پی خواهد داشت.

این مقام مسوول با اذعان به اینکه افزایش ارتقای فرهنگ سلامت در جامعه باعث کاهش هزینه‌های درمان و از بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری می‌کند؛ گفت: ارتقای سواد سلامت افراد، باعث می‌شود که فرد، جامعه‌ای ایمن و امید به زندگی بیشتری داشته باشد.

دکتر فاطمه محمدبیگی، مدیرکل نهاد کتابخانه عمومی استان هم ضمن تبریک هفته سلامت و قدردانی از زحمات کادر سلامت، گفت: تلاش برای هم‌افزایی در ارتقای سرانه مطالعه کتاب و آشنایی بیشتر دو حوزه بهداشت و کتاب‌خوانی و استفاده از پتانسیل کتابخانه‌ها به عنوان یک مکان فرهنگی و اجتماعی برای خدمات‌دهی به افراد، بدون هیچ محدودیتی است.

گفتنی است، این نشست به منظور سلامت خانواده و فرهنگ سلامت در اداره کل کتابخانه عمومی قزوین برگزار شد و مقرر شد که با همکاری بین دو حوزه، مسابقه کتابخوانی با موضوع سلامت روان در سامانه مسابقات کتابخوانی برای عموم مردم برگزار شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900612

دیگر خبرها

  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • همه ادارات شهرستان دشتی باید کتابخانه داشته باشند
  • شرحی بر قدیمی‌ترین فهرست‌نامه‌های کتابخانه آستان قدس رضوی/خدمتی به گذشته، امروز و آینده
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه
  • قرنطینه‌شدن کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند