Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرستاران به راستی رکن اصلی نظام بهداشت و درمان هستند و باید از این منظر توجه بیشتری به مصائب و مشکلات این قشر صورت گیرد. ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گناباد، پنجم جمادی‌الاول مصادف با میلاد حضرت زینب(س) است. این روز در تقویم رسمی کشورمان به عنوان «روز پرستار» نامگذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرستاران همواره با شور و عشقی آسمانی مشغول مراقبت و رسیدگی به بیماران هستند.

امروز پرستاران ایران اسلامی با تأسی از بزرگ پرستار عالم، حضرت زینب کبری (س)، نمونه‌ای از صبر را در مسیر نظام سلامت کشور به نمایش گذاشته اند و به عنوان ستون اصلی بهداشت و درمان، زحمات و خدمات شبانه روزی این قشر زحمتکش و فداکار بر کسی پوشیده نیست.

نگاه به پرستاران نباید صرفا منوط و منحصر به کلانشهرها باشد بلکه در گوشه و کنار کشور و در مراکز درمانی کوچک نیز پرستاران جان برکف به خدمت‌رسانی مشغول هستند.

یکی از پرستاران شاغل در بیمارستان دولتی استان خراسان رضوی در این زمینه می‌گوید: نگاه به پرستاران نیز مانند نگاهی که در بسیاری از مسائل جاری و ساری است به این شکل است که عمدتا تسهیلات و مزایا مربوط به پرستاران بخش‌های مرکزی کشور و یا مراکز استان‌ها است و پرستاران شاغل در شهرستان‌ها عمدتا از این مزایا مورد غفلت قرار می‌گیرند.

وی ادامه می‌دهد: پرستاری قطعا جزو مشاغل سخت است اما تسهیلات و مزایای آن تناسبی با این میزان سختی کار ندارد؛ ضمن اینکه سالهاست مسئله افزایش حقوق واقعی پرستاران مطرح است اما هنوز به جایی نرسیده و سطح درآمدی پرستاران واقعی نیست.

یکی دیگر از پرستاران شاغل در بخش خصوصی نیز می‌گوید: تصور این است که پرستاران بخش خصوصی نسبت به فعالان بخش دولتی وضعیت بهتری دارند اما این صرفا ظاهر قضیه است زیرا پرستاران بخش خصوصی نیز با مصائب و مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی خاطرنشان می‌کند: انباشتی از قوانین در حوزه پرستاری وجود دارد که متاسفانه سال‌های سال است که خاک می‌خورند و هنوز اجرایی نشده‌اند و واقعا افرادی که در این حرفه شاغل هستند صرفا براساس عشقی که به خدمت دارند این حوزه را دنبال می‌کنند.

یکی از پرستاران شاغل در شهرستان گناباد هم در زمینه مصائب و سختی‌های شغل پرستاری می‌گوید: پرستاری درآمد بسیار اندکی دارد طوری که این میزان حتی جوابگوی مهدکودک فرزندن‌مان نیز نمی‌شود برای همین من مجبور هستم گاهی به جای همکاران شیفت بمانم و یا به صورت موقت در کار دوم مشغول شوم که این موضوع برایم بسیار سخت است.

جواد باذلی؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد به همین مناسبت در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گناباد اظهار داشت : اگر پرستاران نباشند 90 درصد چرخه درمان مختل می‌شود؛ هیچ چیزی از اهمیت و ارزش کار پرستار کم نمی‌کند حتی اگر در شرایط سختی قرار داشته باشد.

بزرگداشت روز پرستار در قم به روایت تصویرواکنش نیروهای دشمن نسبت به اسرای پرستار زن در دوران دفاع مقدسمدیرشهرک صنعتی پرند به نمایندگی از جامعه صنعتگران از پرستاران تجلیل کرد

وی ادامه داد: سنگ بنای دانشگاه علوم پزشکی گناباد بار آن بر روی دوش پرستاران گذاشته شده که امروزه به عنوان قطب علمی و آموزشی در منطقه جنوب خراسان شناخته شده ایم. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد بیان داشت: تاکنون 2500 نفر دانش آموخته در علوم پزشکی گناباد فارغ‌التحصیل شده‌اند و  بیشترین فارغ‌التحصیلان، در رشته پرستاری بوده است.

باذلی خاطرنشان کرد: پرستاران اولین کسانی هستند که علاوه بر مبحث پزشکی از لحاظ روحی هم یاری‌گر بیماران هستند و رفتار پرستار باید به گونه ای باشد که مرهمی باشد بر روح و روان بیمار تا دوران نقاهت یک بیمار در بهترین شرایط به اتمام برسد.

حجت الاسلام صادقی نسب امام جمعه گناباد نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گناباد اظهار داشت: دکتر سید محمد حائری روحانی، دکتر شیخ شهرستان گناباد است و ایشان اخلاق پزشکی را رعایت نموده‌اند و بارها شاهد این بوده‌ایم که دکتر روحانی به بهانه عیادت از بیماران آنان را در منزل طبابت می‌کنند. 
وی ادامه داد:  روز پرستار برای شناخت بزرگ پرستار جهان اسلام حضرت زینب(س) است و ایشان الگوی بهترین عملکرد پرستاری است و این درسی است برای همه که ایشان را الگوی خود قرار بدهند.

امام جمعه گناباد تصریح کرد: پرستاران علاوه بر لحاظ جسمانی به روح و روان بیمار هم می رسند و روز پرستا فرصتی است که پرستاران فکر کنند که در چه جایگاه والایی قرار دارند و طبق فرمایش پیامبر هر کسی از بیماری، پرستاری نمایند ولو یک شب، خداوند او را با ابراهیم خلیل الرحمن محشور می‌کند.

صادقی نسب عنوان کرد: پرستاران برای رضای خداوند تلاش می کنند که بیمار سلامتی خودش را بدست آورد وشغل پرستاری بعنوان یک موهب الهی است.

حامد قربانی فرماندار گناباد نیز در زمینه روز پرستار به خبرنگار تسنیم در گناباد گفت: یکی از افتخارات گناباد سیر صعودی حوزه درمان در این شهرستان است و این با همت و تلاش پزشکان و پرستاران است.

وی ادامه داد: پرستاران کلید واژه ی امید، همیشه همراه خود دارند و پرستاران پیاده نظام حوزه درمان هستند. خدمت بی منت بر مبنای مادی سنجیده نمی شود و این روحیه از خودگذشتگی پرستاران است که این کار را به پیش می‌برد و روی خوش و رفتار خوب و روح امید از رفتارها و خصوصیات پرستاران است.

گزارش از یاسرسالاری گناباد

انتهای پیام/282/ش

R41347/P/S6,1188/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۲۵۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکرد دانشکده علوم پزشکی چابهار در دو سیل اخیر خوب بوده است

به گزارش خبرگزاری مهر، شهنام عرشی در نشست مشترک با رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سیستان و بلوچستان، با اشاره به وسعت سیل اخیر در مناطق جنوب این استان، گفت: با توجه به نوپا بودن دانشکده علوم پزشکی چابهار، خوشبختانه اقدامات و برنامه‌ریزی‌های دقیق تیم مدیریتی دانشکده، باعث شده تاکنون هیچ موردی از اپیدمی و طغیان بیماری در مناطق سیل زده پدیدار نشود و گزارش تیم‌های ارزیاب اعزامی از سوی وزارت بهداشت نیز عملکرد این دانشکده را فوق‌العاده اعلام کرده است.

وی ادامه داد: علی رغم مشکلات گذشته در حوزه تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی چابهار، دو بارندگی اخیر، منجر به سیل در آن منطقه و همچنین خسارات وارده به برخی زیرساخت‌های بهداشتی، خوشبختانه با تلاش شبانه روزی کادر بهداشت به خصوص در مناطق روستایی، اقدامات پیشگیرانه تداوم داشته و وقفه‌ای در برنامه‌های مراقبتی ایجاد نشده است.

کد خبر 6095708

دیگر خبرها

  • ریشه‌های نارضایتی‌ها پرستاران؛ اضافه‌کار اجباری بر خلاف قانون
  • دولت برای تصویب لایحه حمایت مادی و معنوی پرستاران اقدام کند
  • بی‌توجهی به مشکلات معیشتی کادر درمان سلامت را به مخاطره می‌اندازد/ دولت توان افزایش حقوق پرستاران را ندارد
  • عملکرد دانشکده علوم پزشکی چابهار در دو سیل اخیر خوب بوده است
  • پیشرفت ۶۰ درصدی طرح احداث محل های اسکان پرستاران بیمارستان امام حسین (ع)تربت حیدریه
  • تسهیلات مناسب به بانوان فعال در حوزه صنایع‌دستی اختصاص می‌یابد
  • از وضعیت اورژانسی تا مهاجرت‌های اجباری
  • کمبود نیروی پرستاری، یک‌ مسئله جهانی است
  • فعالیت ۲۳۰ هزار پرستار در ایران / سهم سلامت از تولید ناخالص ملی۳ تا ۴ درصد است
  • پرستاری یک شغل سخت و دشوار است/ ۷۵ درصد پرستاران ایران زن هستند