Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار قم با بیان اینکه تعداد کتابخانه‌های خصوصی دراستان قم از میانگین کشوری بالاتر است،گفت:‌ نهاد کتابخانه‌های تخصصی استان در راستای تبدیل ظرفیت‌های فرهنگی و علمی خود به عنوان سرمایه‌های نمادین قدم بردارد. ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، بهرام سرمست ظهر امروز در شورای تخصصی سیاستگذاری کتابخانه‌های تخصصی قم که در سالن جلسات استانداری برگزار شد،اظهار داشت: قم از نظر نشر کتاب‌های معارف دینی رتبه اول و در نشر کتاب های عمومی رتبه دوم کشور را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار قم گفت:‌با توسعه فضاهای مجازی مفاهیمی مانند جغرافیا و تاریخ در بسیاری از عرصه‌ها از بین رفته ودسترسی به اطلاعات درکوتاه‌ترین زمان ممکن صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه قم از نظر سرانه مطالعه وضعیت مطلوب‌تری نسبت به شهرهای دیگر دارد،ادامه داد: اما با این وجود هنوز سرانه مراجعه و مطالعه کتاب وضعیت معنادار و مطلوبی نیست.

مسابقه کتابخوانی مجازی با محوریت کتاب "فتنه تغلب" برگزار می‌شود90 هزارعنوان کتاب در چهاردهمین نمایشگاه کتاب استان قم عرضه می شودچهاردهمین نمایشگاه کتاب استان قم 13 تا 20 دی ماه برگزار می‌شود

 سرمست تصریح کرد: عدم وجود قرائت خانه شبانه‌روزی یکی از کمبودهای اصلی استان به ویژه دررابطه با دانش آموزان پشت کنکوری و عموم مردم است که امکان مطالعه کافی را درمنازل خود ندارند.

وی عنوان کرد: نهاد کتابخانه‌های تخصصی برای دسترسی بیشتر پژوهشگران به منابع دست اول در مسیر تکنولوژی‌های نوین و در بستر فضای سایبر حرکت کند.

استاندار قم با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه بیان کرد: ‌ملتی که با فرهنگ کتاب و کتابخوانی بیگانه باشد برای رسیدن به مسیر توسعه پایدار و متوازن موفق نمی شود.

سرمست با بیان اینکه تعداد کتابخانه‌های خصوصی دراستان قم از میانگین کشوری بالاتر است،گفت:‌ نهاد کتابخانه‌های تخصصی استان در راستای تبدیل ظرفیت‌های فرهنگی و علمی خود به عنوان سرمایه‌های نمادین قدم بردارد.

وی با بیان اینکه اتصال بین منابع کتابخانه‌های تخصصی و خصوصی از ظرفیت‌های پنهان عرصه نشر و کتاب استان است، تصریح کرد: در رابطه با ظرفیت‌های کتاب و منابع درقم حلقه‌های مفقوده فراوانی احساس شده و ظرفیت‌های موجود به مرحله بهره‌برداری و تولید علم و ثروت منتهی نمی‌شود.

سرمست، قم را از نظر غنا و دسترسی به منابع دسته اول از اعتبارخاصی دانست و خاطرنشان کرد: ‌کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی به عنوان یکی از کتابخانه‌های مادر کشور از ظرفیت‌های مهم استان است که باید استفاده بهتری از صورت بگیرد.

انتهای پیام/452/ش

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۰۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص کیفی ۲۲ شهر سالم و پاک ثبت شد / اردبیل پاک‌ترین هوا را دارد

آلودگی هوا زمستان و تابستان نمی‌شناسد و در تمام سال چهره آسمان را کدر می‌کند، بنابراین آمار و میزان آلایندگی‌ها برای شهروندان مهم است تا بدانند هر روز شاخص کیفی شهرها در چه سطحی قرار دارد، لازم است بدانیم امروز هوای هیچکدام از شهر در وضعیت ناسالم و آلوده قرار ندارد و تعداد ۲۲ شهر سالم و پاک است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اگر نگاهی به روز گذشته و امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ بیندازیم، می‌توانیم میزان و شدت آلودگی هوا که بر آسمان شهرهای مختلف گسترده شده است را به‌خوبی حس کنیم، از این‌رو خبرگزاری ایمنا به مقایسه شاخص کیفی هوا در شهرهای مختلف پرداخته است، بنابراین بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست، امروز شاخص کیفی هوای هیچ‌کدام از شهرها در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه‌ای)، بسیار ناسالم (بنفش)، ناسالم برای عموم (قرمز) و ناسالم (نارنجی) قرار ندارد.

بر این اساس، دستگاه سنجش کیفیت هوا امروز در کلانشهرهای اصفهان با شاخص ۶۵، کرج با شاخص ۶۷، تهران با شاخص ۷۰، شهرکرد با شاخص ۹۹، بیرجند با شاخص ۵۱، مشهد با شاخص ۵۳، اهواز با شاخص ۶۷، زنجان با شاخص ۸۸، سمنان با شاخص ۶۴، زاهدان با شاخص ۹۰، قزوین با شاخص ۵۷، قم با شاخص ۵۸، سنندج با شاخص ۷۹، یاسوج با شاخص ۵۸، کرمان با شاخص ۶۱ و اراک با شاخص ۶۲، وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

لازم به یادآوری است که روز گذشته پنجم اردیبهشت، شهرهای اصفهان، کرج، بوشهر، تهران، بیرجند، مشهد، اهواز، زنجان، زاهدان، قم، سنندج، کرمان، کرمانشاه، اراک و همدان، وضعیت هوای سالم (زرد) بودند.

در همین راستا، شاخص کیفیت هوا امروز در کلانشهرهای تبریز با شاخص ۳۱، اردبیل با شاخص ۲۱، بوشهر با شاخص ۴۶، بجنورد با شاخص ۴۲، کرمانشاه با شاخص ۴۱ و همدان با شاخص ۴۶، در وضعیت پاک (سبز) قرار دارد، اما روز گذشته شهرهای تبریز، اردبیل، شهرکرد، بجنورد، سمنان، قزوین، یاسوج، بندرعباس و یزد با شاخص ۲۲، در وضعیت پاک (سبز) ثبت شدند.

به این ترتیب امروز شرایط کیفی هوای کلان‌شهرهای ارومیه، ایلام، شیراز، گرگان، رشت، خرم‌آباد، ساری، بندرعباس و یزد، ثبت نشده است، در حالی که روز گذشته شهرهای ارومیه، ایلام، شیراز، گرگان، رشت، خرم‌آباد و ساری، بدون داده ثبت شد.

در نهایت بر اساس داده‌های موجود سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست و مقایسه شاخص کیفی هوا، امروز هیچ‌کدام از شهرها در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه‌ای)، بسیار ناسالم (بنفش)، ناسالم (قرمز) و ناسالم (نارنجی) ثبت نشدند، تعداد ۱۶ شهر سالم (زرد)، شش شهر پاک (سبز) و شمار ۹ شهر بدون داده ثبت شده‌اند، به‌طوری که روز گذشته تعداد ۱۵ شهر سالم (زرد)، شمار ۹ شهر پاک (سبز) و هفت شهر بدون داده درج شدند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 747824

دیگر خبرها

  • کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه
  • قرنطینه‌شدن کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه
  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی
  • شاخص کیفی ۲۲ شهر سالم و پاک ثبت شد / اردبیل پاک‌ترین هوا را دارد
  • جبلی: در آینده نزدیک تکلیف حق پخش ورزش مشخص خواهد شد +فیلم
  • ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود
  • الزام فرهنگسازی برای کتاب‌های الکترونیکی
  • طرح کتابخانه‌های بدون کتاب در کشور اجرا شده است/ بی مهری نسبت به کتابخانه‌های عمومی کردستان
  • مسئولین استان نسبت به کتابخانه‌ها متفاوت عمل کنند