Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-26@06:43:34 GMT

آغاز ساخت مسکن ملی در همدان

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۲۹۹۹۵

آغاز ساخت مسکن ملی در همدان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، داریوش حسینی افزود: در مرحله نخست طرح اقدام ملی و تولید مسکن نزدیک به ۲ هزار و ۸۶۰ متقاضی در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند که پس از پالایش در وزارتخانه، افرادی که شرایط را ندارند حذف می‌شوند.

وی با اشاره به این‌که به پذیرفته‌شدگان از طریق پیامک اطلاع داده می‌شود، اظهار کرد: پالایش ثبت‌نام کنندگان مرحله نخست این طرح تا پایان سال تمام و پس از حذف آن‌هایی که شرایط ندارند و در مرحله دوم ثبت‌نام از واجدان شرایط آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راه و شهرسازی همدان عنوان کرد: زمین‌های این طرح برای ساخت واحدهای مسکونی، توسط راه‌ و شهرسازی آماده و تحویل پیمانکاران شده است.

حسینی ادامه داد: برخی از پیمانکاران پروانه ساخت را گرفته‌اند و برخی دیگر نیز به دنبال گرفتن پروانه ساخت هستند.

وی گفت: در کل برنامه ما برای ثبت‌نام ۳هزار و ۵۳۶ نفر است و تا جایی که مردم نیاز داشته باشند و بتوانیم زمین آن را تأمین کنیم،  تعداد مسکن ملی را افزایش می‌دهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی همدان ادامه داد: در این طرح دستگاه‌ها و سازمان‌های دیگر هم به‌عنوان کارگزار ساخت تفاهم‌نامه دارند، ساخت‌وساز نزدیک به ۷۰۰ واحد به ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) واگذارشده است، اما باید تعداد آن را تا ۹۰۰ واحد افزایش دهیم.

حسینی با اشاره به این‌که نزدیک به یک هزار و ۴۰۰ واحد نیز توسط بنیاد مسکن ساخته می‌شود، اضافه کرد: برای اجرای این طرح ملی در همدان، ۷۰۰ واحد نیز نیروهای مسلح در قالب تفاهم‌نامه وزارت دفاع با راه‌ و شهرسازی می‌سازد.

ساخت یک هزار و ۲۶۰ واحد مسکن ملی در شهر همدان

مدیرکل راه و شهرسازی همدان گفت: از مجموع ۳ هزار و ۵۳۶ واحد مسکن ملی نزدیک به یک هزار و ۲۶۰ واحد در شهر همدان و بقیه در سایر شهرهای استان ساخته می‌شود.

وی گفت: در صورت تأمین زمین، در مرحله دوم این طرح تعداد واحدها افزایش می‌یابد، در طرح اقدام ملی و تولید مسکن شهر همدان، خانه‌های مسکونی در کوی شهید مدنی و کوی شهید بهشتی ساخته می‌شود.

حسینی بیان کرد: متأهل بودن، نداشتن خانه توسط خود و همسر، خانه اولی بودن، پنج سال سکونت در شهر موردنظر و سبز بودن فرم «ج» آنها (استفاده نکردن از تسهیلات و یارانه‌های ارگان‌های دولتی) از شرط‌های لازم ثبت‌نام متقاضیان در این طرح بود.

مدیرکل راه و شهرسازی همدان تأکید کرد: تا پایان اجرای طرح اقدام ملی و تولید مسکن، بیش از ۹ هزار واحد مسکونی در همدان ساخته می‌شود و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی همدان اظهار کرد: متقاضیان باید نزدیک به ۱۰۰ میلیون تومان آورده داشته باشند و هر یک از واحدهای مسکونی این طرح بین ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات ۱۲ ساله با سود ۱۸ درصد واگذار می‌شود.

در قالب طرح اقدام ملی مسکن قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود که از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده شهری و ۱۰۰ هزار واحد در شهرهای کوچک ساخته می‌شود.

متأهل و سرپرست خانوار بودن، سابقه پنج سال سکونت در شهر موردتقاضا، توانایی پرداخت اقساط، توانایی تأمین هزینه ساخت و نیز بدون مالکیت مسکونی از سال ۱۳۸۴ به بعد ازجمله شرایط موردنیاز برای متقاضیان دریافت مسکن ملی است.

کد خبر 474793 برچسب‌ها طرح اقدام ملي استان همدان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: طرح اقدام ملي استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۲۹۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی کارکنان دادگستری قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم،  رئیس کل دادگستری استان قم در این مراسم با اشاره به تلاش دولت و تاکید رئیس جمهور برای حل مشکل مسکن قشر‌های مختلف مردم، بر لزوم حمایت شرکت‌های تعاونی در دستگاه‌های مختلف استان در بخش مسکن به صورت ویژه تاکید کرد.

حجت الاسلام مظفری افزود: دادگستری استان در چهارچوب قانونی و در راستای تحقق سیاست‌های دولت در امر مسکن سازی همه حمایت و تلاش خود را به کار می‌گیرد.

واحد‌های مسکونی عقیق واقع در منطقه پردیسان جنب مجتمع فرهنگی شهید ربانی در زمینی به مساحت ۱۶۰۰۰ متر مربع در دو بخش مسکونی و تجاری ساخته خواهد شد.

سالن ورزشی، کتابخانه و مهد کودک از جمله امکانات در نظر گرفته شده برای این مجموعه است.

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی ۱۳۴ واحد مسکونی در شهر گهرو
  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در اردل
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • آغاز ساخت واحد‌های مسکونی نهضت ملی مسکن شهر بخ
  • ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده است
  • تامین مالی ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در لرستان
  • آغاز ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی ویژه کارکنان دادگستری قم
  • آغاز ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی کارکنان دادگستری قم
  • آغاز ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان بوشهر