Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کرمانشاه از تلاش برای جذب 25 هزار حامی ایتام و محسنین در استان تا پایان سال خبر داد.

 غلامرضا نصوری در نشست خبری امروز (11 دی) با اشاره به درآمد 87 میلیارد تومانی معاونت توسعه مشارکت های مردمی امداد استان در 9 ماهه امسال، افزود: این میزان درآمد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 65 درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امسال در بحث طرح اکرام ایتام و محسنین 17 میلیارد تومان درآمد داشتیم که رتبه اول را در این طرح در سطح کشور کسب کردیم.

به گفته نصوری در حال حاضر درسطح استان 4565 یتیم و 2510 کودک طرح محسنین تحت حمایت های امداد قرار دارند.

نصوری با اشاره به وجود 21 هزار و 684 حامی ایتام و محسنین در استان گفت: از این تعداد 15 هزار و 760 نفر حامی یتیم و 5924 نفر حامی محسنین هستند.

وی افزود: با وجود این حامیان در حال حاضر ماهانه بصورت میانگین 334 هزار تومان به حساب هر یتیم و 160 هزار تومان به حساب هر کودک طرح محسنین واریز می شود.

به گفته این مسئول در حال حاضر هر یتیم و کودک طرح محسنین به طور میانگین سه حامی دارد.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه از تلاش برای افزایش حامیان ایتام و کودکان محسنین استان خبر داد و با اشاره به اجرای طرح پویش جذب 25 هزار حامی ایتام و محسنین گفت: در این طرح قرار است تا پایان سال 25 هزار حامی ایتام و محسنین در استان جذب شود.

وی با اشاره به شروع یک ماهه این طرح در استان، گفت: قرار است در این طرح از تمام ظرفیت ادارات، سازمان و دستگاه ها برای جذب حامی استفاده شود. بطور مثال با همکاری آموزش و پرورش در تلاش هستیم که هر کلاس درس حامی یک یتیم شود که این یتیم  می تواند بصورت محرمانه از همان کلاس درس یا مدرسه انتخاب شود.

وی افزود: همچنین با همکاری ادارات مختلف استان در تلاش هستیم که هر کارمند حامی یک یتیم شود و اقدامات مشابه اینچنینی با همکاری سپاه، نیروی انتظامی، اصناف و ... در حال انجام است تا بتوانیم تا پایان سال جذب 25 هزار حامی را در استان داشته باشیم.

نصوری با اشاره به شروع یک ماهه این پویش در سطح استان گفت: خوشبختانه تاکنون دو هزار حامی در این طرح مشارکت کرده‌اند و این امر موجب شده تعداد حامیان از 19 هزار و 700 حامی ظرف یک ماه گذشته به 21 هزار و 684 حامی برسد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان در ادامه از پرداخت 24 میلیارد تومانی زکات در استان خبر داد و افزود: خوشبختانه مشارکت بالای روستاییان استان در بحث پرداخت زکات موجب شد که در 9 ماهه امسال رتبه اول تحقق پرداخت زکات را نسبت به برنامه داشته باشیم.

نصوری همچنین از جمع آوری 570 میلیون تومان صدقه در استان در 9 ماهه امسال خبر داد وافزود: این میزان نسبت به مت مشابه سال گذشته 16 درصد رشد داشته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کمیته امداد امام خمینی كرمانشاه ايتام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۲۷۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت بیش از ۲۵۰۰ معلم اردبیلی از ایتام

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل از حمایت ۲۵۸۷ نفر از معلمان اردبیلی از ایتام و محسنین خبرداد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، علیرضا حسین‌نژاد، در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهید مرتضی مطهری اظهار کرد: هم اکنون ۲۵۸۷، معلم با ثبت‌نام در طرح اکرام ایتام و محسنین حامی فرزندان تحت حمایت این نهاد هستند.

وی افزود: این تعداد از معلمان حامی، حمایت از ۳۶۲۵ نفر از ایتام و محسنین استان اردبیل را بر عهده گرفته‌اند که به صورت ماهیانه کمک‌های خود را به حساب فرزندان معنوی خود واریز می‌کنند.

حسین‌نژاد بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ معلمان نیکوکار در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین بیش از دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به صورت نقدی به کودکان و نوجوانان تحت حمایت کمک کرده‌اند.

وی افزود: با انجام اقدامات متعدد و فعالیت‌های صورت گرفته در راستای خودکفایی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد این نهاد سال گذشته ۲۰۰۰ خانوار را پس از دستیابی به خودکفایی از چرخه حمایتی خود خارج کرد.

وی با بیان اینکه مدت زمان حمایت‌های کمیته امداد تا دست‌یابی به خودکفایی مددجویان ۱۸ ماه پس از دریافت تسهیلات است، بیان کرد: درصورت کسب توان مالی، ماهانه به میزان حقوق قانون کار از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج می شوند.

کد خبر 749214

دیگر خبرها

  • تجلیل از معلمان خیر مراغه‌ای
  • تجلیل از معلمان خیر مراغه ای
  • بیش از ۱۳۴ هزار حامی جدید در طرح اکرام ایتام و محسنین با فراخوان در برنامه محفل
  • جشن برآورده شدن آرزو‌های ایتام و محسنین در بهشهر
  • روایت معلم نیکوکار بیرجندی که ۱۱ فرزند معنوی دارد
  • حمایت ۶۴۴۰ معلم کرمانی از ایتام کمیته امداد
  • حمایت ۵۱۴۰ معلم لرستانی از ایتام
  • حمایت از ۵۱۶ هزار فرزند یتیم و محسنین در کشور
  • حمایت بیش از ۲۵۰۰ معلم اردبیلی از ایتام
  • ۲ هزار و ۳۵۷ معلم بوشهری حامی ایتام هستند