Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری  اسپوتنیک، مرکل در بیانیه ای گفت: از این که یک و سال نیم مذاکرات انتقال گاز روسیه از طریق اوکراین با موفقیت به نتیجه رسید خوشحال هستم. تداوم انتقال گاز نشانه مثبت و مهمی برای تضمین تامین گاز اروپا است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، شرکت روسی گازپروم و شریک آن شرکت «نفت وگاز  اوکراین» روز دوشنبه ۹ دی (۳۰ دسامبر) قرارداد گازی بین دو کشور را نهایی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این قرارداد انتقال گاز طبیعی  روسیه از طریق اوکراین برای مدت ۵ سال تضمین می شود.

 این  قرارداد از ۱۱ دی (اول ژانویه) به اجرا در می آید.

آلمان بسیار به روسیه برای واردات گاز طبیعی خود متکی  است. به رغم کاهش صادرات گازی روسیه از سال ۲۰۱۴میلادی، این کشور  بزرگترین تامین کننده گاز اتحادیه اروپا در نیمه نخست سال  ۲۰۱۹ بوده است. روسیه با وجود تحریم هایی که آمریکا علیه قراردادهای گازی این کشور اعمال کرده است قرار است یک خط لوله جدید گازی زیر دریایی  را نیز تکمیل کند.

روسیه بیش از ۱۸ درصد گاز اروپا را تامین می‌کند.

 توافق جدید گازی بین روسیه و اوکراین  با میانجی‌گری اتحادیه اروپا و آلمان حاصل شد.

پیش از این، تمدید و یا انعقاد قرارداد جدید گازی نیز به دلیل تنش‌های سیاسی بین کی‌یف و مسکو به تعویق افتاده بود. حتی احتمال داده می‌شد که مناقشه گازی سال ۲۰۰۹ تکرار شود. در آن‌ زمان شریان گاز روسیه به اروپا که از خاک اوکراین می‌گذرد به دلیل اختلاف دو کشور بر سر قیمت گاز و ترانزیت آن قطع شد و زمستان را بر اروپائیان دشوار کرد.

آمریکا تلاش می کند مانع از اجرای این پروژه شود، زیرا قصد دارد گاز طبیعی مایع خود را در اختیار اروپا قرار دهد. آلمان به تازگی اعلام کرد که نیازی به تأمین منابع از ایالات متحده ندارد و هشدار داد اگر واشنگتن از برنامه های خود برای مسدود کردن خط لوله صرف نظر نکند، تحریم های تلافی جویانه را اعمال خواهد کرد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آنگلا مرکل روسیه گاز تامین انرژی شرکت روسی گازپروم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۰۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: هیچ همبستگی میان اروپا درباره روسیه وجود ندارد

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه در اظهاراتی عنوان کرد هیچ همبستگی میان کشورهای اتحادیه اروپا در مواجه با سیاست بلوک در قبال روسیه وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، بورل در سخنرانی در دانشگاه آکسفورد گفت: تمامی کشورهای اتحادیه اروپا این ارزیابی (که روسیه تهدیدی برای موجودیت است) را ندارند. برخی کشورهای اتحادیه اروپا می‌گویند که روسیه تهدیدی علیه موجودیت ما نیست و دوست خوبی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: اکثریت کشورهای اتحادیه اروپا چنین نظری ندارد اما چندین کشور با چنین دیدگاه پیدا می‌شوند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: دوگانگی سیاسی حال حاضر در آمریکا باعث تاخیر نیم ساله در ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین در زمان جنگ شده است.

بورل افزود: نیمی از سال زمان زیادی است و می‌تواند به معنای تفاوت در پیروزی یا شکست باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش قیمت گاز در اروپا؟!
  • ماشه افزایش قیمت گاز در اروپا چکانده می‌شود
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • بسته تحریمی اروپا برای اولین بار گاز روسیه را هدف قرار خواهد داد
  • آلمان درباره حملات سایبری به روسیه هشدار داد
  • آلمان کاردار سفارت روسیه را احضار کرد
  • زاخارووا: اظهارات بورل یک اعتراف بزرگ و راه تحقق صلح است
  • بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است
  • بورل: هیچ همبستگی میان اروپا درباره روسیه وجود ندارد
  • قرارداد میلیاردی اتحادیه اروپا با لبنان برای مهار مهاجران