Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه اجتماعی ــ مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به این‌که در قضیه سیل توانستیم ۱۱۱ میلیارد تومان اعتبارات استانی و ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبارات ملی را جذب کنیم، گفت: تاکنون ۳۱ مدرسه افتتاح شده و ۱۷۵ مدرسه در حال ساخت داریم.

به گزارش ایکنا از لرستان، رضا زینی‌وند مقدم، مدیرکل آموزش و پرورش استان، امروز چهارشنبه، یازدهم دی‌ماه در همایش مؤسسان مراکز و مدارس غیردولتی لرستان که با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش در سالن اجتماعات آموزش و پرورش ناحیه ۲ خرم‌آباد برگزار شد، گفت: مؤسسین و خیران مدرسه‌ساز سرمایه‌های ارزشمند آموزش و پرورش هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

توسعه‌یافتگی نیازمند انسان‌های توسعه‌یافته است

وی ادامه داد: همه بر اهمیت آموزش و پرورش و دستگاه تعلیم و تربیت واقف هستیم؛ چراکه ستون بالندگی و توسعه ملی است و زمانی‌که این ستون پایه‌های مستحکم داشته باشد پایه‌های یک ملت مستحکم است و سقوط آموزش و پرورش سقوط یک ملت است؛ چراکه توسعه‌یافتگی نیازمند انسان‌های توسعه‌یافته است. 

زینی‌وندمقدم با اشاره به این‌که هر کشوری برای توسعه به یک آموزش و پرورش بالنده و توسعه‌یافته نیاز دارد، اضافه کرد: بهترین، پُرسودترین و پُربازده‌ترین سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش است؛ چراکه تجربه نشان داده کشورهایی که ۲۰ درصد اعتبارات عمومی خود را به آموزش اختصاص دادند رفاه عمومی مردم این کشورها ۴ درصد رشد داشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان ادامه داد: دولت تدبیر و امید علی‌رغم همه مشکلات و تنگناها نگاه ویژه‌ای به آموزش و مرورش دارد به‌طوری‌که اعتبارات این وزارت در سال‌ جاری به ۵۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

زینی‌وندمقدم با بیان این‌که آموزش و پرورش رسالت بسیار سنگین، سخت و دشواری برعهده دارد که دولت به‌تنهایی نمی‌تواند از پس آن برآید، بیان کرد: به‌همت خیرین مدرسه‌ساز شاهد رشد و بالندگی و نگاه ویژه به آموزش و پرورش هستیم و در کنار خیران و مؤسسان، خیران مدرسه‌دار را داریم که به کمک آموزش و پرورش شتافتند. 

وی با اشاره به این‌که بخش عمده‌ای از بار آموزش بر عهده مؤسسان و مدرسه‌داران است، اظهار کرد: امروز در استان لرستان دو هزار و ۷۰۹ پیش‌دبستانی، دبستان و مدرسه و مراکز آزاد با ۷۰ هزار و ۷۵۰ دانش‌آموز و هزار و ۷۵۰ کادر اجرایی داریم.

زینی‌وندمقدم با اشاره به افزایش ۱۷ صدم درصدی میانگین معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان لرستانی، عنوان کرد: همچنین شاهد رشد موفقیت در کنکور بودیم به‌طوری‌که در رتبه‌های زیر هزار، رشد ۱۰۰ درصدی داشتیم. 

وی با اشاره به این‌که نگاه ما به مدارس دولتی، غیر دولتی سمپاد، شاهد و ... یکسان است، بیان کرد: همه وظیفه تعلیم و تربیت دارند؛ لذا خواهش می‌کنیم بحث ایمنی و سلامت دانش‌آموزان در اولویت اول قرار بگیرد اگر ایمنی تأمین نشود در آموزش موفق نخواهیم بود.

زینی‌وندمقدم با اشاره به این‌که در قضیه سیل توانستیم ۱۱۱ میلیارد تومان اعتبارات استانی و ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبارات ملی را جذب کنیم، گفت: تاکنون ۳۱ مدرسه افتتاح شده و ۱۷۵ مدرسه در حال ساخت داریم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان اجتماعی سیل مدارس زینی وند مقدم مدیرکل آموزش و پرورش لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۰۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از معلمان مدرسه شهید حجه فروش همدان

در این مراسم، رسول شیدایی مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: مدرسه شهید حجه فروش در ابعاد تربیتی و آموزشی مدرسه‌ای نمونه و در بین ۱۰ مدرسه برتر استان همدان و ششمین مدرسه با رشد معدل آزمون نهایی است.

مسلم مخفی، فرماندار همدان هم توجه به هر دو مقوله آموزش و پرورش را در مدارس خواستار شد و گفت: مدارس باید به همه ابعاد تربیتی بپردازند و آینده سازان و مادران و پدرانی تکامل یافته و تربیت شده را وارد جامعه کنند.

سیدجواد حسینی، فرمانده سپاه ناحیه همدان هم گفت: تعلیم و تعلم را معلمان به عنوان یک عبادت انجام می‌دهند و لازمه این امر داشتن عشق و علاقه و پدری و مادری کردن برای نهال‌های آینده کشور است.

شهید حمید حجه فروش، ۱۲ آذر ۱۳۳۶ متولد شد، و با شروع دفاع مقدس تدریس را رها کرد و به دنبال خدمتی دیگر رفت، آموزش و پرورش نامۀ برگشت او و دیگر معلمان به محل کارشان را ارسال کرد؛ اما به حضورش در سپاه و بسیج بیشتر احساس نیاز می‌شد. با ماندنش موافقت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • اعتبارات خوبی برای به آموزش و پرورش بوشهر اختصاص یافت
  • جذب بیش از یک هزار نفر معلم در آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری
  • ۴۵ واحد آموزشی در بردسکن بازسازی و احداث شد
  • ۴۰ درصد فضاهای آموزشی بَردَسکَن خراسان رضوی در طرح نوسازی قرار گرفته‌ است
  • قدردانی از معلمان مدرسه شهید حجه فروش همدان
  • گرامیداشت روز معلم با حضور استاندار لرستان در مدرسه روستایی
  • تفاهم‌ نامه ساخت مدرسه ۶ کلاسه خیرساز در تالش امضا شد
  • استاندار لرستان باحضور در یک مدرسه روستایی روز معلم را گرامی داشت
  • جذب سه هزار معلم جدید در هرمزگان
  • فرسودگی فضای آموزشی در کوهدشت/ ۱۴ مدرسه تخریبی است