Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیات مدیره نظام پرستاری اراک گفت: اصلی ترین مشکل نظام پرستاری در استان کمبود شدید نیرو(پرستار) است. به طوری که بر اساس استاندارد های داخلی باید به ازای هر تخت ۱.۷ پرستار به ارائه خدمت بپردازد ولی در برخی مراکز بهداشتی در سطح استان این نرخ به ۰.۸ پرستار به ازای هر تخت می رسد که اصلاً شرایط خوبی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛محسن غنجی رئیس هیات مدیره نظام پرستاری اراک در گفتگو با دیارآفتاب؛ به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، با اشاره به فعالیت پرستاران، گفت: این قشر زحمتکش در راستای ارتقای سلامت، پیشگیری از بیماری و مراقبت از ثبت بیماری تلاش می کند.

وی افزود: پرستار در نظام سلامت نقشی اساسی و حیاتی دارد، از جمله نقش حمایت کنندگی، نقش تعلیم و تربیتی، بعضا نقش پژوهشی و مدیریت بیمار را در تمام سطوح مختلف ایفا می کند.

غنجی با بیان اینکه در نظام پرستاری پیشرفت های قابل توجهی صورت گرفته، گفت: حدود ۲۰۰ دانشکده پرستاری در سطح کشور به تربیت پرستاران می پردازند که سهم استان از این تعداد ۴دانشکده تربیت آکادمیک پرستاری است.

کمبود شدید نیرو، اصلی ترین مشکل نظام پرستاری در استان

رئیس نظام پرستاری استان مرکزی به بیان مشکلات مربوط به پرستاران در استان پرداخت و تشریح کرد: اصلی ترین مشکل نظام پرستاری در استان کمبود شدید نیرو است. به طوری که بر اساس استاندارد های داخلی باید به ازای هر تخت ۱.۷ پرستار به ارائه خدمت بپردازد ولی در برخی مراکز بهداشتی در سطح استان این نرخ به ۰.۸ پرستار به ازای هر تخت می رسد که اصلا شرایط خوبی نیست.

عدم جذب پرستار در ۳ سال گذشته

وی با اشاره به دلایل کمبود نیرو، گفت: عدم تناسب عرضه و تقاضا در بحث نیرو، عدم تعیین استاندارد های قابل قبول بومی، ساختار های قدیمی در برخی مراکز، واگذار شدن مسئولیت های متعدد غیرپرستاری به پرستاران در برخی مراکز، عدم جذب نیرو در ۳ سال گذشته در سطح استان و ... باعث می شود کمبود نیرو در سطح استان کاملا به چشم بیاید و شاهد نارضایتی هایی در این خصوص باشیم.

غنجی با اشاره به بحث پرداخت حقوق پرستاران، گفت: نظام پرداخت به پرستاران غیر عادلانه است که البته معوقاتی هم در این خصوص داریم. البته ذکر این نکته هم لازم است که استان مرکزی نسبت به سایر استان ها از این جهت در وضعیت خوبی قرار دارد ولی با توجه وضعیت اقتصادی کشور و پرداخت نشدن ۶ ماهه معوقات، فشار کاری زیادی به پرستاران می آید و باعث کمرنگ شدن انگیزه آنان می شود که امیدواریم این مشکلات برطرف شود.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۲۵۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۳۰ درصدی پرونده‌های معوق قضایی استان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ارتباط مشکل مسکن با کمبود پرستار در شهر‌ها/ تعرفه ترجیحی پاسخگوی نیاز پرستاران نیست
  • کمبود شدید سرباز در اوکراین/ ارسال مهمات غربی چاره کار نیست
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است
  • کاهش ۳۰ درصدی پرونده‌های معوق قضایی استان
  • کمبود معلم، نتیجه ناترازی در سالهای گذشته است
  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است
  • چالش کمبود معلم در استان مرکزی کاهش می‌یابد
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا