Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه تعزیه حضرت ابوالفضل(ع) روستای ده زیار  کرمان به مرحله نهایی سوگواره تعزیه استان مرکزی که فاطمیه در اراک برگزار می‌شود؛ راه یافت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان، مرحله نهایی سوگواره کشوری تعزیه استان مرکزی با عنوان " یاس کبود" همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا (س) در فاطمیه اول برگزار می شود.

 



این سوگواره 19 دی‌ماه هم‌زمان با شهادت حضرت زهرا (س) و با حمایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به میزبانی استان مرکزی با حضور 7 استان در شهرستان فراهان اراک برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 




استان مرکزی با پیشینه قدیمی خود، به عنوان یکی از قطب‌ها و مراکز مهم و خاستگاه‌های اصلی تعزیه یا شبیه‌خوانی در سطح کشور به شمار می‌رود و همین امر سبب شده تا در طی سالیان اخیر این استان میزبان سوگواره ها و جشنواره‌های مختلف تعزیه‌خوانی باشد.

 




 گروه تعزیه حضرت ابوالفضل(ع) روستای ده زیار از استان کرمان پس از ارسال اثر به دبیرخانه سوگواره و بازبینی انجام شده، به این سوگواره کشوری راه یافته است.

 




گروه های سوگواره از استان‌های اصفهان، کرمان، استان مرکزی، یزد و آمل برای اجرای در مرحله نهایی سوگواره انتخاب شدند و زمان اجرای گروه تعزیه ده زیار پنجشنبه 19 دی ماه جاری است.

 



گروه تعزیه حضرت ابوالفضل(ع) روستای ده زیار از گروه های فعال تعزیه استان است که در ایام پایانی ماه صفر نیز در سوگواره تعزیه استان فارس اجرای تعزیه داشته است.

 


بر اساس این گزارش؛ اواخر خرداد‌ماه امسال نیز نخستین سوگواره ملی تعزیه در ده زیار کرمان برگزار شد و برگزاری این سوگواره‌ها ظرفیتی برای انتقال تجربیات و ارتقای سطح کیفی هنر آئینی مذهبی تعزیه است.

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد حماسه 9 دی کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد گرامیداشت حماسه 9 دی 9 دی قرآن کریم کانون های فرهنگی هنری مساجد حماسه 9 دی بزرگداشت حماسه 9 دی تعزیه ده زیار مرحله کشوری استان مرکزی کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۲۵۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

3 گل برتر دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا فصل 2023/24 / فیلم

صفحه لیگ قهرمانان اروپا ویدیویی از 3 گل برتر دور رفت مرحله نیمه نهایی فصل 2023/24 ( گل های لروی سانه، نیکلاس فولکروگ و وینیسیوس جونیور) را منتشر کرده است.

دانلود (5.7MB)

دیگر خبرها

  • برگزاری آیین چهارپایه خوانی در روستای ده زیار کرمان
  • راهیابی دو گروه سرود از چهارمحال و بختیار به جشنواره نغمه‌های روشن فردا
  • حمایت دبیرخانه "سوگواره ملی تعزیه ده زیار کرمان" از اجرای طرح نور
  • بزرگترین درمانگاه روستایی کشوری در کرمان افتتاح شد
  • راهیابی تیم «وعده صادق» دانشگاه آزاد ممسنی به مرحله کشوری کرسی‌های آزاداندیشی
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه روستایی کشوری در کرمان + تصاویر
  • راهیابی دو اثر از رادیو کیش به مرحله نهایی سومین جشنواره ملی پژواک
  • 3 گل برتر دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا فصل 2023/24 / فیلم
  • آینده‌سازان والیبال حریفان جهانی خود را شناختند
  • حریفان ایران در جام جهانی مشخص شدند