Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور کبگانیان در حاشیه جلسه یکصد و بیست و ششم شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور که در ساختمان شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیش از شروع دستور جلسه، تذکراتی ارائه شد که اولین محور آن موضوع سند محیط زیست بود.
وی با اشاره به اختلافات نقشه جامع علمی کشور با سازمان محیط زیست، افزود: سازمان محیط زیست و معاونت علمی ریاست جمهوری، در خصوص این سند از سال‌ها قبل نظراتی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: در نهایت به این جمع بندی رسیدیم که موضوعات مطرح در حوزه علوم و فناوری‌های زیست محیطی را محدود کنیم تا سند با محوریت این معاونت و با هماهنگی دستگاه‌های ذی ربط به ویژه سازمان محیط زیست نهایی شود.
کبگانیان در زمینه محدود کردن حیطه سند زیست محیطی، گفت: اسناد تدوین شده در سطح کلان است و شامل حوزه علم، فناوری و آموزش عالی تا اقتصاد دانش بنیان و موضوعات فرهنگی می‌شود؛ اما سازمان محیط زیست چندین بار روی سند محیط زیست تأمل داشت.
وی تاکید کرد: ستاد علم و فناوری اعتقادی به اجرای این اسناد در شورای عالی انقلاب فرهنگی ندارد.

سند محیط زیست تا دو ماه آینده تدوین خواهد شد. 

شاخص های سهولت فضای کسب و کار برای تدوین سند توسعه بوشهر 
کبگانیان در ادامه تشریح دستور جلسه شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، خاطرنشان کرد: در حوزه سرمایه گذاری صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، نرخ رشد اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی، تعداد شرکت‌های دانش بنیان، تعداد اختراعات و تجاری سازی اختراعات، مقالات بین المللی، شاخص سهولت فضای کسب و کار با اعداد و رقم برای تدوین سند توسعه استان بوشهر مشخص شد.
قائم مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: با این اصلاحات، ماده پنج سند توسعه دانش بنیان استان بوشهر به تصویب رسید و ماده ۶ این سند مربوط به راهبردهایی می‌شود که مختص توانمندی‌های این استان است.

برچسب‌ها محیط زیست منصور کبگانیان آلودگی هوا شورای عالی انقلاب فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محیط زیست آلودگی هوا شورای عالی انقلاب فرهنگی محیط زیست آلودگی هوا شورای عالی انقلاب فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۲۵۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیس جمهور بر مردمی‌سازی و به‌کارگیری فناوری‌های روز در حفاظت محیط زیست

به گزارش جام جم آنلاین، در جلسه شورای‌عالی حفاظت محیط زیست که عصر امروز (پنجشنبه) به ریاست حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی تشکیل شد، ۶ دستور کار این جلسه، شامل رفع تعارضات محیط زیستی دستگاه‌های مختلف در استان‌های فارس، زنجان، خراسان شمالی، مازندران و اصفهان، ارتقای ۵ عرصه حفاظت شده، اصلاح، بازنگری و انتزاع در حدود و شمولیت ۵ منطقه حفاظت شده، تعدیل بهای مطالبه ضرر و زیان تلف شدن جانوران وحشی و تعیین تعرفه‌های آزمایشگاه‌های معتمد به تصویب رسید.

در این جلسه رئیس جمهور در سخنانی، مردمی کردن حفاظت از محیط زیست از طریق ایجاد حس مسئولیت و دغدغه‌مندی در عموم مردم نسبت به حفاظت از محیط زندگی خود را از مهم‌ترین ماموریت‌های سازمان و شورای‌عالی حفاظت محیط زیست دانست و تصریح کرد: تحقق این هدف نیازمند تهیه و تدوین طرحی جامع شامل تعریف دقیق ملاحظات زیست محیطی همراه با زمانبندی مشخص است.

ابراهیم رئیسی تلاش برای تحقق عدالت محیط زیستی و بهره‌گیری از روش‌ها و دستاوردهای دانش‌بنیان در راستای ارتقای سیاست‌ها و راهکارهای حفاظتی از محیط زیست را از دیگر مسئولیت‌ها و مأموریت‌های مهم سازمان و شورای حفاظت محیط زیست برشمرد و سازمان محیط زیست را موظف کرد تا علاوه بر به کارگیری فناوری‌های روز، با تعریف دقیق شاخص‌های زیست محیطی برای بهره‌برداران صنعتی، کشاورزی و عمرانی از عرصه‌های طبیعی و همچنین کمک گرفتن از ظرفیت‌ دستگاه‌های مختلف مثل ظرفیت نیروهای نظامی و انتظامی که اشراف کاملی بر همه مناطق کشور دارند، ظرفیت و اثرگذاری اقدامات حفاظتی از محیط زیست کشور را ارتقا دهد.
سید ابراهیم رئیسی از همه کارشناسان ادارات محیط زیست خواست که در تعیین سیاست‌ها، بررسی درخواست‌های بهره‌برداران صنعتی، معدنی و کشاورزی و اقدامات حفاظتی از محیط زیست بر مبنای شاخص‌ها و مبانی قابل دفاع و اقناع‌کننده و نه صرفا سوابق آن مناطق اعمال نظر کنند و اجازه ندهند بهره‌برداری و استفاده از ثروت‌های ملی و عمومی با دلایل غیرقابل دفاع متوقف شده یا با مشکل مواجه شود.

رئیس جمهور با اشاره به برخورداری کشور از بدنه کارشناسی ارزشمند، بر بهره‌گیری شایسته از نظرات کارشناسی و تخصصی در زمینه پاسخگویی به درخواست‌های بهره‌برداری از عرصه‌های طبیعی تاکید کرد و اظهار داشت: پس از اعمال دقیق قوانین و مقررات در ارائه مجوزها با رویکرد حل مسئله، قدم بعدی نظارت و پایش دقیق اجرای سیاست‌ها و چارچوب‌های حفاظتی از سوی بهره‌برداران و اعمال قاطع و جدی قانون علیه خاطیان و متخلفان است.

دیگر خبرها

  • تاکید رئیس جمهور بر مردمی‌سازی و به‌کارگیری فناوری‌های روز در حفاظت محیط زیست
  • بهره‌برداری از معدن آلبلاغ برکات زیادی برای مردم دارد
  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ اسفراین صادر شد
  • جزییات برگزاری چهارمین جلسه شورای عالی محیط زیست
  • تشکیل هیات امنای واحد برای ستادهای توسعه فناوری‌های اولویت‌دار
  • آغاز بررسی پیش‌نویس سند کوآنتوم / تشکیل هیئت امنای واحد برای ستاد‌های توسعه فناوری‌های اولویت‌دار
  • هیات های اندیشه ورز در استان ها تشکیل شود
  • الگوی حکمرانی فرهنگی و دانش بنیان صنایع و تولیدات، با مشارکت مردم تدوین و تصویب می‌شود
  • پلمب دو واحد آلاینده غیر مجاز تولید زغال در رباط کریم