Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌ان‌ان، مارک بنیوف که مالک هفته‌نامه معتبر تایم و مدیر عامل شرکت سیلزفورس است، تازه‌ترین منتقد شبکه اجتماعی فیس‌بوک است. او می‌گوید این غول فناوری باید شکسته و با قوانین تازه از نو ساخته شود. بنیوف ۵۵ ساله با دارایی خالص ۶.۵ میلیارد دلار و تخصص در حوزه رایانش ابری به جمع کسانی پیوست که در سال‌های اخیر مخالف رویکرد و فعالیت‌های مارک زاکربرگ، رئیس و بنیانگذار فیس‌بوک بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاثیر منفی این شبکه اجتماعی بر کاربران و کمکی که فیس‌بوک به پراکندن اطلاعات نادرست در گستره‌ای بی‌سابقه می‌کند، از جدی‌ترین نقدها بر عملکرد زاکربرگ است. بنیوف می‌گوید: «من انتظار دارم نقش فیس‌بوک در دنیا نوعی بازمفهوم‌سازی بنیادین رخ دهد. شما می‌توانید ببینید فیس‌بوک شبیه یک سیگار تازه در جامعه ما عمل می‌کند و مساله فقط راست گفتن در تبلیغات نیست. موضوع این است که ما گرفتار بحران اعتماد شده‌ایم.»

این نخستین بار نیست که یکی از غول‌های دنیای فناوری به شبکه اجتماعی زاکربرگ می‌تازد. بنیوف سال ۲۰۱۹ در مجمع جهانی اقتصاد در داووس فیس‌بوک را «اعتیادآور با پیامدهای بد» توصیف کرده و هشدار داده بود این شبکه در پی دست یافتن به دنیای کودکان است. زاکربرگ به ادعاهای تازه بنیوف واکنش نشان نداده اما پیش‌تر گفته بود شرکتی که او سال ۲۰۰۴ بنیان نهاده است، نیاز به فروریختن و بازسازی دوباره ندارد.

الیزابت وارن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ هم وعده داده است اگر در انتخابات برنده شود، غول‌های بزرگ دنیای فناوری را منحل می‌کند؛ وعده‌ای که با واکنش زاکربرگ مواجه شد و او به همکارانش در فیس‌بوک قول داد علیه دولت آمریکا اقدام قانونی خواهد کرد. مالک فیس‌بوک گفت: «به همه شما قول می‌دهم در این دعوای حقوق ما برنده می‌شویم.»

کد خبر 474780 برچسب‌ها اینترنت - فیسبوک

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اینترنت فیسبوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۲۹۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رمان اجتماعی معمایی «آفرودیت» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، رمان اجتماعی معمایی «آفرودیت» نوشته غزاله بزرگ زاده به زودی توسط نشر روزگار منتشر و در نماشیگاه کتاب تهران می‌شود. این رمان دارای داستان های فرعی از چند راوی در بازه های مختلف است.

شخصیت اصلی این رمان دختری است که حادثه‌ای کابوس‌ها ورنج‌های گذشته را برای او زنده می‌کند. دختری که سرگردان است برای رمزگشایی از گذشته و اتفاقاتی که رنگ و بویی تازه به خود گرفته‌اند، او را در مسیری تازه و چالشی قرار می‌دهند.شخصیت‌های فرعی خواسته و ناخواسته پایشان به زندگی کاراکتر اصلی داستان کشیده می شود و حتی گاه راوی داستان می‌شوند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

با بدنی لرزان و لک‌لک‌کنان جلو رفتم، تا رسیدم به آخرین قدمی که برای اولین‌بار پرهیبی تنها را دیدم. سرتاپا خیس عرق بودم. در حالی‌که عرق از چهره‌ام می‌چکید، با بدنی لرزان و کلهای که به سختی بر گردنم بند بود، به دور و بر نگاه کردم. همه‌جا را همان درختان کاج پهن و قطور، نارون و بید مجنون پر کرده بودند و شعله‌های مرتعش بر آنها سایه میانداختند. سرم را بالا گرفتم و شاخه‌های درهم تنیده‌ی درختان بالای سرم سقفی درست کرده بودند و از فضای خالی میانِ شاخه‌ها آسمان را دیدم که سیاه و صاف بود و چند ستاره که گویی به من چشمک میزدند.

کد خبر 6093871 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • آیا صدام حسین واقعا «دیوانه خاورمیانه» بود؟
  • رمان اجتماعی معمایی «آفرودیت» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • موضع تازه اروپا نسبت به حمله اسرائیل علیه رفح
  • تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند
  • پایانی بر واکنش‌ها به جنجال نصیری نیست حمله تازه از یک اصلاح‌طلب
  • اعتماد دوباره به‌ یوشیدا و بازگشت چامیزو
  • تصاویر تازه دفتر رهبر انقلاب از حمله به اسرائیل
  • تازه داماد ۲۰ ساله‌ای که بعد از تیرخلاص جیش‌الظلم زنده ماند
  • اتصال ۳۴۲ واحد صنعتی تازه همدان به شبکه گاز کشور
  • اولین تصاویر از مجروح تازه داماد حمله جیش‌الظلم