Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-04-28@13:51:04 GMT

دلیل گز گز کردن مچ پا و چند راه برای درمان آن

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۳۲۵۴۶

دلیل گز گز کردن مچ پا و چند راه برای درمان آن

آسیب دیدگی لیگامنت‌ها، تاندون‌ها و عضلات مچ پا منجر به گز گز کردن این ناحیه از پا شود و در نهایت گز گز کردن ممکن است منجر به دردهای مزمن شود.

طرفداری- مچ پا متشکل از مجموعه متراکمی از لیگامنت‌ها، تاندون‌ها، عضلات و استخوان‌هاست. باوجود این‌که مچ پا به قدر کافی برای تحمل وزن بدن استحکام دارد اما همچنین می‌تواند حتی حین انجام فعالیت‌های کم فشار چون پیاده روی باعث بروز مصدومیت و گز گز کردن شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گز گز کردن پا می‌تواند باعث ناتوان شدن کل بدن شود و به همین خاطر مهم است بدانیم دلیل بروز این دردها چیست و چگونه می‌توان باعث تسکین آن‌ها شد.

سایر مطالب سلامت و تن درستی مربوط به درد اندام های بدن درد مچ دست و 3 راهکار برای تسکین آن درد کمر و 3 راهکار برای تسکین آن دردهای ناشی از بد نشستن و راه های درمان زانو درد: علل و راه‌های درمان درد شانه و سرشانه؛ علل و راه‌های درمان گردن درد: علل و راه‌های درمان کشیدگی کشاله ران: علل و راه‌های درمان

درد پا: چند راهکار برای درمان آن

علائم

ممکن است در بخش داخلی یا خارجی یا هر دو طرف مچ پای خود متوجه گز گز کردن آن ناحیه شوید. همچنین ممکن است از ناحیه تاندون آشیل، تاندونی که پاشنه پا را به عضلات پایین‌تر پای شما متصل می‌کند، این حس را تجربه کنید. میزان گز گز کردن می‌تواند خفیف تا شدید باشد. ممکن است در ابتدای پیاده‌روی، این درد بدتر شود و در ادامه کم‌تر شود. علائم اضافه این مسئله شامل سست شدن، تغییررنگ پوست، حساسیت، درد، گرما، کبودی یا سختی در حرکت یا راه رفتن است.

دلایل

رایج‌ترین حالت این آسیب‌دیدگی کار کشیدن مکرر از پاها، حین ورزش کردن است. استفاده بیش از حد از عضلات، تاندون‌ها، لیگامنت‌های مچ پا طی پیاده‌روی‌های طولانیِ بدون استراحت، ممکن است باعث شود مچ پاها گز گز کند و دچار درد مزمن شود. در صورت کشیده شدن یا فشار آمدن به عضلات یا لیگامنت مچ پا در شرایط نامتعادل و لغزش، ممکن است چنین دردی به سراغ شما بیاید. برخی شرایط پزشکی مثل مصدومیت تاندون آشیل، نقرس یا آرتروز هم ممکن است باعث گز گز کردن مچ پا حین قدم زدن شود.

راه‌های درمان

به مچ پای خود به مدت 48 ساعت استراحت دهید. مچ پای‌خود را با یک باند یا کش الاستیک (کش‌سان) بپوشانید تا آن را بی‌حرکت کنید. این حرکت به متوقف شدن گز گز کردن پا و جلوگیری از آسیب دیدگی دوباره کمک می‌کند. به مدت 15 دقیقه روی مچ پای خود کیسه یخ بگذارید و هر 15 دقیقه، سه بار این حرکت را تکرار کنید. با بالا گرفتن پای خود و گذاشتن آن روی چند بالش، درد، التهاب و گز گز کردن پاها را درمان کنید. برای کنترل کردن علائم این درد، می‌توانید از داروهای بدون نسخه مثل استامینوفن و ایبوپروفن استفاده نمایید. اگر به داشتن علائمی چون نقرس یا تاندونیت مشکوک هستید، به پزشک مراجعه نمایید.

استفاده از یخ می‌تواند به آرام شدن دردهای مچ پا و گز گز کمک کندجلوگیری

با گرم کردن به وسیله نرمش‌کردن یا فعالیت‌های هوازی سبک پیش از فعالیت روزانه پیاده روی خود، از بروز گز گز کردن و درد در ناحیه مچ پای خود جلوگیری کنید. پیش از شروع پیاده روی و پس از اتمام، مچ‌های پای خود و انگشتان را تکان دهید. کفش‌های طبی و انعطاف پذیر بپوشید که پاشنه کوتاهی داشته باشد. با تمرینات دیگری چون شنا و دوچرخه سواری دو الی سه بار در هفته، از بروز آسیب دیدگی‌ها جلوگیری کنید.

دسته‌بندی: اختصاصیبخش‌های دیگر طرفداریسلامت و تندرستیبدن سازیتناسب اندامتغذیه سالمرژیم غذاییزندگی سالمبرچسب‌ها: درد اندام های بدنحرکات درمانی دیدگاه‌ها (اولین دیدگاه را بنویسید) برای ارسال دیدگاه وارد شوید. ورود مشاهده 0 دیدگاه جدید آخرین اخبار همه اخبار خارجی اخبار ایران ویدیو تصویر فن پرسی: رشفورد نباید در پی تقلید از بازیکن دیگری باشددلیل گز گز کردن مچ پا و چند راه برای درمان آنویدیو؛ لحظات جالب لیگ برتر انگلیس در دهه اخیرمذاکره علی فتح الله زاده، با جانشین احتمالی استراماچونی در ترکیه روزی روزگاری در لیگ قهرمانان اروپا؛ نگاهی به قهرمانی رئال مادرید در فصل 2001/02باشگاه تراکتور به دنبال جذب یوما سوزوکی؛ پیشنهاد 5 میلیون یورویی تیم تبریزی به مهاجم ژاپنیویدیو؛ انیمیشن زیبای عمر مومنی از لحظات برتر دنیای فوتبال در دهه گذشتهانصاری فرد: جذب بازیکن داخلی؟ هیچ باشگاهی نمی‌خواهد ستاره‌هایش را از دست بدهد؛ هیچ بازیکن لژیونری در لیست‌ خرید پرسپولیس نیستگل سزار آزپیلیکوئتا به برایتون (برایتون 0-1 چلسی)چالش جدید آبی ها؛ وکیل طلبکار از باشگاه استقلال، مسئول بخش حقوقی فیفا می شود!باشگاه زنیت طی توییتی تولد سردار آزمون را تبریک گفت؛ اولین و تنها شاهزاده ایرانی زنیتبیلد: تراشتگن نمی‌خواهد زانوی مصدومش عمل جراحی شود چون می‌خواهد در یورو 2020 حاضر باشدویسل کوبه، قهرمان جام امپراطوری ژاپن شد؛ آخرین حضور داوید ویا در میادینویدیو؛ ماجرای پیامک عاشقانه کفاشیان به کی روش که باعث مشکوک شدن همسر سرمربی تیم ملی شده بودآغاز سال جدید میلادی در دنیای تنیسورها ( کاریکاتور)کفاشیان: دکتر گودرزی در زمان حضور در وزارت ورزش خواستار برکناری کی روش بودقائدی: امیدوارم استراماچونی به استقلال برگردد؛ می خواهیم به المپیک صعود کنیمویدیو؛ کفاشیان: تصمیم برکناری علی دایی پس از جلسه با ریاست سازمان تربیت بدنی اتخاذ شدرکوردداران بیش‌ترین دریافت کارت قرمز در لیگ‌های معتبر اروپا در دهه 10 تحلیل مهدی کریمیان از وضعیت تراکتور: حال تراکتور خوب است، پس حال آذربایجان هم خوب است مطالب بیشتر لیست کامل آخرین مطالب کاربران گفتگو فایل همه بازدید بحث موزیک ویدیو عکس مطلب سوال فایل ویترین مطالب منتخب کاربران طرفداری چرا طناز طباطبایی تو سایت اینقدر محبوبه؟طرفداری و برخی کاربران فحاشو در اخر بارسايي ها مسي يا رونالدينيهونظرتون راجب جک جیلنهال ؟ په په يا وارانپيانيچ يا پوگبا

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۲۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آستر نازکی که داخل روده قرار می‌گیرد؛ روش جدید برای کاهش وزن و درمان دیابت نوع ۲

بر اساس مطالعات جدید در حوزه پزشکی، یک «آستر نازک» که داخل روده قرار می‌گیرد، می‌تواند به کاهش وزن و حتی درمان دیابت نوع ۲ کمک کند.

به گزارش روزیاتو، در یک آزمایش، ۶۰ نفر با استفاده از این روش به طور متوسط ۱۶ کیلوگرم در یک سال از دست دادند و نیمی از آن‌ها توانستند دستکم به مدت دو سال وزن خود را حفظ کنند.

بیش از یک چهارم افرادی که برای کنترل دیابت خود انسولین تزریق می‌کردند، پس از کنترل قند خون خود موفق به قطع مصرف انسولین شدند.

آستر داخلی روده از طریق دهان و معده وارد بدن می‌شود. به مدت یک سال در بدن باقی می‌ماند و سپس توسط پزشک از طریق دهان خارج می‌شود.

این آستر، ۶۰ سانتی‌متر اول روده کوچک را پوشش داده و میزان جذب قند را کاهش می‌دهد.

کاهش جذب قند نحوه ترشح هورمون‌ها را تغییر می‌دهد و باعث می‌شود که افراد سریعتر احساس سیری کنند.

دکتر باب رایدر که مسئولیت انجام این آزمایش را برعهده داشته، گفته است:

دیابت نوع ۲ و چاقی امروزه بیماری‌های همه‌گیر جهانی هستند.

بسیاری از افراد قادر به حفظ وزن سالم نیستند و با وجود تمامی تلاش‌ها و دارو‌های موجود، سطح قند خونشان خیلی بالاست.

جراحی چاقی می‌تواند موثر باشد، اما دائمی و بی خطر نیست.

مزیت درمان جدید این است که نسبتاً آسان است و دائمی نیست. زیرا آستر پس از حدود یک سال برداشته می‌شود.

این جراحی حدود ۸،۴۰۰ دلار هزینه دارد.

دکتر الیزابت رابرتسون، از موسسه خیریه دیابت بریتانیا گفته است:

کاهش قند خون و رساندن آن به محدوده هدف و حفظ آن می‌تواند بسیار چالش‌برانگیز باشد.

در دسترس بودن روش‌های بیشتری برای درمان دیابت نوع ۲ به این معنی است که افراد مبتلا به این بیماری فرصت بیشتری برای یافتن درمان مناسب خود را دارند، بنابراین شانس بیشتری برای داشتن زندگی طولانی و سالم را خواهند داشت.

دیگر خبرها

  • 17 درمان سریع خانگی التهاب معده
  • پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار
  • مکملی که ریزش مو را درمان می‌کند
  • از روان تا درمان
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال از امروز
  • دمنوش‌هایی برای آرامش اعصاب
  • دمنوش هایی برای آرامش اعصاب
  • آستر نازکی که داخل روده قرار می‌گیرد؛ روش جدید برای کاهش وزن و درمان دیابت نوع ۲
  • کادر درمان آینده در لباس عروسی و دامادی