Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@16:51:09 GMT

همه دستورات اجرایی ترامپ در ۲۰۱۹

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۲۶۷۸۱

دونالد ترامپ در سراسر سال ۲۰۱۹ از قدرت اجرایی خود برای پیشبرد دستورکار سیاستش در نقاط مختلف جهان استفاده کرد که از جمله شاخص‌ترین آن‌ها تحریم ایران، ترکیه و ونزوئلا و حمایت از اسرائیل بود.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری آناتولی در گزارشی درباره دستورهای اجرایی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در سال ۲۰۱۹ در راستای دستورکار جهانی‌اش نوشته است: ترامپ در ماه مه به عنوان بخشی از کمپین "فشار حداکثری" علیه ایران، دستوری اجرایی را برای تحریم صنعت آهن، فولاد، آلومینیوم و مس ایران امضا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس جمهور آمریکا در ماه ژوئن نیز تحریم‌های تازه‌ای را علیه مقامات ایرانی از جمله آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی ایران اعمال کرد و ایران را "تهدیدی برای ثبات خاورمیانه" دانست.

ترامپ همچنین در ماه مه تحریم‌هایی را علیه دولت ونزوئلا وضع، دارایی‌های آن در آمریکا را مسدود و تعامل با این کشور را ممنوع اعلام کرد تا همزمان با اعتراضات گسترده در این کشور، فشار را بر نیکولاس مادورو، رییس جمهور ونزولا برای کناره‌گیری از این سمت افزایش دهد.

ترامپ همچنین در ماه اکتبر آنکارا را به دلیل عملیات نظامی در شمال شرق سوریه تحریم کرد و به دلیل دست کشیدن از حمایت از کردها در این منطقه با انتقادات بسیاری روبه‌رو شد.

ترامپ در ماه مه با امضای دستوری به طور رسمی "حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان" را به رسمیت شناخت؛ منطقه‌ای که از سال ۱۹۶۷ از سوریه غصب شده است. این اقدام تغییری رویه‌ای در سیاست چند ۱۰ ساله آمریکا بود و در سطح بین‌المللی بحث‌برانگیز شد.

رییس جمهور آمریکا علاوه بر این در ماه ژوئیه دستوری اجرایی را در خصوص کشور مالی برای تحریم مشارکت در قاچاق مواد مخدر، گروگان‌گیری و حمله به غیرنظامیان و حافظان صلح سازمان ملل امضا کرد.

او در سال ۲۰۱۹ همچنین دستورات اصلاح شده‌ای را در زمینه مقابله با قاچاق انسان در جهان، کاهش کودک‌سربازان و توسعه تجارت با آفریقا بر مبنای "قانون رشد و فرصت آفریقا" امضا کرد.

دستورات اجرایی، فرمان‌هایی کتبی هستند که از سوی رییس جمهور آمریکا به دولت فدرال ارائه می‌شوند و نیازمند تایید در کنگره نیستند. به همین دلیل منتقدان بر این باورند که این دستورات قانونگذاران را دور می‌زنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات مجلس یازدهم رمز پویا گابریل کالدرون مترو هشتگرد منطقه سبز بغداد حشد الشعبی غلامرضا شریعتی مهدی تاج جشنواره فیلم فجر38 ترامپ دستور اجرایی ایران انتخابات مجلس یازدهم رمز پویا گابریل کالدرون مترو هشتگرد منطقه سبز بغداد حشد الشعبی غلامرضا شریعتی مهدی تاج جشنواره فیلم فجر38

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۲۶۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا گفته است که در صورت انتخاب مجدد، کمکی به اوکراین اختصاص نخواهد داد، مگر اینکه اروپا نیز بودجه‌ای برای کمک به این کشور اختصاص دهد.

رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه با مجله تایم گفت: "اگر اروپا به اندازه مبالغی که آمریکا برای کمک به اوکراین متحمل می‌شود، ما نیز پرداخت نخواهم کرد. اگر اروپا نپردازد، پس چرا ما باید پرداخت کنیم. "

در ۱۰ فوریه، ترامپ که متقاضی نامزدی ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوری خواه است، در گفتگو با هواداران خود در کارولینای جنوبی، از یکی از دیدارهایش با رهبران کشور‌های عضو ناتو در زمانی که رئیس جمهور آمریکا بود گفت. به گفته وی، سپس یکی از همکاران خارجی وی از او پرسید که آیا ایالات متحده آماده است تا در صورت تهدید احتمالی روسیه و در صورت عدم پرداخت کمک مالی به ناتو، ایالات متحده از این اتحاد دفاع کند. ترامپ پاسخ داد که از چنین اتحادی دفاع نخواهد کرد و علاوه بر این، روسیه را تشویق خواهد کرد تا هر کاری که می‌خواهد انجام دهد. رئیس جمهور سابق مشخص نکرد که این مکالمه چه زمانی و در کجا انجام شده است.

روسیه بار‌ها موضع خود را در مورد وضعیت پیرامون اوکراین در سطوح مختلف نشان داده است. همانطور که ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیشتر اشاره کرد، مسکو همیشه برای حل دیپلماتیک بحران آماده بوده و می‌ماند و آماده پاسخگویی به پیشنهادات واقعا جدی است، در حالی که رژیم کی‌یف مذاکرات با روسیه را قطع و ممنوع کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • آیا جان توافق ایران و عربستان با ابتکار چین در خطر است؟/ پکن از ترس تحریم های ثانویه فروش نفت از تهران را کاهش خواهد داد/ دیپلماسی تلفنی چین میان ایران و آمریکا موفق بود
  • ایران هفت شخص و پنج نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی مرتبط با جنگ علیه فلسطینیان را تحریم کرد
  • تحریم‌های جدید ایران علیه آمریکا
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • تحریم های جدید ایران علیه آمریکا
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت