Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش جماران، کیانوش جهانپور در حساب توییتری خود با اشاره به عدم عرضه داروهای بیماران MPS از سوی شرکت آمریکایی به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان، ‌گفت: قرار بود داروهای بیماران MPS  از سوی شرکت آمریکایی تولیدکننده این دارو، ‌تامین شود که به دلایل مختلف، به دنبال تحریم‌ها، ‌مستقیما بیماران ایرانی MPS را به نوعی مورد تحریم قرار داده و این دارو را در اختیار ما قرار نداده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به‌طوری که شاید در روزهای آینده عملا ذخیره دارویی ما در حوزه بیماران MPS صفر شود. در این زمینه پیش از این هم هشدار داده بودیم و وزیر بهداشت هم اخیرا به دبیرکل سازمان بهداشت جهانی نامه زدند و درباره این رفتار غیر انسانی و خلاف موازین بین‌المللی که به نوعی حیات و زندگی بیماران مبتلا به MPS را تحت تاثیر قرار می‌دهد، هشدار دادند.

جهانپور تاکید کرد: تولید داروی بیماران مبتلا به MPS در انحصار آمریکا بوده و اکنون این دارو مستقیما از سوی آمریکا تحریم شده است. بنابراین هیچ راهی برای دسترسی به این داروها نداریم. حیات بیماران MPS از سوی ایلات متحده آمریکا هدف گرفته شده است.

ر سعید نمکی روز سه‌شنبه با اشاره به تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران در نامه‌ای به "تدروس آدانوم"؛ دبیرکل سازمان جهانی بهداشت، نوشت: همانطور که مسلماً آگاه هستید، ایرانیان قربانی جنگ اقتصادی هستند که توسط دولت ایالات متحده آمریکا تحمیل شده است.

وی در بخشی از این نامه تاکید کرده است که محدودیت‌های شدید اعمال شده توسط آمریکا تهیه و واردات دارو و وسایل پزشکی را برای شهروندان ما غیر ممکن کرده است؛ در حالی که دولت آمریکا مدعی است که تحریم‌های اقتصادی آنان علیه ایران شامل دارو، مواد غذایی و وسایل پزشکی نمی‌شود، اما واشنگتن تقریبا تمام معاملات مالی ایران از طریق سیستم بانکی بین المللی را مسدود کرده است.

به نوشته دکتر نمکی، آمریکا با اعمال قوانین سختگیرانه در حقیقت انجام معاملات بشردوستانه توسط شرکت‌ها را محدود کرده و مانع ورود کالاهایی پزشکی به ایران است.

وزیر بهداشت ایران در ادامه افزود: به دنبال نامه قبلی من در تاریخ ۱۷ نوامبر (۲۶ آبان) ۲۰۱۹، اوضاع بدتر شده است و ما برای رفع این اوضاع وخیم، مطلقاً اقدامی از جامعه بین‌المللی و به ویژه هیچ یک از نمایندگان سازمان ملل ندیده‌ایم.

براساس نامه دکتر نمکی به مدیر کل سازمان جهانی بهداشت، آمریکا با تحریم ایران، نه تنها متهم به انجام "تروریسم اقتصادی" است، بلکه علیه شهروندان ایرانی دست به ارتکاب جنایت علیه بشریت زده است.

وی با اشاره به تحریم‌های آمریکا یادآور شده که موانع عمده بر واردات مواد غذایی، دارو و وسایل پزشکی و گزینه‌های درمانی موجود برای بیماران ایرانی تأثیر گذاشته است. به طور خاص، من بر تحریم‌های جدید آمریکا علیه داروهای ۳۴۵ بیمار موکوپلی‌ساکاریدوز (MPS) متذکر می‌شوم که دو شرکت آمریکایی مانع ارسال داروهای این نوع از بیماری به ایران می‌شوند.

به نوشته وزیر بهداشت، جمهوری اسلامی ایران همواره بر اساس منافع مشترک و احترام متقابل به دنبال تعامل سازنده و عزتمندانه با جهان بوده است. در مقابل، ایالات متحده بدون توجه به حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل با خروج یکجانبه از توافق هسته‌ای تحریم‌های اقتصادی علیه ایران اعمال کرده است.

بنابر اعلام وبدا، وزیر بهداشت ایران به مدیر کل سازمان بهداشت جهانی یاد آور شد که می‌خواهم به شما اطلاع دهم که صدها کودک ایرانی مبتلا به MPS به دلیل کمبود داروهای فوق در معرض خطر مرگ و میر و عوارض جانبی قرار گرفته‌اند.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 ایالات متحده آمریکا دارو سازمان غذا و دارو واردات مواد غذایی جماران قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۲۶۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید پانسمان بیماران پروانه‌ای شروع شده و در مرحله تحقیقاتی است

بهرام عین اللهی٬‌ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: به رکورد ۱۴۰۰ شرکت دانش بنیان رسیده ایم. در بدو شروع به کار دولت سیزدهم  ۷۰۰ شرکت دانش بنیان داشتیم که امروز و بعد از دو سال و نیم به ۱۴۰۰ شرکت دانش بنیان افزایش یافته است.

او گفت: این افزایش یک رکورد محسوب می‌شود و  یکی از کار‌های بسیار خوب در زمینه پانسمان بیماران پروانه‌ای بود که امیدواریم با حمایت‌های بیشتر به تجاری شدن برسد و بتواند نیاز‌های کشورمان را تامین کند.

وزیر بهداشت تاکید کرد که حمایت از شرکت‌های دانش بنیان جزء کار‌های مهم این وزاتخانه است.

عین اللهی افزود: بنای ما بر این است که با تقویت دانش‌بنیان‌ها دارو‌های اکثر بیماری‌ها را تامین کنیم و در مورد تالاسمی هم همین موضوع مطرح است. بعضی از بیماران می‌گویند داروی داخلی استفاده نمی‌کنیم و حتما داروی خارجی می‌خواهیم که این موضوع را باید متخصصین تشخیص دهند. 

او گفت: اولویت ما حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان برای رفع کمبود‌های دارویی است. تولید پانسمان بیماران پروانه‌ای شروع شده و در مرحله تحقیقاتی است.

وزیر بهداشت درباره چرایی رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال گفت: در این سنین تمامی اعضای بدن کودک رشد تکاملی دارند و هرگونه نقصی می‌تواند تا پایان عمر با فرد بماند به همین دلیل با پیشنهاد وزارت بهداشت در هیئت دولت این موضوع به تصویب رسید و جمهوری اسلامی ایران این افتخار را دارد که کودکان را در ۷ سال اول زندگی در مراکز دولتی به شکل رایگان درمان کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • جمهوری اسلامی با جنگ‌ها و تحریم‌ها قوی‌تر می‌شود | حمله به اسرائیل همه جهان را آرام کرد | در عملیات وعده صادق هیچ ایرانی از واکنش دشمن نترسید
  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران
  • تولید پانسمان بیماران پروانه‌ای شروع شده و در مرحله تحقیقاتی است
  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها
  • آخرین اظهارات سردار حاجی زاده درباره عملیات نظامی علیه اسرائیل + فیلم
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • دانشگاه مشهد صحنه محکومیت خشونت آمریکا علیه حامیان فلسطین