Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی تصزیح کرد: فدراسیون دانشگاهی تنها فدراسیونی است که دارای مصوبه مجلس است و تحت نظارت وزارت علوم اداره می‌شود اما معتقدم برای توسعه و پیشبرد ورزش بایستی با وزارت ورزش همراه بود چراکه وزارت علوم به‌تنهایی نمی‌تواند ورزش را اداره کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمدرضا دهخدا ظهر امروز در مجمع انتخاباتی هیأت ورزش‌های دانشگاهی هرمزگان ضمن تشکر از اعضای مجمع اظهار داشت: کار کردن بدون امکانات بسیار سخت و دشوار است اما ظرفیت‌های عظیمی بخصوص در حوزه نیروی انسانی در دانشگاه‌ها وجود دارد که بایستی از آنها بطور شایسته بهره برد و از آقای دلاوری که این ریسک را پذیرفتند جای بسی تقدیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به جوان بودن فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی اشاره کرد و افزود: بسیاری از فدراسیون‌های ورزشی از قدمت بالایی برخوردارند اما این فدراسیون یک فدراسیون جوان است و در عین جوانی افتخارات بسیاری را برای ورزش کشور کسب نموده و دانشجویان ما در میدان‌های مختلف خوش درخشیدند. اساسنامه فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی در حال به‌روزرسانی است. در راستای حل مشکلات فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، با توجه به اینکه فدراسیون جوان است، نیاز به کمک تمامی اعضای این فدراسیون داریم.

رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی با بیان اینکه محورهای اصلی فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی دانشگاه پیام‌نور، دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است و بخش کمتری نیز دانشگاه‌های علوم پزشکی و علمی-کاربردی را در بر می‌گیرد، تصریح کرد: فدراسیون دانشگاهی تنها فدراسیونی است که دارای مصوبه مجلس است و تحت نظارت وزارت علوم اداره می‌شود اما معتقدم برای توسعه و پیشبرد ورزش بایستی با وزارت ورزش همراه بود چراکه وزارت علوم به‌تنهایی نمی‌تواند ورزش را اداره کند.

دهخدا به اهمیت برگزاری المپیادهای استانی اشاره کرد و گفت: لازم است المپیاد ورزش‌های دانشگاهی در سطح استان برگزار و از دل همین المپیادها نیز ملی‌پوشان انتخاب شوند.

وی به اهمیت پیکارهای دانشجویان جهان اشاره کرد و افزود: یونیورسیاد یا همان المپیک دانشجویی پس از رقابت‌های المپیک و بازی‌های آسیایی به‌عنوان بزرگترین رویداد ورزشی جهان قلمداد می‌شود و حتی سطح مسابقات دانشجویان جهان آنقدر پراهمیت است که بعضأ کسب سهمیه المپیک در آن لحاظ می‌گردد که به‌عنوان مثال در تکواندو نیز این اتفاق رخ داد.

رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی عنوان داشت: 15 رشته اصلی و 3 رشته آپشنال به انتخاب کشور میزبان در یونیورسیاد حضور دارند و حضور در این رقابت‌ها برای فدراسیون و حتی وزارت ورزش از اهمیت خاصی برخوردار است.

دهخدا بیان کرد: سیاست فدراسیون بر این است که اعزام‌های جهانی و آسیایی خود را به دانشگاه‌ها و هیأت‌های زیرمجموعه  واگذار کند و از این موضوع استقبال می‌کنیم.

وی به سیاست FISU در این باره اشاره کرد و افزود: اعزام به یونیورسیاد با فدراسیون است همانگونه که المپیک و بازی‌های آسیایی را وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک اداره می‌کنند اما تک رشته‌ها را به دانشگاه‌ها و حتی هیأت‌ها واگذار می‌کنیم چراکه سیاست FISU نیز دانشگاه محور بودن و هیأت محور بودن است.

رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی در ادامه یادآور شد: بهترین ورزشکار دنیا از میان 170 کشور عضو FISU از ایران انتخاب شد و این خود یک افتخار است و جایگاه ورزش قهرمانی کشورمان را در میان قشر دانشجو نشان می‌دهد.

دهخدا با بیان اینکه بایستی شعار FISU را سرلوحه کار قرار داد، اظهار داشت: در شعار FISU آمده است «ستارگان امروز، مدیران موفق آینده»، قطعأ اگر به این شعار توجه شود در پیشبرد اهداف عالیه نظام موفق‌تر عمل خواهیم کرد.

وی به عملکرد مثبت ووشوکاران در پیکارهای جهانی ووشو اشاره داشت و تصریح کرد: عملکرد ووشوکاران در ماکائو بسیار درخشان بود و فدراسیون نیز به حمایت خود از این رشته ادامه خواهد داد چراکه سال آینده اعزام به رقابت‌های جهانی ووشو را پیش رو داریم و در یونیورسیاد هم ووشو به‌عنوان یکی از رشته‌های آپشنال حضور دارد و امیدواریم با این روند، ووشو به‌عنوان یکی از رشته‌های اصلی یونیورسیاد انتخاب شود.

به گزارش فارس: فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی در سال ۱۳۸۴ با مصوبه مجلس شورای اسلامی در زیرمجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تأسیس شد. پیش از انقلاب اسلامی، این فدراسیون زیر نظر سازمان آموزش بوده و  پس از انقلاب اسلامی با صدور مصوبه‌ مجلس شورای اسلامی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مؤظف به تأسیس این فدراسیون و نوشتن اساسنامه آن شد.

انتهای پیام/3264

منبع: فارس

کلیدواژه: دهخدا ورزش دانشگاهی هرمزگان بندرعباس وزارت ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۱۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران

به گزارش خبرگزاری مهر، در صد و بیست و هشتمین نشست شورای آینده‌نگاری، نظریه‌پردازی و رصد کلان سلامت که با حضور سیدحسن امامی رضوی رئیس نشست، محسن شیرازی رئیس گروه دندانپزشکی فرهنگستان و جمعی از مسئولان وزارت بهداشت و اعضای گروه دندانپزشکی همزمان به صورت حضوری و مجازی در فرهنگستان برگزار شد، به موضوع چالش‌ها و راهبردهای موجود در پذیرش و آموزش دانشجویان و جذب و ماندگاری اعضای هیات‌علمی دندانپزشکی پرداخته شد.

در این نشست، محمدجواد خرازی فرد عضو گروه دندانپزشکی فرهنگستان علوم پزشکی و دبیر کمیته اعتباربخشی برنامه‌ای دانشکده‌های دندانپزشکی کشور به بررسی مسائل و چالش‌های حوزه دندانپزشکی پرداخت و تاکید کرد: افزایش ظرفیت دندانپزشکان، بهبود شاخص‌های دهان و دندان را در پی ندارد.

وی اظهار داشت: افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو به شدت تأثیر مخربی در پی خواهد داشت و هنوز دانشکده‌های دندانپزشکی در شوک افزایش ظرفیت دوره‌های قبل است و این موضوع باعث کاهش انگیزه در دانشجویان و پایین آمدن سطح سواد و توانایی قبول شدگان این رشته می‌شود و یک بحران را به دنبال خواهد داشت و باعث تقاضاهای القایی در آینده خواهد شد.

خرازی فرد گفت: یک دندانپزشک توانمند باید مهارت‌های برقراری ارتباط، تعهد حرفه‌ای، پیشرفت فردی و فراگیری مستمر، ارتقای سلامت و پیشگیری، مهارت‌های بالینی و دستیابی به توانمندی‌های مورد انتظار را دارا باشد.

وی خاطرنشان کرد: مطالعه‌ای با حمایت فرهنگستان علوم پزشکی کشور انجام شد که در آن، میزان دستیابی به ۴۲ توانمندی اصلی بالینی در بین دانش‌آموختگان دانشکده‌های پزشکی کشور بررسی شد.

عضو کمیته بازنگری برنامه آموزش دندانپزشکی عمومی و تخصصی به چالش‌های مهم در آموزش دندانپزشکی اشاره کرد و گفت: کمبود شدید هیأت علمی، عدم ماندگاری و عدم تمایل متعهدین، افزایش فضاهای آموزشی، تخصیص نامناسب نیروی متعهد خدمت ضریب K به دانشگاه‌ها، پذیرش و به‌کارگیری متخصصان متعهد خدمت بومی، کمبود شدید فضا و امکانات و بودجه‌های آموزشی، کمبود بیمار آموزشی، ایده‌آل نبودن محتوای آموزشی و اجرای آن و…، از جمله چالش‌های مهم رشته دندانپزشکی است.

خرازی ادامه داد: متأسفانه کمتر از ۳۰ درصد فارغ‌التحصیلان دندانپزشکی به شبکه بهداشت وارد می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌تر از تأمین نیروی انسانی مناسب؛ فراهم آوردن بستر برخورداری عموم مردم از خدمات دندانپزشکی مخصوصاً با استفاده از پوشش مناسب بیمه‌ها، تجهیز مراکز خدمات درمانی دولتی و دانشکده‌های دندانپزشکی و نیز تأمین هیأت علمی مناسب است.

در ادامه، عباسعلی خادمی دندانپزشک و عضو گروه دندانپزشکی فرهنگستان نیز به راهکارهای جذب و ماندگاری اعضای‌هیات علمی دانشکده‌های دندان‌پزشکی پرداخت و افزود: پذیرش دانشجویان دندانپزشکی ظرف ۲۰ سال ۳ برابر شده است با وجود آنکه کمبود هیأت علمی در دانشکده‌های دندانپزشکی ۴۰ درصد تخمین زده شده است.

وی در این نشست به مشکلات دانشکده‌های دندانپزشکی، مشکلات اعضای هیأت علمی، عوامل منجر به کمبود عضو هیأت علمی و راهکارهای پیشنهادی، تجارب موفق جذب هیأت علمی در کشورهای دیگر اشاره کرد.

همچنین، رضا یزدانی دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت به فعالیت‌های صورت‌گرفته در این حوزه اشاره کرد و گفت: کارهای مثبتی همچون افزایش تجهیزات و مواد مصرفی را آغاز کرده‌ایم و آئین‌نامه دانشجویان بین‌المللی نیز در حال طراحی است و با همکاری وزارت بهداشت ۱۰ درصد سقف تعرفه‌ها افزایش یافته و ما باید بیشترین بودجه را صرف پیشگیری کنیم.

در ادامه، محمدعلی محققی معاون علمی فرهنگستان علوم پزشکی گفت: بدون تردید، مهم‌ترین و تاثیرگذارترین موضوع در حوزه دندانپزشکی، ارائه آموزش و پژوهش، بهداشت و درمان و توانبخشی حوزه دندانپزشکی با التزام به ارزش‌های اسلامی و انسانی است که بند اول سیاست‌های کلی سلامت است و ناتوانی و ضعف‌های ما در حوزه سلامت ریشه در بی توجهی به این اصل تحول آفرین و ضروری است و یک بعد این موضوع، بعد فرهنگی است و مسئولان باید مفاهیم فرهنگی را در حوزه فرهنگ‌سازی درک کنند.

وی با تاکید بر ضرورت‌های فرهنگی، افزود: مدیران و برنامه‌ریزان حوزه سلامت باید به توجه به اهمیت مسئولیت خود، تعالیم فرهنگی را دریافت کنند.

معاون علمی فرهنگستان علوم پزشکی اذعان داشت: از دیدگاه فرهنگستان‌علوم پزشکی، مهم‌ترین راهبردی که موجب اصلاح و تحول و ارتقا در نظام سلامت می‌شود آموزش است و اصلاح روند کنونی از آموزش آغاز می‌شود. پیشنهاد فرهنگستان علوم‌پزشکی این است که اجرای همه‌جانبه سیاست‌های کلی سلامت برای آموزش و اصلاح است و در بند ۹ نیز به وضوح به وظایف حوزه دندان‌پزشکی پرداخته است.

محققی بیان داشت: در فرهنگستان یک مجموعه از فعالیت‌های حوزه سلامت بعد از ۴۵ سال در نظام جمهوری اسلامی ایران تنظیم و به مسئولان منعکس خواهد شد.

معاون علمی فرهنگستان علوم پزشکی گفت: برای تنظیم راهبردهای بحث در حوزه دندانپزشکی، وضع موجود بر اساس شاخص‌ها بررسی و پیشنهادات برای رسیدن از وضع موجود به وضع مطلوب بررسی خواهد شد.

کد خبر 6090328 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • رونق ورزش کارگری نیاز به سرمایه‌گذاری کارخانه‌ها و مجموعه‌های صنعتی دارد
  • با دستور وزارت ورزش، انتخابات کمیسون ورزشکاران تجدید شد
  • انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن
  • مطیعی: دو و میدانی را با کمترین تنش به رئیس جدید تحویل می‌دهیم
  • رئیس فدراسیون ورزش کارگری: فعالیت خانم‌ها و آقایان یکسان می‌شود/ امسال لیگ کارگری هم خواهیم داشت
  • رئیس فدراسیون ورزش کارگری: فعالیت خانم ها و آقایان یکسان می‌شود/ امسا لیگ کارگری هم خواهیم داشت
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • لغو محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی