Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه احزاب و تشکل‌ها گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، زهرا ساعی نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در همایش قانونگذاری مادرانه اظهار کرد: اگر برنامه ریزی درستی برای دختران و زنان در نظر گرفته نشود، می تواند آسیب های جدی به بنیان های خانواده وارد شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: معاونت زنان ریاست جمهوری می تواند باعث حضور موثر زنان در کشور شد، زیرا حضور زنان در مجلس ارتباط تنگاتنگی با حضور آنان در دستگاه اجرایی دارد، علاوه بر موارد فوق احزاب و گروه های سیاسی نقش مهمی در حضور زنان در انتخاب دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در مورد حضور زنان در مجلس تصریح کرد: حضور جدی زنان در مجلس می تواند باعث تصویب قوانین بهتر در مورد مسائل زنان شود، زیرا زنان تخصصی تر نسبت به مشکلات زنان دارد.

ساعی با اشاره به فعالیت های سیاسی خانم بهروزی گفت: خانم بهروزی در سه دهه فعالیت سیاسی نشان داد که زن مسلمان برای حضور جدی در انتخابات باید در غالب حزب فعالیت های خود را ساماندهی کند.

این نماینده مجلس عنوان کرد: من به عنوان یکی از ۱۷ نفر مفتخر هستم که در جهت تحقق خواسته های رهبری کمیسیون های زیادی را در فراکسیون زنان تشکیل داده ام، متاسفانه در برخی کمیسیون های مجلس نگاه مردانه وجود دارد و زن ها فقط می توانند در چند کمیسیون خاص حضور داشته باشند. در صورتی که نمایندگان زن مجلس اکثرا عضو هیأت علمی هستند و توان حضور در کمیسیون های مختلف را دارند.

او با بیان اینکه در هیچ یک از پنج برنامه توسعه در مورد زنان سرپرست خانوار بحث جدی صورت نگرفته بود، گفت: خوشبختانه در برنامه ششم توسعه موارد مربوط به زنان سر پرست خانوار مطرح شده و بودجه خاصی به آن اختصاص پیدا کرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: احزاب و تشکل ها اصولگرایان اصلاح طلبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۲۹۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت مجلس آینده «اقتصاد» و «فرهنگ» خواهد بود

«زهره سادات لاجوردی» داوطلب دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره تقسیم‌بندی احتمالی حزبی و سیاسی در مجلس آینده، اظهار کرد: با وجود تحرکاتی که شاهد هستیم، به این دلیل که حدود ۴۵ کرسی مجلس شورای اسلامی یعنی حدود ۱۵ درصد در دور اول تعیین تکلیف نشده و انتخابات به دور دوم کشیده شده است، هنوز نمی‌توان اظهار نظر قطعی در این زمینه داشت.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مهم‌ترین موضوعی که با توجه به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده مورد توجه قرار بگیرد، گفت: طبعاً با توجه به اولویت‌های کشور، منویات مقام معظم رهبری و شعار سال، موضوع اقتصاد جزو سرفصل‌های مجلس بعدی نیز خواهد بود.

داوطلب دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: البته اقتصاد به علاوه فرهنگ از موضوعات در اولویت مجلس آینده خواهد بود، چرا که اقتصاد منهای فرهنگ یا همان تفکر لیبرالیستی عامل اصلی بسیاری از مشکلات فعلی جامعه ما حتی در همان زمینه‌های اقتصادی است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود، تصریح کرد: با توجه به اینکه چهار سال در هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس حضور داشتم و تسلط کافی و وافی بر این مقوله حاصل شده، در صورت حضور در مجلس بعد، با توجه به شناسایی مشکلات و علت اساسی آن‌ها، اولویت بنده حضور در کمیسیون فرهنگی یا اجتماعی خواهد بود.

لاجوردی ضمن تقدیر از خبرگزاری مهر به جهت راه اندازی پویش «با مهر انتخاب کنیم»، گفت: پویش «با مهر انتخاب کنیم» فرصت مناسبی است که هم برای کاندیداها ایجاد شده تا بتوانند سوابق و برنامه‌های خود را به مردم معرفی کنند و از طرفی این فرصت برای مردم هم فراهم شده که بتوانند با افرادی که قرار است نمایندگی آنها را در مجلس دوازدهم برعهده داشته باشند، آشنایی بیشتری پیدا کنند و نمایندگان خود را با آگاهی بیشتری انتخاب کنند.

کد خبر 6080614 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • مردم تقسیم‌بندی‌های سیاسی مجلس را مشخص می‌کنند
  • نماینده چابهار: ماجرای باغ ازگل که بدون اطلاع امام جمعه به نام او زده شده، بر دین اثر منفی دارد یا چند تار موی زنان؟
  • قانون‌گذاری باید در کنار نظارت قرار گیرد
  • شاهد آرای کیفی‌تر در دور دوم انتخابات خواهیم بود
  • نگاه مجلس دوازدهم خارج از باندها و جناح‌های سیاسی است
  • اولویت مجلس آینده «اقتصاد» و «فرهنگ» خواهد بود
  • همه سلایق سیاسی در مجلس دوازدهم حضور دارند
  • دست آفریده های زنان شهرتهران، در راه صادرات
  • مالیات یا کمیسیون دولت از سفته بازی
  • مرگ خاموش تخت‌جمشید و بیستون