Web Analytics Made Easy - Statcounter

 محمد کرمی راد نماینده دوره هشتم مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع FATF‌ ، اظهار داشت: پیوستن به این گونه معاهدات بین‌المللی، مسئولیت‌ها و محدودیت‌های ویژه و خاص را برای ما در چارچوب آنچه طراحان‌شان در نظر گرفته‌اند، به وجود خواهد آورد و پیوستن به این کنوانسیون مشکلات عدیده‌ای را برای ما ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار سیاسی- وی افزود:با توجه به رویکردهای انقلاب اسلامی از ابتدا، مواضع حضرت امام راحل، بنیانگذار جمهوری اسلامی  پس از ایشان مقام معظم رهبری که بارها به کینه‌ورزی‌های آمریکا و اروپا اشاره کرده‌اند، طبیعتا این عناد، دشمنی و کینه‌ورزی آمریکا و اروپا نسبت به آنچه که در گذشته منافع خودشان را در ایران و منطقه از دست دادند، بیکار ننشستند و همواره طراحی‌های مختلفی را برای محدود کردن انقلاب یا براندازی انجام دادند و از هیچ تلاشی دریغ نکردند.

نماینده دوره هشتم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی از هر فرصتی برای دشمنی با ما استفاده کردند چه در دوران هشت سال دفاع مقدس، برانداختن هواپیمای مسافربری و سایر مواردی که به ناحق تحریم هایی علیه ما به وجود آوردند تا در بخش درمان و دیگر موارد با مشکلاتی روبرو شویم. 

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری طی سال‌های گذشته، هر سال را با توجه به شناخت و تدبیری که داشتند، حول موضوعات و محورهای اقتصادی نامگذاری کردند و امسال هم عنوان سال را به عنوان تولید ملی مطرح کردند. این امر نشانگر این است که مسئولان و دست اندراکان دولت، مجلس و قوه قضائیه باید دست به دست هم دهند و قطعا می توانند در مقابل توطئه‌ها و نقشه‌های غرب و آمریکا به خوبی بایستند؛ ما می‌توانیم از پس این مشکلات بربیایم.

کرمی‌راد اظهار داشت:‌ البته تحولات نظام بین‌الملل به سرعت شکل گرفت و پس از فروپاشی شوری سابق،‌ آمریکا مدعی یکه تازی در بحث دهکده جهانی و نظم نوین جهانی شد، اما آیا آمریکا می‌تواند موفق باشد؟ و در داخل دچار مشکلات عدیده‌ای نیست؟ طبیعی است که آمریکا نمی تواند موفق باشد و با مشکلات عدیده‌ای در داخل روبروست.

وی ادامه داد:‌می‌شود با هم پیمانانی که هم به لحاظ قطب اقتصادی جهان همچون چین، هندوستان، روسیه و یا کشورهای دیگری که در حال توسعه هستند همچون ترکیه و دیگران ائتلاف‌هایی برای شکستن طرح‌های آمریکا و غرب پیاده کرد و در موضوعات و ابعاد مختلف تجاری اقتصادی تبادلات ارزی برنامه‌هایی داشت.

وی با اشاره به راه‌هایی که ممکن است فشار آمریکا در موضوع FATF را کاهش دهد، ادامه داد: موضوع تهاتر در  معاملات و مبادلات ارزی برای خارج کردن دلار از گردونه مبادلات از جمله مورادی است که می‌توان در این مسیر حرکت کرد. 

نماینده دوره هشتم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایران در موضوع هسته‌ای در مقطعی معاهده NPT را امضا کرد و آنها نگذاشتند ما در موضوعات هسته‌ای صلح آمیز، به دستاوردهایی که حق هر کشوری است، برسیم و فشارهای سنگینی گذاشتند. در نهایت اینکه بعد از سالها مذاکره آمریکا یک طرفه خارج شد و براساس پارامترهایی که از قبل طراحی کرده بودند، همچنان فشار وارد آورد.

وی ادامه داد:‌ ایران البته این گونه نیست که دست و پا بسته باشد، چرا که می‌تواند در رابطه با FATF محکم بایستند. همچنین از مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر دارم که محکم ایستادند و در موضع حق و انقلابی و قانونی ایستادگی کردند.

کرمی‌راد اظهار داشت:‌ اگر عده‌ای اهالی سیاستمداران غرب زده به دنبال این هستند که اگر ما به کنوانسیون FATF نپیوندیم، دیگر آخر عمر ما خواهد بود و مرگ مان خواهد رسید و در نهایت مردم سفره‌شان کوچکتر می‌شود. این حرف ها درست نیست و باید یقین بدانیم همانطور که تحریم ها را دور زده‌ایم و تحریم ها نتوانسته‌اند بعد از چهل سال اثر خود را بگذارد، همچنان می‌توان این مسیر را ادامه داد.

این نماینده سابق مجلس ادامه داد: حتی بخش اعظمی از تئوریسین‌ها و شخصیت‌هایی که در اندیشکده‌های آمریکا و نظریه پردازان‌شان اعتراف کرده‌اند که تحریم‌ها نتوانسته‌اند اثر بگذارند، مگر اینکه از داخل به آنها کدهایی داده شود که متأسفانه گاهی این کدها از دستگاه اجرایی و سیاست  خارجی ما داده شده و آنها بیشتر تحریک شدند و برنامه‌های‌شان را پیاده کردند.

این نماینده مجلس در پایان خاطرنشان کرد: اگر به این موارد با دید کارشناسی دقیق در مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس شورای اسلامی با بکارگیری عقلانیت و افکار منجسمی که از متخصصان در این مقوله است، نگاه شود، قطعا بدانید به نفع انقلاب، محور و جریان انقلاب اسلامی خواهد شد و آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: کنوانسیون تحریم مذاکره مذاکره کنوانسیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۲۹۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دغدغه مردم در حوزه اشتغال است

به گزارش خبرنگار مهر، پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در راستای کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«امیر حسین نظری» از حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» در دور دوم انتخابات پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

امیرحسین نظری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بعد از ادغام دو وزارت بازرگانی و وزارت صنایع و معادن، به عنوان سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان منصوب شدم و بعد از چند ماه رئیس این سازمان شدم.

وی، اشتغال را جزو مشکلات شهرهای رامهرمز و رامشیر عنوان کرد و افزود: اشتغال می‌تواند اولویت اصلی در سرلوحه کار هر شخصی که به عنوان نماینده شهرستان انتخاب می‌شود قرار بگیرد چون دغدغه مردم در حوزه اشتغال است.

نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر ادامه داد: برنامه‌هایی را برای رفع بیکاری در شهرستان پیش بینی کرده‌ایم. به طور حتم در چهار شاخص که می‌تواند به نوعی اشتغالزایی بالایی داشته باشد باید توجه جدی کنیم.

نظری توضیح داد: صنعت، معدن، تجارت و کشاورزی چهار شاخصه‌ای است که برای رفع مشکل بیکاری باید به آن توجه داشته باشیم.

وی با اشاره به طرح‌های صنعتی گفت: شرکت‌های فولادی و پتروپالایشگاه حاصل دسترنج در زمان مسئولیتم در اداره کل صمت خوزستان است که نفوذها و جای گذاری غلط سبب به حاشیه رفتن این طرح‌ها شد و اکنون نیز نگران هستم این طرح‌ها به جایی نرسد و با این انگیزه برای حضور در مجلس شورای اسلامی اعلام آمادگی کردم.

نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر تاکید کرد: این طرح‌ها از نظر ارزش افزوده و تولید می‌توانند کمک کنند و همچنین نقش آفرینی زیادی در زمینه اشتغالزایی دارند.

کد خبر 6096021

دیگر خبرها

  • دغدغه مردم در حوزه اشتغال است
  • تذکر معنادار امام جمعه تبریز به کاندیداهای دور دوم تبریز در انتخابات مجلس
  • کارگران در خط مقدم جبهه اقتصادی قرار دارند
  • مسکو: واشنگتن در ۶ ماه اخیر، شورای امنیت را گروگان گرفته است
  • راه حل مسئله فلسطین، ایجاد کشور مستقل در تمامی سرزمین‌های فلسطینی با پایتختی قدس است
  • دشمن دوباره خباثت کند، با اقدامی بزرگتر پاسخ داده می‌شود
  • عضویت فلسطین در سازمان ملل، در راستای رسیدگی به بی عدالتی علیه فلسطینان است
  • سفره یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • ظریف: تصور نکنیم اگر FATF را نپذیرفتیم تنبیه نمی‌شویم