Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-01@15:28:31 GMT

تمایل مردان به تحصیل در رشته پرستاری افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۲۵۷۵۴

تمایل مردان به تحصیل در رشته پرستاری افزایش یافت

آفتاب‌‌نیوز :

فریبا طالقانی روز چهارشنبه بمناسبت ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار در گفت و گو با ایرنا افزود: در سال‌های قبل بنا به دلایلی از جمله ساعت کاری، میزان حقوق و دستمزد و همچنین دیدگاه عمومی نسبت به این حرفه، تعداد دانشجویان مرد بسیار کمتر از زنان بودند.

وی اظهارداشت: اما با پیگیری وزارت بهداشت و متولیان مربوطه در بهبود وضعیت اشتغال و حقوق پرستاران شاغل، رغبت به تحصیل در مردان افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: در زمان حاضر نسبت دانشجویان مرد رشته پرستاری به زنان ۴۰ به ۶۰ است که در سال قبل حتی به ۵۰ به ۵۰ هم رسیده بود.

وی خاطرنشان کرد: در قرن حاضر که به سلامت و توسعه خدمات مرتبط با سلامتی توجه ویژه‌ای صورت می‌گیرد، انتخاب رشته پرستاری یا مامایی و اطاق عمل به عنوان شغل، از بهترین انتخابها خواهد بود.

وی بیان کرد: دانشکده پرستاری و مامایی اصفهان با داشتن نیروی انسانی خلاق و توانمند، شرایط و امکانات مناسب و تسهیلات مطلوب نقش عمده‌ای در هدایت برنامه‌های آموزش پرستاری، مامایی و اطاق عمل، و تربیت نیروی انسانی کارآمد در کشور دارد.

طالقانی یادآور شد: با توجه به جایگاه ویژه این دانشکده در بین دانشکده‌های پرستاری و مامایی کشور، به عنوان پایلوت و تنها استان، طرح کارورزی دانشجویان سال اخر پرستاری در بیمارستان‌ها برای مدت ۲ سال در حال اجراست.

به گفته وی در راستای اجرای این طرح، دانشجویان سال آخر پرستاری در بیمارستان‌های آموزشی مقیم شده و ضمن گذراندن واحدهای کارورزی به ارایه خدمت در بیمارستان پرداخته و در قبال آن کمک هزینه تحصیلی دریافت می‌کنند.

رییس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: هدف از اجرای این طرح توانمندسازی و ارتقای صلاحیت دانش‌آموختگان کارشناسی پرستاری در ارائه خدمات پرستاری و افزایش کارآمدی آنان برای ورود به عرصه جدی کار و تلاش در این رشته است.

وی ابراز امیدواری کرد که در صورت تصویب این طرح در وزارتخانه مربوطه، دانشجویان پرستاری تمامی دانشگاه‌های کشور نیز بتوانند به این طریق توانمند و آماده ورود به بازار کار شوند.

وی در خصوص جایگاه پژوهش در رشته پرستاری نیز گفت: پژوهش در مقطع ارشد و دکترا بصورت کاربردی و مبتنی بر نیاز صورت می‌گیرد.

طالقانی با تاکید بر اینکه استفاده از نتایج پژوهش‌ها ضروری است تصریح کرد: این تحقیقات براساس الویت‌های پژوهشی معاونت‌ها و سازمان‌های مختلف صورت می‌گیرد و بسیاری از آنها در مجلات معتبر به چاپ می‌رسد.

وی با تبریک این روز به تمامی پرستاران و دانشجویان این رشته گفت: ارتقای جایگاه حرفه‌ای پرستاری و ارائه خدمات با کیفیت به مردم و حضور بیشتر در جامعه باید مد نظر آنها قرار گیرد.

دانشکده پرستاری و مامایی اصفهان دارای قدمت ۵۰ ساله و شامل هفت گروه آموزشی پرستاری سلامت بزرگسالان، پرستاری بهداشت جامعه و سالمندی، روان پرستاری، پرستاری کودکان و مراقبت‌های ویژه نوزدان، پرستاری مراقبت‌های ویژه، اتاق عمل و مامایی است.

اکنون یک هزار و ۵۰۰ دانشجو در رشته‌های پرستاری، مامایی و اتاق عمل در دانشکده پرستاری و مامایی اصفهان زیر نظر حدود ۷۵ عضو هیئت علمی مشغول به تحصیل هستند.

همچنین دست کم ۱۱ هزار پرستار در بیش از ۵۰ بیمارستان و مرکز درمانی و بهداشتی دولتی، خصوصی و خیریه استان اصفهان مشغول کار هستند.

در زمان حاضر حدود ۸۰ درصد پرستاران استان، زن و ۲۰ درصد مرد هستند.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: رشته پرستاری وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۲۵۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از ۱۰۰ استاد شاگردپرور در اولین دوره اعطای جایزه «شیخ مفید»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، هدف از برگزاری مراسم تقدیر از ۱۰۰ استاد شاگردپرور، تقدیر از استادانی است که در راستای فرهنگ شاگردپروری اهتمام داشته و به نوعی در کنار مساله آموزش به امر تربیت و پرورش هم توجه ویژه داشته اند.

این استادان در قالب یک طرح غیرفراخوانی که از شش ماه قبل آغاز شده از طریق دانشجویان دانشکده های برتر کشور انتخاب شده‌اند. در این راستا، از ۲۰ هزار دانشجو از ۵۰ دانشکده کشور اعم از دانشکده‌های فنی مهندسی، پزشکی، علوم پایه و علوم انسانی نظرسنجی شده و نهایتا اساتیدی که بیشترین آرا را در میان دانشجویان کسب کرده اند، برای تقدیر در این مراسم دعوت شده اند.

این مراسم از ساعت ۱۹ تا ۲۱ به همت بنیاد ملی نخبگان در هتل بین المللی اسپیناس برگزار خواهد شد.

کد خبر 6094218 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • پنج استاد دانشگاههای استان اصفهان در فهرست استادان نمونه کشوری
  • پنج اصفهانی در فهرست استادان نمونه کشوری
  • تعداد شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد اصفهان به ۳۰۰ شرکت می‌رسد/ ۲۰ مجله فناوری با درجه ممتاز داریم
  • تقدیر از ۱۰۰ استاد شاگردپرور در اولین دوره اعطای جایزه «شیخ مفید»
  • برگزاری رویداد خشتانه در دانشکده هنر و معماری یزد
  • تجربه آموزش‌های ترکیبی در مسیر پیشرفت و هوشمندسازی را ادامه می‌دهیم
  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد
  • رشته روانشناسی از شکل سنتی فاصله می‌گیرد/ افزایش تعداد کلینیک‌های درمانی
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • دانشجویان دانشگاه نیویورک: ورق علیه صهیونیست‌ها برگشته است