Web Analytics Made Easy - Statcounter

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه جامعه برای ادامه حیات به مرجعیت معلمان نیاز دارد، گفت: تصویری امیدبخش و الهام‌بخش از آموزش‌وپرورش برای جامعه داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از وزارت آموزش و پرورش، «محسن حاجی میرزایی» در نخستین جلسه ستاد بزرگداشت مقام معلم اظهار‌ کرد: بزرگداشت و تجلیل مقام معلم یکی از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت آموزش‌وپرورش است که باید بیشترین بهره را برای پیشبرد اهداف و برانگیختن معلمان، اقبال جامعه و مسئولان را داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه باید مشخص کنیم از هفته بزرگداشت مقام معلم چه انتظاری داریم ‌و چه اهدافی مدنظر است چراکه معلم دارای مرجعیت اجتماعی است و جامعه برای ادامه حیات به مرجعیت معلم نیاز دارد، افزود:‌ کشور برای پیشرفت، حل مسائل و امنیت ملی به جایگاه معلم نیاز دارد.

خصوصیات لازم برای انتخاب معلم

وزیر آموزش‌وپرورش بابیان اینکه باید تکریم جایگاه معلم با رأفت لازم انجام بگیرد، گفت: انتخاب معلم باید همراه با جامعیت باشد و تراز انتخاب معلم بر اساس سند تحول است، همچنین اخلاق، عملکرد و مجموعه ویژگی‌های معلم، خصوصیات لازم برای انتخاب معلم است.

حاجی میرزایی اضافه‌کرد: نوع دیگر انتخاب معلم می‌تواند انتخاب افرادی باشد که کار خاصی انجام داده‌اند و جلوه‌های خلاقانه یا فداکارانه‌ای داشته‌اند و با تمرکز بر همان ویژگی تقدیر شوند.

 

وزیرآموزش‌وپرورش تصریح‌کرد: از صداوسیما خواسته‌ایم در ایام سال برنامه‌های مستمری برای معرفی جلوه‌های معلمی داشته باشند که با استقبال صداوسیما نیز مواجه شدیم و قرار شد معلمانی با ویژگی‌های شاخص به جامعه معرفی شوند.

خانواده‌ها و شورای مدرسه در انتخاب معلم منتخب مشارکت کنند

وی بابیان اینکه باید منزلت و کارکرد معلمان برای جامعه آشکار شود و تکریم معلمان در روزها و به مناسبت‌های مختلف در طول سال صورت گیرد، تأکید‌کرد: یکی از کارکردهای ستاد بزرگداشت مقام معلم برای این است که مشخص شود چه کسی منتخب است بنابراین اولیای دانش‌آموزان و شورای مدرسه در فرایند انتخاب معلم منتخب مشارکت داشته باشند.

وزیر آموزش‌وپرورش افزود: برای بزرگداشت مقام معلم الگوسازی صورت بگیرد تا دیگران به طی کردن مسیرهایی برای منتخب شدن، ترغیب شوند.

حاجی میرزایی با اشاره به مکانیسم انتخابی که شورای مدرسه، معلمان و اولیا در انتخاب معلمان منتخب مشارکت داشته باشند، اظهار‌کرد: فعالیت ستاد بزرگداشت مقام معلم باید دائمی باشد.

وی بابیان اینکه باید برای پیوست رسانه‌ای بزرگداشت مقام معلم تمهیداتی در نظر گرفته شود، گفت: از کارکردهای هفته بزرگداشت مقام معلم، تصویرسازی اجتماعی از جایگاه و منزلت معلم است و اینکه تصویری امیدبخش و الهام‌بخش از آموزش‌وپرورش برای جامعه داشته باشیم.

پایان پیام/260

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد قرآن کریم 9 دی اردبیل استان بوشهر خبرگزاری شبستان گرامیداشت حماسه 9 دی سفر رئیس جمهوری به استان اردبیل حماسه 9 دی حاجی میرزایی نشاط اجتماعی مدرسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۲۹۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب بیش از یک هزار نفر معلم در آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار مهر، افشین امیریان صبح پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: هفته معلم فرصتی است برای تقدیر از همکارانی که مجاهدانه در راه علم و تربیت می‌کوشند تا نسلی پرتوان را تحویل جامعه دهند.

وی با اشاره به اینکه «همه مدیون توایم» شعار امسال هفته معلم است گفت: ایران قوی و مدرسه‌ای قوی از شاخصه‌های اصلی هفته معلم می‌باشد.

امیریان ادامه داد: زمانی ایران قوی داریم که مدرسه قوی داشته باشیم و مدرسه قوی زمانی پیش می‌آید که معلم قوی داشته باشیم.

وی با اذعان بر اینکه معلمان این استان جز بهترین معلمان در سطح کشور هستند گفت: یکی از اتفاقات مثبت در چند وقت اخیر معرفی دو معلم نمونه کشوری «جعفر عالی پور معلم متوسطه اول و سلمان رستمی آموزگار ابتدایی» بوده است که افتخاری بالا برای این استان می‌باشد.

امیریان به بحث استخدامی نیروهای آموزش و پرورش نیز اشاره کرد و گفت: در سال گذشته یک هزار و ۱۴۴ سهمیه و در سال جاری طی برگزاری ۸ آزمون تعداد یک هزار و ۵۸۳ نیرو جذب آموزش و پرورش استان خواهند شد و مشکل کمبود نیرو حل می‌شود.

وی یادآور شد: کمبودات در حوزه آموزش و پرورش جدی است اما حرکت دولت به سمت تجهیز کردن امکانات در مدارس بسیار جدی‌تر است.

کد خبر 6095007

دیگر خبرها

  • امسال ۱۰۵ هزار معلم جذب آموزش وپرورش می‌شوند
  • مرادصحرایی: از ثمره آموزش‌وپرورش امروز کشور مقتدر است
  • اجرای بیش از ۳۰۰ برنامه متنوع و باشکوه در سطح استان
  • جامعه‌ای سرافراز است که معلمانش سرافراز نگه داشته شده باشند
  • جذب بیش از ۱۹۰۰ معلم در چهارمحال‌ و بختیاری
  • بهترین وزیر آموزش و پرورش بعد از انقلاب که بود؟
  • راه‌اندازی اردوگاه دانش‌آموزی چمعالی بعد از ۱۸ سال
  • جذب بیش از یک هزار نفر معلم در آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری
  • تجلیل از معلمان سرآمد استان تهران با حضور وزیر آموزش‌وپرورش
  • کمبود فضای آموزشی رنج معلمان روستاها/علم هدیه معلم به انسان‌ها