Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک استاد حوزه‌علمیه تاکید کرد: امثال شیخ زکزاکی‌ها با دستان خالی و با توکل بر خدا و توسل به اهل بیت(ع) توانستند بسیاری از گروه‌های مردم را در قاره آفریقا از جمله در کشور نیجریه، مسلمان کنند.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «علیرضا پناهیان» در همایش استادان و طلاب حوزه علمیه امام رضا (ع) در حمایت از شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه که امروز (چهارشنبه، یازدهم دی ماه) در محل این حوزه برگزار شد با بیان اینکه انقلاب اسلامی توانسته بسیاری از کشورهای دنیا را به حمایت از خود ترغیب کند، گفت: هر ایرانی وطن دوستی حتی آن دسته از کسانی که نه تنها و بلکه پیرو هیچ دین دیگری نیستند با مشاهده حمایت بسیاری از کشورها از ایران باید پیرو نهضت امام خمینی (ره) باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: جهان ما روز به روز کوچک تر می شود و اگر ما در این جهان اثرگذار نباشیم حتما ضربه خواهیم خورد. برای نمونه اگر از شیخ زکزاکی عزیز و مظلوم حمایت نکنیم، مطمئنا همان بلاها بر سر ما خواهد آمد. حضرت آیت الله العظمی بهجت (ره) همیشه در جلسات درس شان خطاب به طلاب و در واقع خطاب به ملت ایران می گفتند که باید از مظلومان جهان و جریان مقاومت حمایت کنیم در غیر این صورت حتما ضربه خواهیم خورد.

 

وی اضافه کرد: متاسفانه، برخی از سیاستمداران بنای ظلم ستیزی ندارند در حالی که اگر یک روز در ایران تظاهرات شود بسیاری از کشورهای دنیا به انعکاس آن می پردازند متاسفانه برخی از سیاستمداران ما که دارای روحیه ظلم ستیزی نیستند در برابر یک سال و نیم اعتراض مردم فرانسه علیه حکومت سرمایه داری حاکم بر این کشور سکوت پیشه کرده اند.

 

پناهیان با بیان اینکه چشم امید بسیاری از ملت های مستضعف، مظلوم و آزاده جهان به انقلاب اسلامی ایران است، تصریح کرد: کسانی که حامی منافع ملی هستند باید از دیپلماسی عمومی این ظرفیت استفاده کنند. هرچند بعضی از سیاستمداران ما چنین رویکردی را در پیش نگرفته اند.

 

وی در ادامه با اشاره به تاکید امام (ره) در سخنرانی ها و پیام هایشان خطاب به ملت ایران به ویژه خطاب به علما و طلاب درباره صدور پیام انقلاب به جهانیان، تصریح کرد: امروزه بسیاری از کشورها اتفاقات نظام جمهوری اسلامی را دنبال می کنند و در برابر هر اقدامی علیه ایران ایستادگی خواهند کرد هرچند عده ای در کشور این ظرفیت را نادیده می گیرند و در دیپلماسی در سطح جهان از این ظرفیت فوق العاده و کم نظیر بهره نمی برند.

 

این کارشناس حوزه دین در ادامه با بیان اینکه ما شرمنده شیخ زکزاکی عزیز و مظلوم هستیم که خود و خانواده اش را وقف اشاعه فرهنگ تشیع در کشور نیجریه کرد، اظهار کرد: وضعیت معیشتی طلبه ها بسیار پایین تر از وضعیت سایر اقشار است، هرچند پیش از این فکر می کردم گفتن این واقعیت اولا شاید موجب وهن حوزه های علمیه و طلاب و ثانیا ترس جوانان از طلبه شدن شود اما باید واقعیت را در وضعیت کنونی که این همه دشمن علیه روحانیت تبلیغ می کند،‌ گفت. حال با درک بسیار پایین بودن وضعیت معیشتی طلاب خطاب به این عزیزان می گویم که وضعیت شما بسیار بهتر از وضعیت تاسف بار شیخ زکزاکی و خانواده محترم ایشان است. ما به راحتی به مدرسه می آییم و درس می خوانیم و لباس طلبگی بر تن می کنیم ولی باید بدانیم تمام مجاهدت های ما در برابر یک شب در زندان بودن شیخ زکزاکی و همسر گرامی اش هیچ است.

 

وی در ادامه شیخ زکزاکی را عالمی مجاهد، عارف و مقاوم نامید و گفت: طلبه ها باید ایشان را الگوی خود قرار دهند و با دقت در جزییات زندگی این عالم عارف درک می کنم که با وجود تمام مشکلات معیشتی که دارند زندگی آنان خیلی هم دشوار نیست.

 

حجت الاسلام پناهیان اضافه کرد: زکزاکی در کشور نیجریه تحول ایجاد کرد کشوری که اگر تمام منابع اش آزاد شود و به دست مردم بیفتد و کلیه ظرفیت های آن به کار گرفته شود، بزرگترین کشور در زمینه انتشار اسلام ناب محمدی و مقابله با جریان استکبار و استعمار است.

 

وی ادامه داد: در حالی که بودجه های زیادی برای مسیحی کردن آفریقا از سوی بسیاری از کشورهای اروپا هزینه می شود امثال شیخ زکزاکی ها با دستان خالی و با توکل بر خدا و توسل به اهل بیت(ع) توانستند بسیاری از گروه های مردم را در این قاره از جمله در کشور نیجریه، مسلمان کنند.

 

این کارشناس در حوزه دین در ادامه بر لزوم فعال تر شدن دیپلماسی عمومی کشورمان برای رساندن پیام مظلومیت شیخ زکزاکی به جهانیان تاکید کرد و گفت: حوزه های علمیه باید دین خود را نسبت به این شیخ مظلوم ادا کنند.

 

وی در پایان یادآور شد: شیخ زکزاکی شش فرزند خود را در راه اشاعه فرهنگ تشیع فدا کرد و خودش و همسرش و دختران اش متحمل سختی های بسیاری شدند بنابراین حوزه های علمیه اولا باید در هر حالتی مدافع این عالم مجاهد باشند و ثانیا تحت تاثیر مجاهدت شیخ زکزاکی در جهان کنونی تحولی عظیم را در خود ایجاد کنند.

 

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد قرآن کریم مسجد اردبیل مسجد 9 دی سفر رئیس جمهوری به استان اردبیل افتتاح پروژه ها گرامیداشت حماسه 9 دی روز پرستار شیخ ابراهیم زکزاکی آیت الله بهجت ره حجت الاسلام علیرضا پناهیان حوزه های علمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۲۹۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، متن بیانیه مشترک مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها در حمایت از اجرای طرح نور (عفاف و حجاب) به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله تعالی: ولْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَی الْخَیْرِ وَ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ¹

«کرامت و ارزش والای انسان و آزادی توأم با مسئولیت او در برابر خدا» ² پیام سعادت بخش و مشترک همه ادیان توحیدی است که بر تارک میثاق ملی ملت مؤمن ایران اسلامی می‌درخشد.

فتنه‌ها و تلاش‌های دشمنان انقلاب اسلامی پیوسته این کرامت و آزادی مقید را مورد هدف مستقیم و غیرمستقیم خود قرار داده و می‌دهند و با زدودن عفت و پاکدامنی، در محور فتنه‌ها و تلاش‌های خود پاکدامنی زنان را نشانه رفته اند.

«ایجاد محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوی و مبارزه با کلیه مظاهر فساد و تباهی» ³ اولین و مهم‌ترین وظیفه دولت جمهوری اسلامی ایران در قانون اساسی است که امروز نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در قالب «طرح نور» با تکیه بر تجارب گذشته و پختگی و سنجیدگی و دقت عمل بیش از پیش تلاش برای تأمین «محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی» در جامعه را مأموریت خود تعریف کرده است.

حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها براساس رسالت ذاتی، وظیفه‌ی شرعی و قانونی و مسئولیت اجتماعی حمایت همه جانبه از تحقق این مهم و رفع کاستی‌های گذشته را تکلیفی اجتماعی دانسته و همچون آحاد دیگر ملت ایران اسلامی خود را در تلاش و حمایت از تحقق این هدف مقدس سهیم می‌دانند.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران

جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها

۱_ سوره آل عمران آیه ۱۰۴

۲_ بند ۶ اصل دوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.

۳_ بند یک اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

کد خبر 6088409

دیگر خبرها

  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • آیت الله کوهستانی، ستاره آسمان فقاهت ایران
  • طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند
  • آیت‌الله کعبی: طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند
  • سفر به سومین دیار حرم اهل بیت (ع) در ایران -  بخش نخست
  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد
  • فرزندان با استعداد خود را به حوزه های علمیه بفرستید
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است
  • حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور
  • حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند