Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@03:13:23 GMT

متقاضیان کمک معیشت حمایتی بخوانند

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۲۷۰۲۵

متقاضیان کمک معیشت حمایتی بخوانند

خبرگزاری فارس: حسین میرزایی در مورد باز شدن سامانه حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ثبت درخواست کمک‌هزینه معیشتی گفت: از حدود ۶.۲ میلیون درخواستی که در کد دستوری #۶۳۶۹* ثبت شده بود، ۶۶۶ هزار درخواست مربوط به کسانی بود که در لیست یارانه‌بگیران نبودند و همچنین مشمول بسته حمایت معیشتی هم نشدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این افراد از روز ۱۰ دی‌ماه تا ۲۴ دی‌ماه ۹۸ می‌توانند به سامانه حمایت وزارت کار مراجعه کرده و فقط سرپرستان خانوار باید به این سایت مراجعه کنند.

 

 

سخنگوی ستاد معیشت خانوار گفت: وقتی سرپرست خانوار متقاضی وارد سایت حمایت شد، گزینه ثبت خانوار جدید را وارد شده و با وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار، تعیین جنسیت، ثبت تاریخ تولد به تفکیک سال، ماه و روز و ثبت شماره تلفن همراه به نام سرپرست خانوار و تصویر امنیتی که سامانه نمایش می‌دهد، نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام کنند.

میرزایی افزود: در گام اول، سرپرست خانوار فقط درخواست می‌دهد و این دو حالت دارد؛ یا اینکه این فرد قبلاً اطلاعات خانوار خود را وارد کرده بوده و در سامانه موجود بوده؛ یعنی مدتی یارانه گرفته‌اند و سپس حذف شده است، یا اینکه فرد متقاضی از سال ۹۳ اصلاً برای یارانه ثبت نام نکرده و اطلاعات خانوار او موجود نیست که به این افراد از طریق پیامک اطلاع‌رسانی می‌شود که چه کار‌هایی انجام دهند. اما افرادی که اطلاعات خانوار آن‌ها موجود است و وقتی وارد سامانه می‌شوند، شرایطی برای آن‌ها ذکر شده را می‌پذیرند و درخواست خود را برای کمک‌معیشت خانوار ثبت می‌کنند.

میرزایی تأکید کرد: فقط ۶۶۶ هزار خانواری که تقاضای آن‌ها در کد دستوری ثبت شده بود وارد سایت حمایت شوند و ظرف ۳۰ روز تقاضای آن‌ها مشخص می‌شود و بعد از ثبت‌نام به آن‌ها پیامک می‌دهیم.

سخنگویستاد کمک معیشتی در پاسخ به این پرسش که با توجه به واریز مرحله دوم کمک‌معیشت حمایتی خانوار، آیا برای خانوار‌های جدید هم مبلغی واریز شده است، گفت: شب گذشته برای افرادی که در مرحله اول کمک‌هزینه معیشتی حمایتی دریافت کرده بودند، مرحله دوم واریز شد، همچنین برای ۴۱۹ هزار و ۳۰۴ خانوار جدید مشتمل بر یک میلیون و ۲۲۱ هزار و ۱۹۱ نفر جدید کمک‌هزینه معیشتی برای دو مرحله یکجا واریز شد و برای آن‌ها پیامکی با سرشماره وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیامک صادر شد.

میرزایی گفت: متن پیامک برای افراد جدید اینگونه است: خانوار شما مشمول بسته حمایت معیشتی شده و دو مرحله به صورت یکجا در تاریخ ۱۰ دی‌ماه به حساب یارانه سرپرست خانوار واریز می‌شود. مبلغ. ریال، بانک ..

میرزایی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا همه کسانی که مرحله اول حمایت معیشتی را گرفته‌اند، مرحله دوم را هم دریافت کرده‌اند، گفت:‌بله همه افرادی که سری قبل کمک هزینه معیشتی گرفته بودند مرحله دوم هم دریافت کردند.

وی همچنین در مورد سؤال برخی مخاطبان فارس که چرا سامانه حمایتی امروز باز نمی‌شود، گفت: کسانی که می‌خواهند وارد سامانه شوند، نباید از نرم‌افزار‌های فیلترشکن یا وی‌پی‌ان استفاده کنند و اگر وی‌پی‌ان خود را خاموش کنند به راحتی وارد سامانه حمایت می‌شوند.

منبع: فردا

کلیدواژه: کمک معیشت حمایتی کد دستوری سامانه حمایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۲۷۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستاجران بخوانند؛ پیش‌بینی تازه از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳

رییس اتحادیه مشاوران املاک درباره وضعیت اجاره در سال جاری توضیح داد.

کیانوش گودرزی، رییس اتحادیه مشاوران املاک در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین در پاسخ به این پرسش که قیمت‌ها در سال ۱۴۰۳ افزایشی است یا کاهشی؟ افزود: ما همیشه یک افزایش قیمتی را خواهیم داشت، اما امیدواریم در سال جدید با یک سیاست درست و آینده‌نگری در حوزه مسکن، شرایط متفاوت شود.

وی تصریح کرد: ببینید، به طور معمول هر ساله ۲۵ درصد نسبت به سال قبل اجاره‌ها افزایش پیدا می‌کند. این موضوعی است که مجلس به دولت اجازه داده است که برحسب موضوعات تورمی ورود پیدا کند و عدد و رقمی اعلام شود.

رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این‌که تعیین این اعداد و ارقام کار بدی نیست، در همه جای دنیا هم این اتفاق می‌افتد، ولی در ایران بستر آن هنوز فراهم نبوده و ابزار لازم برای این کار مهیا نیست، متذکر شد: پارسال اگر این اتفاق می‌افتاد، می‌توانستیم به مشاوران املاک بگوییم قیمت‌ها را رعایت نکردید، یعنی موضوع قابل رصد و کنترل بود.

گوردزی تصریح کرد: نکته این‌جاست که الان با سامانه خودنویسی که راه افتاده و متعامل آن می‌توانند خودشان قرارداد بنویسند، دیگر رصد و نظارت و کنترلی در سطح جامعه باقی نمی‌ماند. یعنی متعاملین، چه مستاجر و چه موجر، خودشان با هر افزایش قیمتی می‌توانند قرارداد بنویسند.

وی تاکید کرد: اصل موضوع همین‌جاست که دولت در حالی که باید نظارت و کنترل داشته باشد، در واقع با سامانه‌ای که ایجاد کرده، نظارت و کنترل از دست دولت خارج خواهد شد. این سامانه تبعات خاص خود را دارد.

دیگر خبرها

  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • برای خانه‌دار شدن افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی برنامه داریم
  • مستاجران بخوانند؛ پیش‌بینی تازه از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • حمایت هزارو۱۲۷ میلیاردتومانی ازسبدامنیت غذایی مردم سیستان وبلوچستان
  • پنج هزار و ۵۵۸ متقاضی واحدهای مسکن ملی در زنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند
  • یارانه بگیران بخوانند؛ منتظر واریز یارانه بهاری باشید
  • تخصیص پروژه مسکن به بیش از هزار نفر از متقاضیان نهادهای حمایتی در استان
  • تخصیص پروژه مسکن به ۱۰۱۴ نفر از متقاضیان نهادهای حمایتی در استان زنجان
  • ۵۵۵۸متقاضی واحدهای مسکن ملی درزنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند
  • حمایت یک هزار و ۱۲۷ میلیارد تومانی از سبد امنیت غذایی مردم سیستان و بلوچستان