Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-05-01@23:44:15 GMT

انجام حوالجات ارزی به اکثر نقاط دنیا

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۲۵۸۳۹

انجام حوالجات ارزی به اکثر نقاط دنیا

امتداد- معاون اجرایی صرافی بانک توسعه صادرات ایران گفت: شرکت صرافی توسعه صادرات حوالجات ارزی به اکثر نقاط جهان، به ارزهای محلی و برخی ارزهای منطقه ای انجام می دهد.

 

به گزارش پایگاه خبری امتداد، حمید الیاسی در چهلمین نشست تخصصی معرفی خدمات بانک توسعه صادرات ایران در زنجان به تشریح خدمات و فعالیت های صرافی توسعه صادرات پرداخت و گفت: شرکت صرافی توسعه صادرات حوالجات ارزی به اکثر نقاط جهان، به ارزهای محلی و برخی ارزهای منطقه ای انجام می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حوالجات این صرافی از بانک های کشورهای دیگر صادر و ملاحظات لازم پیرامون مشکلات ناشی از تحریم و محدودیت های بازرگانی و بانکی منبعث از آن توسط صرافی مرتفع می شود.

معاون اجرایی صرافی بانک توسعه صادرات ایران گفت: این صرافی در مواردی که مشتری با هماهنگی بانک عامل تقاضای پرداخت وجه حواله به صورت نقد به نماینده ذینفع در برخی کشورهای مقصد داشته باشد، امکان پرداخت نقد به صورت ارزهای درهم، دلار یورو، دینار عراق و … را دارد.

به گفته این مقام مسئول در صرافی توسعه صادرات خرید ارزصادرکنندگان به سه شیوه صورت می پذیرد؛ وی گفت: خرید ارز در حساب های امین صرافی در سایر کشورها و ثبت آن در سامانه نیما توسط فروشنده ارز یکی از روش های خرید ارز از صادرکنندگان است در این شیوه پس از طی مراحل سامانه نیما، معادل ریالی وجه به حساب فروشنده در هریک از بانک های داخل کشور واریز می شود.

وی دومین شیوه خرید ارز از صادرکنندگان را خرید ارز پرداختی به صورت نقد به نمایندگان صرافی در خارج از کشور اعلام کرد و گفت: این وجوه مانند شیوه قبلی در سامانه نیما ثبت و خرید آنها انجام می شود، بدیهی است نرخ مبنا برای خرید، نرخ حواله در سامانه نیما خواهد بود.

به گزارش اگزیم نیوز خرید اسکناس حاصل از صادرات تحویل در محل شرکت صرافی در داخل کشور یا شعب بانک طرف قرارداد صرافی ( بانک توسعه صادرات ) از دیگر راهکارهای خرید ارزهای صادرکنندگان است که طی این فرایند، وجوه به نرخ لحظه ای تابلو معاملات صرافی خریداری شده و فاکتور سنا با کد پیگیری و سرفصل « ارز حاصل از صادرات»، انجام می پذیرد. به گفته حمید الیاسی کلیه روش های یادشده برای خرید ارز حاصل از صادرات موجب رفع تعهد صادرکننده( فروشنده) می شود.

این کارشناس صرافی اظهار داشت: صرافی کلیه ارزهای جهان روای مشتریان را اعم از اسکناس داخل یا خارج از کشور و یا حواله های داخل یا خارج از کشور را پس از وصول نزد نمایندگان ( وجوه نقد) و یا دریافت در حساب های امین خریداری و فاکتور معتبر سنا صادر می کند.

وی در خصوص دریافت حواله های ارزی توسط صرافی توسعه صادرات گفت: این صرافی ارزهای مشتریان را در خارج از کشور به ارز های جهان روا وصول کرده و در صورت توافق، معادل آن را به همان ارز یا اسعار دیگر در حساب های بانکی داخل کشور به صورت ارزهای با منشا ( یورو ایران و اروپا، یوان کونلون، درهم ملی دبی و ..) به صورت ارز منشا خارجی پرداخت می کند.

الیاسی به فرایند تبدیل و حواله های ارز با منشا، به خارج از کشور( حواله های کارمزدی) گفت: صرافی با اخذ کارمزد، ما به التفاوت ارزهای با منشا موجود در حساب های مشتریان نزد بانک های داخلی را از طریق بانک های خارجی به اکثر نقاط جهان به اسعار مختلف حواله می کند در این خصوص هماهنگی با بانک عامل ایرانی و دریافت تاییدیه صدور حواله طبق ضوابط موجود الزامی است.

معاون اجرایی صرافی بانک توسعه صادرات ایران افزود: این صرافی به مشتریان دارای ثبت سفارش و یا تادییه خرید از سامانه نیما طیق مجوزهای بانک مرکزی پس از طی تشریفات مربوطه در بانک عامل، در سامانه ارزهای جهانی را فروخته و در صورت نیاز حواله به حساب های خارجی یا داخلی متقاضی را انجام می دهد.

الیاسی یادآور شد: کارشناسان صرافی در کلیه مراحل راهکارهای مناسب و اطلاعات مورد نیاز مشتریان را جهت سهولت و صخت انجام امور در اختیار مشتریان قرار می دهد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اگزیم نیوز نشست تخصصی معرفی خدمات بانک توسعه صادرات ایران سوم دی ماه با هدف تعامل بیشتر بانک با مشتریان و فعالان اقتصادی در شهر زنجان برگزار شد.

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۲۵۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف خرید و تراکنش کارتی در پست بانک ایران افزایش یافت

امتداد - سقف تراکنش خرید از هر کارت متعلق به مشتری حقیقی و مجموع تراکنش‌های خرید شخصی در کل شبکه بانکی و پست بانک ایران افزایش پیدا کرد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، با اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، حداکثر مبلغ تراکنش خرید از هر کارت متعلق به شخص حقیقی (نقدی و اعتباری) از مبلغ یک میلیارد ریال به دو میلیارد ریال و همچنین مجموع تراکنش های انجام شده کارتی در کل شبکه بانکی، روزانه از مبلغ یک میلیارد ریال به دو میلیارد ریال افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، این خدمت در پست بانک ایران نیز همزمان با شبکه بانکی کشور انجام شده است و در دسترس مشتریان بانک قرار دارد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • همگام با برنامه های تحولی سطح فعالیت ارزی بانک توسعه تعاون ارتقا می یابد
  • جزییات قیمت ارزهای مبادله‌ای؛ دلار ثابت ماند
  • قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ دلار ثابت ماند
  • گسترش بازار صادراتی دانش بنیان‌های ایرانی در ۱۶ کشور دنیا
  • جزییات قیمت ارزهای مبادله ای؛ ثبات دلار و درهم و رشد یورو
  • استفاده از منابع مسدودی آزاد شده ارزی کلید خورد | ارز حج امسال از این طریق به کشور عربستان منتقل شد
  • چرا بانک مسکن قرارداد با صندوق توسعه ملی را امضا نکرد؟
  • سقف خرید و تراکنش کارتی در پست بانک ایران افزایش یافت
  • قیمت روز ارزهای مبادله‌ای / دلار کاهشی شد
  • تکذیب ادعای ارزپاشی از محل ذخایر ارزی