Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-01@23:18:58 GMT

کتاب «بانوی مقاومت» قابلیت جهانی‌شدن دارد

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۳۱۶۶۹

کتاب «بانوی مقاومت» قابلیت جهانی‌شدن دارد

گروه فرهنگی ــ نویسنده کتاب «بانوی مقاومت» گفت: این کتاب با توجه به محتویات اثربخش قابلیت جهانی شدن دارد؛ چراکه ایشان تنها برای مردم ایران و یا حتی مسلمانان جهان سخن نگفتند و فرمایشات ایشان تمام جوامع بشری را در برمی‌گیرد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، عاتکه قاسم‌زاده، نویسنده کتاب «بانوی مقاومت» امروز، 11 دی ماه در مراسم «حماسه‌سازان زینبی» که در فرهنگسرای شهر اراک برگزار شد، گفت: با هم‌فکری از دوستان و مجموعه انقلابی به این نتیجه رسیدیم که دختر تراز انقلاب اسلامی باید چگونه باشد و طبق مطالبات رهبری الگوی دختر انقلابی را به نوجوانان و جوانان معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: برای هدایت دختران الگوهای مختلفی درنظر گرفته شده است، دختر تراز انقلاب اسلامی باید ولات‌پذیر باشد و ولایت‌پذیر بودن را اثبات کند. دشمن از روش‌های مختلف قصد دارد برای دختر نوجوان و جوان ایران الگوی مدنظر خودشان معرفی کند و این وظیفه ما جوانان انقلابی است که جلوی آنان ایستاده و از دختران سرزمینمان دفاع کنیم.

قاسم‌زاده زندگی انسان را دارای سه ساحت فردی، خانوادگی، اجتماعی دانست و بیان کرد: برای رسیدن به نقطه ایده‌آل زندگی باید هدفی را برای قرار گرفتن در مسیر تعریف کرد، برای حرکت بانوان نیز باید اهدافی را ترسیم کنیم که زن مسلمان، مجاهد و انقلابی بداند باید چه وظایفی را داشته باشد.

وی با بیان اینکه بانوان رکن اصلی و اساسی خانواده هستند، بانوی مسلمان، مجاهد و انقلابی باید در خانواده مطرح باشد و پس از آن در اجتماع به عنوان الگوی موفق شناخته شود، در خصوص وجه تسمیه نام کتاب(بانوی مقاومت)هم گفت: عصاره جهاد مقاومت است و در طول سال‌های قبل از انقلاب و دوران دفاع مقدس بانوان دوشادوش مردان از میهن دفاع کردند؛ ازاین رو نام کتاب با نام بانوی مقاومت نامگذاری شد.

قاسم‌زاده اضافه کرد: تمامی بیانات رهبری مطالعه شده و جزء‌به‌جزء در کتاب بانوی مقاومت گردآوری شده است. ضرورت مطالعه این کتاب زمانی مشخص می‌شود که دشمنان روی بانوان ایران اسلامی تمرکز و سرمایه‌گذاری کرده است. رکن اصلی خانواده در ایران زنان و مادران هستند؛ لذا با مطالعه این کتاب می‌توان خود را در برابر جنگ‌نرم دشمن که مدنظر رهبری نیز هست، بیمه کرد.

وی با تأکید براینکه دخل و تصرفی در بیانات رهبری نشده است، تصریح کرد: بیانات معظم‌له به حدی شیوا و روان است که نیازی به تشریح و توضیح ندارد، این کتاب با توجه به محتویات اثربخش قابلیت جهانی شدن دارد؛ چراکه ایشان تنها برای مردم ایران و یا حتی مسلمانان جهان سخن نگفتند و فرمایشات ایشان تمام جوامع بشری را در برمی‌گیرد. شاهدیم که جوانان دیگر کشورهای مسلمان فرمایشات رهبری را عمل می‌کنند در حالیکه ما در این مسأله کم کار کرده‌ایم.

به گزارش ایکنا؛ راضیه مجاوری، دبیر اجلاسیه بانوان در کنگره ملی نقش امام‌خمینی (ره) در دفاع مقدس و6200 شهید استان هم در این گردهمایی گفت: کتاب بانوی مقاومت با محوریت درآمدی بر الگوی بانوی مسلمان مجاهد ایرانی بر اساس نظام بیانات مقام معظم رهبری یکی از آثار فاخر کمیته بانوان کنگره یاد شده است.

وی با بیان اینکه امروز نیازمندیم بیانات ارزشمند رهبری را در همه زمینه‌ها عملیاتی کرده و دستاوردهای انقلاب و دفاع مقدس و نقش بانوان در پیروزی‌ها را به سمع و نظر جوانان برسانیم، اظهار کرد: سال گذشته با برگزاری اولین گردهمایی بانوان مجاهد و انقلابی موفق شدیم شبکه راویان در استان را راه اندازی کنیم. محافل هر ساله بانوان مجاهد و روایت‌گر ظرفیت بسیار مناسبی برای انتقال تجارب بانوان انقلابی به نسل جوان است که امروز این موضوع یک ضرورت محسوب می‌شود.

مجاوری افزود: امروز تبیین مجاهدت‌های انجام شده در دوران دفاع مقدس برای نسل جوان یکی از رسالت‌های مهم بانوان حاضر در دوران دفاع مقدس است، امسال هدفمان این است فعالیت شبکه راویان بانوان مجاهد را توسعه بخشیده و آن را به سایر اقشار جامعه انتقال دهیم؛ چراکه اهداف دشمن در تمام اقشار جامعه برنامه‌ریزی شده است.

وی بیان کرد: امروز بانوان جامعه نیاز دارند از اطلاعات هویتی خود بیشتر آشنا شوند؛ چراکه دشمن در تلاش است هویت بانوان اسلامی را از بین ببرد و این یک توطئه بین‌المللی است که جوامع اسلامی باید نسبت به این مسئله توجه بیشتری داشته باشند.

یادآور می‌شود؛ در پایان مراسم از بانوان فعال حماسه‌ساز تجلیل و جشن امضای کتاب «بانوی مقاومت» انجام شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا ایکنا مرکزی گروه فرهنگی بانوی مقاومت انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۱۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار احمدرضا رادان به دعوت مردم متدین و انقلابی مشهد به استان خراسان رضوی می رود.

این سفر به درخواست مردم شریف انقلابی و متدین استان خراسان رضوی برای حمایت از طرح نور فراجا صورت گرفته و حامیان عفاف و حجاب میزبان فرمانده کل انتظامی خواهند بود. وعده گاه این اجتماع عظیم ساعت ۱۶ روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه در عرصه میدان شهدای مشهد می باشد.

کد خبر 6093202

دیگر خبرها

  • دین اسلام مدافع اصلی حقوق زنان است
  • بانوان آمریکای لاتین نسبت به کشتار زنان در غزه موضع بگیرند
  • دعوت بانوی کردستانی به اردوی تیم ملی سپک تاکرا
  • زن و مرد در رسیدن به مقامات معنوی برابر هستند/ دین اسلام؛ مدافع‌ اصلی حقوق زنان است
  • جانبازانِ «نون‌ خ» و سرگذشت تلخ یک بازیگر
  • فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد
  • اولین تصویر از درب طلای حرم امام رضا (ع)
  • سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد
  • جواد افهمی با یک رمان در محور مقاومت به نمایشگاه می‌آید
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد