Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@00:04:58 GMT

عید نوروز امسال کجا بریم؟

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۳۰۷۹۷

عید نوروز امسال کجا بریم؟

یکی از دغدغه‌های این روزهای مردم سفر کردن در ایام نوروز است؛ اما چیزی که قابل‌ تأمل است هزینه‌ این سفرهاست.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام سیری در ایران، نوروز ایامی است که اوج سفرهای مردم به شهرهای مختلف ایران آغاز می‌شود. هر فردی که قصد سفر به مکانی داشته باشد، با توجه به ملاک‌های سفر مانند اقامت، خرید، تفریح و… شهری را برای سفر انتخاب می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال چیزی که باید به آن توجه و تأمل کرد این است که هزینه‌ سفر به چه شهرهایی به‌صرفه‌تر از دیگر شهرهاست؟ اکثر مردم قبل از عید به این فکر می‌افتند که تعطیلات عید نوروز کجا بریم؟

بوشهر

بوشهر، شهری است که دارای جاذبه‌های دیدنی بسیاری است که از جمله‌ آن می‌توان به موزه رئیس‌علی دلواری، قلعه نصوری، رافائل، سحانتیر، گنبد نمکی جاشکف موزه‌ دریانوردی خلیج فارس و ری شهر اشاره کرد.

کاشان

شهر گل و گلاب، کاشان شهری که جاذبه‌هایی همچون مسجد جامع، مسجد آقا بزرگ، آتشکده نیاسر، غار تالار، کاروانسرای مرنجاب، باغ و حمام فین دارد. مکان های دیدنی کاشان در فصل زیبای بهار دیدنی بوده و علی‌الخصوص اردیبهشت‌ماه در گلستان‌های قمصر می‌توانید از این‌همه زیبایی لذت ببرید.

محلات

محلات از دیگر شهرهایی است که به شهر گل معروف است. مردم با هزینه‌ای حدود ۶۰۰ هزار تومان می‌توانند از این شهرستان دیدن کنند. چشمه‌ آبگرم، ستون‌های خورهه، آتشکده‌ آتشکوه، قلعه‌ آقاخان و غار آزادخان از جمله جاذبه‌های این شهرستان است. از مراسم‌های دیدن این شهرستان اهواهو است. سوغاتی محلات حلواشکری و حلواارده است.

سرعین

سرعین دیگر شهرستانی است که دارای جاذبه‌هایی همچون آبگرم، سبلان، بش باجیلار و گاومیش گلی، دهکده‌ صخره‌ای باستانی و بندر کلخوران، پیست اسکی است.

 نوش‌آباد

نوش آباد شهری زیبا که در استان اصفهان واقع شده است. شهر زیرزمینی اویی در این شهرستان واقع شده است. معماری بی‌نظیر این شهرستان هر فردی را مجذوب خود می‌کند.

جاذبه‌هایی همچون پل اسحاق آباد، قلعه‌ خشتی فرزین، بقعه‌ رقیه بانو، آب انبار چاله‌سی، مرکزی، دربریگ و زیارتگاه فیض‌آباد این شهر را دیدنی‌تر کرده است. صنایع دستی این شهرستان زبانزد خاص و عام است. از این صنایع می‌توان به جولابافی اشاره کرد.

خوانسار

در ناحیه‌ای نه‌چندان دور از کویر مرکزی ایران در فاصله حدود ۱۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر اصفهان با پوشش گیاهی متنوع که لاله‌های واژگون آن معروف هستند قرار دارد.

چالدران

یکی از شهرستان‌های استان آذربایجان‌غربی است که در شمال غربی این استان قرار گرفته است. شهرستان چالدران بیشتر به خاطر جنگ چالدران شهرت دارد. چالدران به دلیل داشتن هوای سرد در فصل زمستان و خنک در فصل گرما، یکی از مناطق گردشگری استان می‌باشد.

کلیبر

یکی از شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی است که در ناحیه‌ی شمال شرقی این استان واقع شده است. شهرستان کلیبر از جنوب با اهر، از شمال با جمهوری آذربایجان، از غرب با رود ارس و جمهوری ارمنستان و از شرق با استان اردبیل همسایه است.

کاروانسرای دوره صفوی که در کنار رودخانه کلیبر واقع شده و برج‌های یادمان یا مقبره‌ای از دوران مختلف که اکثراً مربوط به دوره ایلخانان است و همچنین امامزاده کلیبر و حمام مسجد جامع کلیبر، اصالت تاریخی شهرستان را سندیت می‌بخشد.

جاهای دیدنی ایران

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سیری در ایران جاهای دیدنی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۰۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خالد آبادی: ان‌شاءالله این پنج فینال را می‌بریم و قهرمان می‌شویم

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا خالد آبادی، پس از تساوی تیمش برابر تراکتور اظهار کرد: خدا را شکر، اول از همه از هواداران تشکر می‌کنم که در این مدت خیلی روحیه دادند. از بچه‌ها و کادرفنی هم ممنونم‌. حیف شد که نتوانستیم ببریم.

او درباره جو ورزشگاه یادگارامام گفت: حضور هواداران بازی را جذاب‌تر می‌کند. تجربه خیلی خوبی بود.

سنگربان استقلال در پاسخ به این سوال که آیا حضور هواداران استرس او را زیاد کرده بود؟ گفت: من قبلا در ازبکستان در این شرایط بازی کردم.

خالدآبادی در مورد شرایط استقلال در جدول و نگاه این تیم به بازی پرسپولیس و سپاهان بیان کرد: ما کاری به بازی‌های حریف نداریم. ان‌شاءالله این پنج فینال را می‌بریم و قهرمان می‌شویم.

دیگر خبرها

  • رکورد جدید ثبت شد | برقراری بیش از ۲۷۰۰۰ پرواز در ایام نوروز
  • نطنز آماده پذیرایی از گردشگران در ایام گل و گلاب شد
  • گره اندر گره
  • (عکس) ترسناک، وهم‌آلود و اسرارآمیز؛ دریاچه ارواح کجاست؟
  • پوچتینو: اولین بار است که در این فصل خوشحالم!
  • جاذبه های دیدنی نیاسر کاشان، کهن باغشهر ایران
  • هیجان رونالدو برای فینال با الهلال: بزن بریم!
  • تعطیلی بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری کاشان
  • خالدآبادی: ان‌شاءالله این پنج فینال را می‌بریم و قهرمان می‌شویم
  • خالد آبادی: ان‌شاءالله این پنج فینال را می‌بریم و قهرمان می‌شویم