Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@03:54:56 GMT

کانون تب برفکی گاو شیری در کشور مشاهده نشده است

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۲۵۷۲۲

کانون تب برفکی گاو شیری در کشور مشاهده نشده است

به گزارش خبرنگار مهر، علی صفر ماکنعلی معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور صبح چهارشنبه با فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین دیدار و گفتگو کرد.

علی صفر ماکنعلی در این دیدار گفت: تاکنون کانون تب برفکی گاو شیری در کشور مشاهده نشده است.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور افزود: در حال حاضر ۸ نوع واکسن تب برفکی در گاوداری‌های کشور استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واحدهای دامپروری قزوین ضوابط بهداشتی را رعایت می‌کنند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز در این دیدار گفت: واحدهای دامپروری استان؛ اصول و ضوابط بهداشتی را رعایت می‌کنند.

فاطمه خمسه واحدهای بزرگ دامپروری استان؛ فرصت مناسبی برای توسعه استان و تولید محصولات کشاورزی محسوب می‌شوند.

وی افزود: طی دو سال گذشته اقدامات خوبی از سوی دامپزشکی در زمینه سلامت دام و فرآورده‌های دامی در استان انجام شده است.

خمسه خاطر نشان کرد: بخش خصوصی با بکارگیری فارغ التحصیلان بخش می‌تواند به نوعی علاوه بر کمک به اشتغال به تولید و بکارگیری روش‌های نوین نیز اقدام کند.
 

کد خبر 4813076

منبع: مهر

کلیدواژه: دامپزشکی قزوین جهاد کشاورزی قزوین 9 دی بوشهر ایلام آلودگی هوا خطبه های نماز جمعه قزوین انتخابات مجلس شورای اسلامی بیرجند شهرکرد شیراز گرگان استانداری سمنان صفحه اول روزنامه های استان ها مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۲۵۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش۳۰۶هزارمیلیاردریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، این بانک در سال ۱۴۰۲ به منظور حمایت از تولید و تامین انواع گوشت و فرآورده های گوشتی مصرفی خانوارها، قریب به ۳۰۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرورش دام، طیور و آبزیان و صنایع تبدیلی و تکمیلی وابسته، به فعالان این حوزه پرداخت کرده و بدین ترتیب نقش موثری در تامین پروتئین حیوانی مورد نیاز جامعه و امنیت غذایی خانوار ایرانی ایفا کرده است.

شعب این بانک در سال ۱۴۰۲ به منظور مشارکت در تامین پروتئین حیوانی سبد غذایی خانوارها در سراسر کشور، بالغ بر ۱۴۰ هزار فقره تسهیلات به واحدهای پرورش دام، طیور و آبزیان و همچنین کشتارگاه ها، کارخانجات خوراک دام و صنایع عمل آوری، فرآوری، انجماد و بسته بندی محصولات گوشتی پرداخت کرده اند.

بر اساس این گزارش، از مجموع ۳۰۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداختی فوق الذکر در مقطع یادشده، بالغ بر ۱۴۸ هزار میلیارد ریال در راستای تامین مالی واحدهای پرورش دام سبک و سنگین، نزدیک به ۱۱۰ هزار میلیارد ریال برای احداث و راه اندازی مزارع پرورش طیور گوشتی، حدود ۱۴ هزار میلیارد ریال در حمایت از پرورش آبزیان و ۳۴ هزار میلیارد ریال به منظور ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی مرتبط با گوشت و فرآورده های گوشتی پرداخت شده است.

شایان ذکر است، بانک کشاورزی حمایت از زنجیره تولید و تامین گوشت با هدف تحکیم پایه های امنیت غذایی کشور را یکی از مهمترین اهداف خود می داند و با پرداخت تسهیلات متنوع در تمام مراحل زنجیره تامین، شامل تولید علوفه و خوراک دام تا احداث دامداری ها، مرغداری ها و استخرهای پرورش ماهی، راه اندازی واحد های پرورش ماهی در قفس، احداث کشتارگاه ها و واحدهای فرآوری محصولات گوشتی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، تامین ماشین آلات مورد نیاز واحدهای تولیدی، احداث واحدهای بسته بندی و نهایتاً حمل و توزیع، از فعالان این حوزه و تامین پروتئین حیوانی در سبد غذایی خانوارها حمایت می کند.

کد خبر 6093114

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین
  • نقش۳۰۶هزارمیلیاردریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی
  • احداث ۱۳ مجتمع دامپروری در چهارمحال و بختیاری
  • حضور ۸واحد تولیدی از قزوین در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • دیدار وزیر دادگستری با رییس کانون فدرال سردفتران روسیه
  • ایران و روسیه در حوزه دفاتر اسناد رسمی تفاهم نامه امضا کردند
  • قاچاق چالش عمده در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی است
  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی
  • شرایط لیگ‌های والیبال کانون‌های رده سنی دختر کشور اعلام شد