Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@12:28:30 GMT

فرشته های زمینی/ پرستاران، همدلان شب بیدار

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۲۷۹۶۶

فرشته های زمینی/ پرستاران، همدلان شب بیدار

پرستاران نمونه گذشت و ایثاردر جامعه بوده و بهترین خاطره هر یک از فرشتگان نجات بازگشت به حیات و فرصت زندگی دوباره بیماران است.

خبرگزاری شبستان- رشت، سمیه بشارتی؛ حضرت زینب (ص) اسطوره صبر، استقامت و پرستار صحرای کربلا بود که ولادت این بانوی بزرگ روز پرستار نامگذاری شد. پرستاری شغلی بس سخت و دشوار بوده و این قشر زحمت کش شب تا سحر التیام بخش دردها بر بالین بیماران هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرستاری شغلی است که اگر عاشق نباشی هرگز نبض تپنده بیمار، لبخند را بر لبانت جاری نخواهد کرد. این قشر زحمتکش و پرتوان با عشق و علاقه فراوانی که به شغل پرستاری دارند با روحیه خستگی‌ناپذیر و با انرژی، امیدبخش بیماران و خانواده‌های نگرانشان در بیمارستان‌ها هستند.

پرستاران نمونه گذشت و ایثار در جامعه بوده و با نگاهی سرشار از مهربانی، اميد را در دل بیماران زنده می‌كنند. بهترین خاطره هر یک از این فرشتگان زمینی، بازگشت به حیات و فرصت دوباره بیماران برای زندگی است.

امروز (چهارشنبه، ۱۱ دی) مصادف با پنجم جمادی الاول روز پرستار است که به این بهانه به سراغ ۲ پرستار نمونه کشوری گیلان رفته‌ایم تا از فعالیتشان و دلیل نمونه بودنشان را  در این عرصه پر از درد جویا شویم؛

 

*بعد از مدت ها فعالیت باز رشته پرستاری را انتخاب خواهم کرد

«عالیه فرزام» با بیان اینکه عاشق کار پرستاری هستم، اظهار کرد: پرستاری عشق و علاقه می‌خواهد، هیچ‌گاه شخص به‌خاطر درآمد نمی‌تواند وارد عرصه پر از درد بیمارستان شود.

 

این پرستار نمونه کشوری گیلان با بیان اینکه فعالیتم در بخش پرستاری را از سال ۷۰ آغاز کردم گفت: در ابتدای فعالیتم در بیمارستان ۱۷شهریور رشت در بخش کودکان فعال بودم.

 

وی با بیان اینکه هم‌کنون در بیمارستان شفا مشغول انجام خدمت هستم به بیماران روانی اشاره و پرستاری در این بخش را بسیار حساس دانست و افزود: بنا به درخواستم به بیمارستان شفا منتقل شده و چندین سال است که در این بیمارستان مشغول فعالیت هستم.

 

فرزام اذعان کرد: عشق و علاقه به کار و داشتن همکاران بسیار خوب و نمونه، آرام‌بخش بوده و انگیزه فعالیتم را افزایش داده است.

 

این پرستار نمونه کشوری گیلان تصریح کرد: پرستاران در روزهای تعطیل وحتی شب‌ها که همه خوابند، مشغول ارائه خدمات ویژه به بیماران هستند و بیشتر اوقات به‌دلیل شرایط کاری از بودن در کنار خانواده محروم هستند.

وی به حساس بودن شغل پرستاری در بخش بیماری‌های روانی اشاره و اضافه کرد: پرستاری در این بخش بسیار سخت بوده و خود پرستار باید از لحاظ جسمی و روحی در سطح بالایی باشد تا بتواند شرایط حاکم بر بیمارستان را تحمل کند.

 

فرزام به مشکلات بیمارستان شفا اشاره و تصریح کرد: کمبود نیروی پرستار از دغدغه‌های همه بیمارستان‌هاست، مشکل ساختاری و عدم  وجود فضا و تجهیزات مناسب برای بیماران اعصاب و روان، نبود آسانسور و فضای مناسب اطفال از اهم مشکلاتی است که مسئولان امر باید به این بخش بیش از پیش توجه کنند.

 

این پرستار نمونه با تاکید بر اینکه لحظه لحظه پرستاری عشق است و این لحظات را نمی‌توان با هیچ‌چیز عوض کرد، تاکید کرد: اکنون که به سن بازنشستگی نزدیک می‌شوم، اگر فرصت انتخاب رشته داشته باشم دوباره رشته پرستاری را انتخاب خواهم کرد.

 

وی با تاکید بر اینکه پرستاری کاری گروهی است افزود: موفقیت و نمونه بودنم را مدیون همکاران عزیزم بوده و از تک تک آنها تشکر می‌کنم.

 

*سلامتی نوزاد و مادر شیرین‌ترین لحظات کارم بود

«سیده طاهره میررودسری» با بیان اینکه پرستاری با عشق آمیحته است گفت: پرستاری عشق و علاقه می‌خواهد و هر فردی نمی‌تواند وارد این عرصه پر از دغدغه شود.

این پرستار نمونه کشوری گیلان با بیان اینکه از سال ۶۹ فعالیتم را در بیمارستان الزهراء رشت شروع کرد ادامه داد: به دنیا آمدن نوزاد شیرین‌ترین لحظه‌ای است که من از این شعل به یادگار دارم.

 

میررودسری با تصریح اینکه همیشه عاشق کارم بودم تصریح کرد: به‌دنیا آمدن نوزاد و سلامتی مادر و فرزند هر پرستار و پزشکی را خوشحال خواهد کرد.

 

وی افزود: حفظ جان انسان و کمک به هم‌نوع و سلامتی جانش مهمترین هدفی است که یک پرستار دارد و هیچ‌گاه به درآمدش فکر نمی‌کند.

پرستار نمونه کشوری گیلان به یکی از خاطرات فعالیتش اشاره و بیان کرد: نوازدی با وزن بسیار پایین به دنیا آمده بود و با نگهداری پرسنل بیمارستان به وزن متعادل رسید و به آغوش گرم خانواده برگشت، جشن یک‌سالگی این نوزاد در بیمارستان برپا شد این قشنگ ترین لحظه فعالیتم در این بخش است.

 

وی خطاب به جوانان و نوجوانان که پرستاری را انتخاب کردند گفت: این شغل فقط یادگیری مباحث پرستاری نیست بلکه جوانان باید علم و عمل را در کنار هم قرار داده و با آرامش فعالیت کنند تا بتوانند در این عرصه بدرخشند.

 

پایان پیام/383

منبع: شبستان

کلیدواژه: حماسه 9 دی مسجد 9 دی گرامیداشت حماسه 9 دی قرآن کریم کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد حماسه نهم دی ماه استان بوشهر خبرگزاری شبستان پرستار عشق بیمار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۲۷۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیسی با بیماران اتباع

به گزارش همشهری آنلاین، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی با بیماران اتباع افغانستانی همزمان با بازدید از بیمارستان شهدای یافت آباد دیدار کرد.

رئیس جمهور اسلامی ایران ضمن بازدید از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت آباد با برخی از بیماران اتباع افغانستانی نیز احوالپرسی کرد.

حجت‌الاسلام رئیسی در جریان آخرین وضعیت طرح توسعه این بیمارستان و موانع و مشکلات پیش روی تکمیل آن قرار گرفت.

کد خبر 847544 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها خبر ویژه اتباع خارجی سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • هرساعت اضافه‌کار پرستاران ۲۰۰۰۰ تومان است/احتمال افزایش مبلغ
  • تدوین لایحه حمایت از حقوق پرستاران با هدف بهبود معیشت
  • افزایش استعفای دسته جمعی پرستاران / سلامت مردم در خطر است
  • افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است
  • جشن تکلیف هزار و ۶۳۰ فرشته زمینی در ملایر
  • یا اضافه کاری یا اخراج، پاسخ بیمارستان به اعتراض پرستاران
  • جزئیات لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران/ از استخدام تا معیشت
  • پیگیری لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران
  • ارتباط مشکل مسکن با کمبود پرستار در شهر‌ها/ تعرفه ترجیحی پاسخگوی نیاز پرستاران نیست
  • دیدار رئیسی با بیماران اتباع