Web Analytics Made Easy - Statcounter

نائب رئیس اتحادیه نانوایان قزوین گفت: بیش از ۵ سال و نیم از آخرین زمان تعیین نرخ نان در استان می‌گذرد؛ اما مسئولین هنوز اقدامی در جهت پاسخگویی به مطالبات این قشر از جامعه نداشته‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ روز گذشته تعدادی از نانوایان قزوینی به دلیل اعتراض نسبت به عدم افزایش قیمت نان در طول چند سال اخیر، مقابل استانداری قزوین تجمع داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نانوایان عنوان داشتند که با وجود افزایش هزینه‌های سایر اقلام و همچنین هزینه تولید نان، اما طی سال‌های اخیر هیچ‌گونه افزایشی در قیمت نان‌ها صورت نگرفته است.

در این راستا علیرضا سبزعلی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: حدود دو هزار و 500 واحد نانوایی در سطح استان وجود دارد که با احتساب حداقل ۳ کارگر و یک کارفرما جمعیت 10 هزار نفری را شامل می‌شوند.

وی افزود: بیش از ۵ و نیم سال از آخرین زمان تعیین نرخ نان در استان می‌گذرد؛ اما مسئولین هنوز اقدامی در جهت پاسخگویی به مطالبات این قشر از جامعه نداشته‌اند.

نایب رئیس اتحادیه نانوایان قزوین بیان کرد: از سال 93 تاکنون هرساله حدود ۲۰ الی ۲۵ درصد دستمزد کارگران براساس مصوبه شورای عالی کار افزایش پیدا کرده و کارفرمایان نانوا موظف هستند برابر قانون کار، حق و حقوق کارگران خود را با احتساب عیدی و پاداش سالانه پرداخت کنند که این اتفاق در نانوایی‌ها برای کارگران اعمال نمی‌شود چرا که در قیمت‌گذاری نان این مهم جایی ندارد.

سبزعلی‌پور عنوان کرد: از سوی دیگر هزینه آب، برق و گاز و هزینه بهداشت فردی و ابزار کار همگی حداقل ۱۰۰ درصد گران شده و مایه خمیر هم ۳۰۰ درصد در این یکسال افزایش داشته است؛ آیا می‌توان از نانوا انتظار معجزه داشت که با این شرایط بتواند همچنان به کار خود ادامه دهد.

وی اضافه کرد: متاسفانه به هر اداره‌ای مراجعه می‌کنیم نانوایان را متهم به دزدی و کم فروشی می‌کنند؛ این انصاف نیست.

نایب رئیس اتحادیه نانوایان قزوین بیان کرد: از اول آبان ماه آرد مصرفی یارانه‌ای که از سوی دولت تامین می‌شود توسط دولت کیلویی ۲۰ تومان گران شده که با هزینه سربار حداقل ماهانه ۱۵۰هزار تومان هزینه برای هر واحد نانوایی دربرداشته است.

 

این مقام مسئول تصریح کرد: از طرفی با توجه به افزایش قیمت بنزین اکثر کارگران که از روستاهای اطراف تردد می‌کنند باید هزینه ایاب و ذهاب بیشتری پرداخت کنند که ادامه این وضع دیگر غیرممکن است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بنا بر دستورالعمل دولت باید از اول مهرماه مانند تهران و دیگر استان‌ها، افزایش قیمت نان در استان قزوین نیز اعمال می‌شد اما سه و نیم ماه است که مسکوت مانده و در بوروکراسی اداری نانوایان سرگردانند.

سبزعلی‌پور عنوان کرد: نانوایان هم همچون سایر شهروندان در این جامعه زندگی می‌کنند، نگذارید بعد از ۵ سال کام نانوایان تلخ شود.

وی در پایان گفت: در شرایطی که دشمنان قسم خورده این انقلاب و معاندین در صددند که ناراضی تراشی کرده و در رسانه‌های خود علیه انقلاب که با خون شهدا پا گرفته است، جو سازی کنند از مسئولان استان درخواست داریم که قیمت نان را به صورت رسمی اعلام کنند تا نانوایان جهت احقاق حق قانونی خود مجبور به تجمع نشوند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۲۹۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش هزینه نگهداری و تعمیر لوکوموتیوها در پنج سال گذشته

تین نیوز

مدیرعامل پویش پژوهان از افزایش ۱۰ برابری هزینه نگهداری و تعمیر لوکوموتیوها طی ۵ سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: ارائه کمک های نقدی در صنعت ریلی خصوصاً در زمینه حمل مسافر، در همه دنیا متداول است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، محمد حسین پیروزی مدیرعامل گروه صنعتی پویش پژوهان (FPSCO) با اشاره به افزایش روز افزون هزینه های تامین و نگهداری  لوکوموتیو، اظهار کرد: تنها طی پنج سال گذشته، هزینه نگهداری و تعمیر لوکوموتیوها بیش از ۱۰ برابر افزایش یافته است.

پیروزی تصریح کرد: پشتیبانی از نگهداری و تعمیر لوکوموتیوها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به ضرورت حمایت دولت از این بخش مهم صنعت حمل و نقل، تاکید کرد: ارائه کمک های نقدی در صنعت ریلی خصوصاً در زمینه حمل مسافر، در همه دنیا متداول است.

پیروزی افزود: با در نظر داشتن محدودیت هایی که موجب عدم امکان افزایش قیمت در صنعت حمل و نقل ریلی می شود و قیمت بالای هزینه نگهداری و تعمیر لوکوموتیوها، حمایت دولت و تخصیص بودجه مناسب باید از اولویت های دولت باشد.

پیروزی خاطرنشان کرد: جهت رفع بحران کمبود لوکوموتیو در سال جاری و به منظور تقویت ناوگان، با نگهداری و تعمیر به موقع و بازسازی و تعمیرات اساسی لوکوموتیوهای متوقف، می توان به شرائط مناسبی در حمل و نقل ریلی رسید.

 مدیرعامل پویش پژوهان تاکید کرد: تخصیص بودجه و تامین نقدینگی جزو ضروریات است تا بتوان انتظار اقدامات مناسب از طرف پیمانکاران نگهداری و تعمیر لوکوموتیوها به منظور افزایش لوکوموتیوهای در گردش را داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • از افزایش تابلوهای اعلام وضعیت پارامترهای سلامت هوا تا طرح تهاتر مطالبات بانک شهر با املاک
  • افزایش هزینه نگهداری و تعمیر لوکوموتیوها در پنج سال گذشته
  • قیمت بلیت کنسرت‌های تهران به ۹۰۰ هزار تومان رسید!
  • معیار تعرفه خدمات مهندسی نباید قیمت ماست باشد
  • برای خرید میکروآپارتمان در شهر تهران چقدر باید هزینه کرد؟
  • پای بیت کوین به معاملات مسکن تهران باز شد
  • با سامانه خودنویس امکان کنترل قیمت اجاره و حذف واسطه بین مالک و مستاجر فراهم خواهد شد
  • مسئولان، پای کار حل مشکل کشاورزان بیایند
  • مسئولان با جدیت بیشتری پای کار حل مشکل کشاورزان بیایند
  • تورم آلمان دوباره افزایش یافت