Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه ترکیه با صدور بیانیه‌ای به سیاست اتحادیه عرب در قبال پرونده لیبی واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه الجزیره، وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: روشن است که اتحادیه عرب به سیاست سکوت در قبال حمله خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی"  به طرابلس و حمایت نظامی کشورهای خارجی از این حمله پایبند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه ترکیه در بیانیه خود تاکید کرد، اجرای توافق صخیرات از طریق حمایت از دولت وفاق ملی ممکن است.

در بیانیه مذکور آمده است: ما یادآوری می‌کنیم که توافق سیاسی لیبی و قطعنامه  ۲۲۵۹ شورای امنیت هدفشان حمایت و تقویت دولت وفاق ملی لیبی است که تنها نماینده قانونی در لیبی به شمار می‌آید.

آنکارا از تمامی اعضای سازمان ملل خواست تا از دولت وفاق ملی لیبی حمایت کنند.

اتحادیه عرب روز سه شنبه با انتشار بیانیه‌ای مخالفت خود را با مداخله نظامی خارجی در لیبی اعلام کرد.

این بیانیه بعد از برگزاری نشست غیر علنی نمایندگان دائم اتحادیه عرب برای بررسی اقدامات تشدید آمیز ترکیه در لیبی منتشر شد.

در این نشست بر لزوم پایبندی به تمامیت و حاکمیت لیبی و نیز مخالفت با هرگونه مداخله خارجی و حمایت از روند سیاسی در لیبی از طریق اجرای کامل توافق صخیرات که در دسامبر سال ۲۰۱۵ به امضا رسید، تاکید شد.

شورای اتحادیه عرب در این بیانیه بر اهمیت مشارکت کشورهای همسایه در تلاش‌های بین‌المللی جهت کمک به ملت لیبی در حل بحران این کشور تاکید کرد.

در نشست مذکور ضمن ابراز نگرانی نسبت به تشدید درگیری‌های نظامی که بحران لیبی را پیچیده‌تر کرده است، بر لزوم توقف این درگیری‌ها تاکید شد.

این شورا تنها راه حل برقراری ثبات و امنیت در لیبی و نابودی تروریسم را توقف درگیری‌های نظامی دانست.

در همین راستا، صالح الشماخی، نماینده لیبی در اتحادیه عرب نیز به بیانیه شورای اتحادیه عرب که در قاهره برگزار شد، واکنش نشان داد و گفت: اتحادیه عرب سیاست یک بام و دو هوا را در خصوص پرونده لیبی در پیش گرفته‌اند.

وی سوء‌استفاده از یادداشت تفاهم دریایی با ترکیه را محکوم کرد و گفت: این بدترین نوع سوء استفاده است.

نماینده لیبی در اتحادیه عرب خاطرنشان کرد: "این یادداشت همکاری بر اساس اصول کلی قوانین بین‌المللی است و به حقوق و حاکمیت هیچ کشوری لطمه وارد نمی‌کند."

این نشست به درخواست مصر و در سطح نمایندگان دائم اتحادیه عرب و با هدف بررسی تحولات لیبی، تهدیدات پیش روی آن و اتخاذ موضع کشورهای عربی در این خصوص برگزار شد.

این درخواست مصر همزمان با آن مطرح شد که ترکیه در پی یادداشت تفاهمی درباره تقویت همکاری امنیتی و نظامی با دولت وفاق ملی لیبی برای اعزام نیروهای نظامی به لیبی آماده می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزارت خارجه ترکیه اتحاديه عرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۲۵۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترینیداد و توباگو هم کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره نوشت: دولت ترینیداد و توباگو امروز اعلام کرد که کشور فلسطین را به رسمیت شناخته است.

این کشور حوزه دریای کارائیب با تاکید بر اینکه این اقدام را در راستای اهداف صلح پایدار انجام داده، در بیانیه ای آورده است: به رسمیت شناختن فلسطین یک امر اخلاقی و عادلانه است.

در ادامه این بیانیه آمده است: به رسمیت شناختن کشور فلسطین بیانگر خواسته های مشروع مردم فلسطین و حمایت از آن است.

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفته بود: بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا قرار است تا پایان ماه مه، فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت بشناسد.

کد خبر 6095728 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است
  • ناتو زنگ خطر را به صدا درآورد
  • ترینیداد و توباگو هم کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • انتقاد تند برنی سندرز از سیاست‌های بایدن درباره فلسطین
  • انتقاد تند «برنی سندرز» از سیاست‌های بایدن درباره فلسطین
  • آلمان: اروپا باید به یک اتحادیه امنیتی تبدیل شود
  • بورل: آواره شدن بیش از یک میلیون نفر در رفح ویرانگر خواهد بود
  • بیانیه پایانی پنجمین کنفرانس سالانه بین‌المجالس برای قدس در ترکیه
  • اتحادیه جهانی علمای مسلمان: خیزش‌های دانشجویی برای حمایت از فلسطین را ارج می‌نهیم
  • سیاست‌های بروکسل علت اصلی گرانی گاز در اروپا