Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بسیج هنرمندان، آیین اختتامیه چهارمین دوسالانه سراسری عکس نور با حضور سردار خرم فرمانده سپاه عاشورا، امیر نصیربیگی رییس سازمان بسیج هنرمندان، خانواده معزز شهدا، دبیر، داوران و هنرمندان جشنواره و ... در تالار اندیشه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم یک نماهنگ از روند برگزاری جشنواره اعم از جلسات اعضای شورای سیاستگذاری، ارسال آثار، جلسات داوری و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. پخش شد.

در ادامه امیر نصیربیگی رئیس سازمان بسیج هنرمندان ضمن خیرمقدم به حضار، صحبت های خود را با ادای احترام به شهدای اسلام، انقلاب، دفاع مقدس، مدافعان حرم، شهدای هسته ای، ترور و همچنین شهدای هنرمند که با هنرشان وظیفه ملی و میهنی خود را به انجام رساندند، آغاز کرد.

نصیربیگی گفت: جشنواره های هنری و ادبی سازمان بسیج هنرمندان با تغییر و تحول در شکل اجرا، به دنبال این است که شکل جدیدی از جشنواره ها را در کشور بر پایه هنر مردم پایه بنا کند. این تغییرات از جشنواره سرود های انقلابی بسیج آغاز شده و هم اکنون به جشنواره عکس رسیده است.

وی افزود: در چهارمین دوره دوسالانه نور، با تدابیر و سیاست های کمال الدین شاهرخ رویکرد جدیدی در جشنواره عکس اعمال  و تلاش شد تا این رویداد در 2 بخش ویژه و آزاد با نگاهی نو به ظرفیت ها و فرصت های استانی و تلاش جدی بر رفع معضلات و آسیب ها و تهدیدات استان های سراسر کشور برگزار شود و تنها به دنبال برگزاری جشنواره نبودیم. دست به دست هم دادیم تا تولیدات هنری کاربردی و موثر خوبی را از چهارمین دوسالانه سراسری عکس نور به جامعه هنری کشور کنیم.

دبیر چهارمین دوسالانه عکس نور ادامه داد: انجمن عکس سازمان بسیج هنرمندان در سراسر کشور به صورت شبکه ای جریان فرهنگی در حوزه عکاسی را در اختیار دارد و بیشتر علاقه مندان عضو این خانواده بزرگ هستند. وجه مشترک این هنرمندان اعتقاد، خودباوری، تلاش دینی و انقلابی و اعتقاد به آرمان های انقلاب اسلامی است که در هر دوره شاهد رویش های جدید با تفکرات انقلابی هستیم.

در ادامه سردار عابدین خرم فرمانده سپاه عاشورا طی سخنانی اظهار کرد: در این 2 روز که مهمان تبریز بودید امیدوارم خاطرات خوب و خوش از شهر علم و ادب را به ارمغان ببرید. هر جایی که یک مجموعه اقدام به تجمع هنرمندان کند، آن جمع یک جمع فرهیخته و با برکت و دارای ارزش های متعالی است.

در ادامه پس از قرائت بیانیه داوران توسط استاد سید عباس میرهاشمی اسامی برندگان اعلام شد.

در بخش ویژه:
مهدی علیزاده از استان اصفهان رتبه اول
مهسا معقولی از استان گلستان رتبه دوم
حمید عابدی از استان قم رتبه سوم
مجموعه جواد عسگر اوغلی نیز قابل تقدیر شناخته شد.

در بخش آزاد:
امین برنجکار از استان فارس رتبه اول
سیدرضا مقصودی از استان مرکزی رتبه دوم
پژمان مولایی از خوزستان رتبه سوم
قابل تقدیر: حسین حاجیلری از تهران و احسان جزینی از اصفهان

در بخش استعدادهای جوان جشنواره مجموعه کودکانه مطهره سپاهی از قم و مجموعه مادران شهدا میترا زرگرانی از خراسان رضوی مورد قدردانی قرار گرفت.

همچنین عکس های مریم داورنیا از خراسان شمالی، کیوان جعفری از مازندران، لیلا یوسفی از همدان، محمد ابراهیمی از قم و جعفر بزار پور به عنوان تصاویر برگزیده تورهای دوسالانه نور قدردانی شد.

در پایان از کتاب چهارمین دوسالانه نور رونمایی شد.

چهارمین دوره دوسالانه عکس نور به همت سازمان بسیج هنرمندان و به میزبانی شهر تبریز برگزار شد.

کد خبر 4813463 زهرا منصوری

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان بسیج محمد ابراهیمی امیر نصیربیگی تئاتر ایران موسیقی ایرانی فیلم سینمایی کنسرت موسیقی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر فیلم کوتاه سینمای مستند موسیقی نواحی کارگردان تئاتر تماشاخانه شهرزاد موسیقی پاپ شبکه نسیم سریال ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۰۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین همایش خوشنویسی «کاتبان وحی» + تصویر

نخستین همایش خوشنویسی «کاتبان وحی» با حضور جمعی از هنرمندان خوشنویس استان کرمان به همت سازمان بسیج هنرمندان استان و اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، نخستین همایش خوشنویسی «کاتبان وحی» روز گذشته به همت سازمان بسیج هنرمندان استان کرمان با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با حضور جمعی از هنرمندان خوشنویس استان کرمان، دانش آموزان و معلمان بسیجی برگزار شد. در این همایش عباسپور رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کرمان، حمیدرضا صابری رئیس انجمن خوشنویسان سازمان بسیج هنرمندان و بهمنی مسئول امور هنری اداره کل آموزش و پرورش استان نیز حضور داشتند.

در حاشیه برگزاری این همایش حمیدرضا صابری رئیس انجمن خوشنویسان سازمان بسیج هنرمندان استان کرمان گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: نخستین همایش خوشنویسی کاتبان وحی توسط انجمن خوشنویسان سازمان بسیج هنرمندان استان کرمان با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه خوشنویسی هنری مقدس و ماندگار در خدمت حق و حقیقت است، ادامه داد: قرآن و آیات کلام الله مجید برکات و ثمرات بی‌بدیل در رشد و شکوفایی اندیشه والای انسانی دارد و بی تردید وقتی هنر خوشنویسی به خدمت کتاب قرآن در می‌آید اعتلا پیدا می‌کند.

رئیس انجمن خوشنویسان سازمان بسیج هنرمندان استان کرمان با اهداف برگزاری این همایش نیز اشاره کرد و گفت: کشور ما در عرصه هنر خوشنویسی، پیشتاز بوده و به دنبال ترویج فرهنگ و معارف قرآنی با استفاده از ابزار هنر هستیم.

وی با بیان اینکه نخستین همایش خوشنویسی «کاتبان وحی» در کرمان با حضور جمعی از هنرمندان خوشنویس، دانش آموزان و معلمان بسیجی برگزار شد، افزود: در این همایش هر کدام از هنرمندان خوشنویس یک یا چند آیه از قرآن را کتابت کردند.

صابری با اشاره به برگزاری این همایش در سال‌های بعد خبر داد و گفت: آثار کتابت شده به صورت نمایشگاه در معرض دید عموم قرار داده می‌شود و به دنبال چاپ این آثار نیز هستیم.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ، دست و هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ و دست هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند
  • معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها
  • برگزاری نخستین همایش خوشنویسی «کاتبان وحی» + تصویر
  • تشدید موج اعتراضات علیه رژیم صهیونیستی در دوسالانه هنر ونیز
  • تقدیر از برگزیدگان سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم
  • نمایش اثر منتخب شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر در دوسالانه هنر ونیز ۲۰۲۴
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • شهید ملک مکان، شهید شاخص بسیج هنرمندان فارس