Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@05:16:37 GMT

۱۵۰ هکتار عرصه‌های بیابانی آرادان نهال‌کاری شد

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۲۶۴۰۶

۱۵۰ هکتار عرصه‌های بیابانی آرادان نهال‌کاری شد

 مهدی حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: نهال‌های کاشته شده در مناطق بیابانی شهرستان آرادان از گونه سازگار با اقلیم منطقه و از نوع درختچه‌های تاغ است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری نقش مهمی در افزایش پوشش گیاهی، جلوگیری از فرسایش خاک، کاهش خسارت سیلاب، کاهش فرونشست زمین، بیابانزدایی و تقویت سفره آب های زیر زمینی دارد، ادامه داد: ۲۳ میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال از صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری به آرادان اختصاص یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: عملیات آبخیزدارای شامل طرح‌های زیستی و مکانیکی می‌شود و اقداماتی مانند نهال‌کاری و کپه‌کاری جزو عملیات زیستی و ساخت سازه های متعدد مانند سنگ و ملات، بندهای خاکی جزو عملیات مکانیکی می‌شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آرادان تصریح کرد: عملیات کپه‌کاری امسال در ۲۵۰هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی این شهرستان انجام شد.

وی یادآور شد: در ۱۵۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی آرادان اقدامات کنترل هرزآب انجام شد که در نفوذ باران در خاک و تقویت پوشش گیاهی موثر است.

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری آرادان اظهار داشت: عملیات مکانیکی مانند بند سنگ و ملات به حجم ۲ هزار و ۸۹۵ متر مکعب در شهرستان آرادان از محل صندوق توسعه ملی در حال ساخت است.

وسعت عرصه‌های منابع طبیعی آرادان حدود ۴۷۱ هزار هکتار است که از این میزان ۱۵۰ هزار هکتار مرتع است.

برچسب‌ها صندوق توسعه ملی سمنان منابع طبیعی و آبخیزداری بیابان زدایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صندوق توسعه ملی سمنان منابع طبیعی و آبخیزداری بیابان زدایی صندوق توسعه ملی سمنان منابع طبیعی و آبخیزداری بیابان زدایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۲۶۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستقر شدن بالگرد در لرستان برای جلوگیری از آتش‌سوزی احتمالی ضروری است

ایسنا/لرستان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: مستقر شدن بالگرد در لرستان برای جلوگیری از آتش‌سوزی احتمالی در فصل گرما ضروری است.

حسین میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در بحث حریق در فصل خشک از خرداد ماه شاهد آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی هستیم. سال گذشته، منابع طبیعی و عرصه‌ها را مدیریت و صیانت کردیم.

وی ادامه داد: کشور تصمیم گرفت یک فروند بالگرد برای جلوگیری از حریق در عرصه‌های طبیعی و منابع ملی به استان اختصاص دهد، اما تاکنون این امر محقق نشده است. ضرورت دارد ستاد مدیریت بحران کشور نسبت به این تصمیم اهتمام ویژه‌ای داشته باشد تا بالگرد در استان مستقر شود.

او گفت: لرستان نیاز مبرم به بالگرد دارد و با توجه به اینکه لرستان استانی کوهستانی است، این مهم ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان افزود: جنگل‌های لرستان با مشکل جدی آفات و بیماری‌ها نیز مواجه‌اند و نیاز است از محل اعتبارات ملی این کار انجام شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • حفاظت و حراست از اراضی ملی اولویت دستگاه‌های متولی باشد
  • لزوم ورود حوزه علمیه به عرصه درختکاری و حفظ منابع طبیعی
  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • زندانیان ملایری هزار اصله درخت کاشتند
  • شکسته شدن بند خاکی در روستای بیجورد بردسکن بر اثر سیلاب
  • سهم ۲۴ درصدی آبخیزداری از کل حوزه‌های سیل خیز کشور/ اعتبار کافی نیست
  • آغاز به کار شورا‌های همیار طبیعت خراسان رضوی
  • مستقر شدن بالگرد در لرستان برای جلوگیری از آتش‌سوزی احتمالی ضروری است