Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-09@01:31:12 GMT

افزایش2.3درصدی حوادث ترافیکی

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۳۲۵۸۳

افزایش ۲.۳ درصدی حوادث ترافیکی در کشوررئیس اورژانس کشور از خرید بالگرد ملکی EMS برای لرستان در آینده‌ای نزدیک خبر داد. ناطقان: دکتر پیر حسین کولیوند امروز در کارگروه ایمنی راه‌های لرستان که در محل استانداری برگزار شد، درباره کاهش تلفات و مصدومین در سوانح جاده‌ای اظهار کرد: در کل کشور در هشت ماه امسال حوادث ترافیکی ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ درصد افزایش داشته در حالی که این رقم در لرستان ۱۳.۳ درصد تلفات بیشتراست.

وی بیان کرد: شاید قسمتی از این افزایش آمار به ایام سیل برمی‌گردد که امیدواریم بتوانیم این رقم را کمتر کنیم و به نرم کشوری برسد.

کولیوند با اشاره به اینکه لرستان از نظر تعداد فوتی‌های تصادفات در ۸ ماهه امسال ۳۹۱ کشته داشته که رقمی بالاست و سیزدهمین استان به لحاظ تلفات حوادث ترافیکی محسوب می‌شود، بیان کرد: یک نفر تلفات در تصادفات هم برای ما زیاد است و ضرورت دارد تدبیری بیندیشیم تا تعداد مصدومین و کشته‌ها را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه سالانه از بین ۶۰۰ -۷۰۰ هزار مصدوم ناشی از تصادفات در کشور  ۱۷ هزار نفر فوت می‌کنند که از این تعداد برخی قطع عضو می‌شوند، گفت: راه حل این موضوع مدیریت سرعت است.

رئیس سازمان اورژانس کشور جاده، خودرو، محیط و … را از دلایل تصادف انسان دانست و با بیان اینکه باید عوامل ایجاد تصادف را از صدور گواهینامه و آموزش‌ها گرفته تا راه‌ها کم کنیم، اضافه کرد: در مجموع عامل انسانی موضوع مهمی است و می‌توانیم با هزینه‌های ارزان‌تر مؤثرتر اقدام کنیم.

کولیوند با اشاره به اینکه در خصوص تعداد آمبولانس‌ها در لرستان نسبت به‌کل کشور وضعیت بهتر است، اضافه کرد: آنچه در برنامه ششم برای لرستان در نظر گرفته‌شده ۲۸ پایگاه اورژانس دیگر در این استان نیاز است.

وی افزود: اورژانس هوایی کشور ۲۸ هزار نفر را منتقل کرده که ۶۵ درصد این تعداد افراد مستقیم به اتاق عمل رفته‌اند و این امر حاکی از اهمیت کار اورژانس هوایی است.

رئیس سازمان اورژانس کشور خاطرنشان کرد: پروازهای امدادی اورژانس ساعتی ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان هزینه در بر دارد.

کولیوند عنوان کرد: با وجود بالگرد‌هایی که در لرستان وجود دارد شاهد کاهش ۵۵ درصدی مرگ‌ومیر مادران بودیم و چنانچه آشیانه‌ای برای بالگرد در استان ایجاد شود یک بالگرد ملکی EMS را تحویل استان می‌دهیم.

کولیوند با اشاره به اینکه باید شدت حوادث جاده‌ای را پایین آورد و این مهم با کاهش سرعت خودروها امکان‌پذیر است، اظهار کرد: در این راستا نیز تلاش تکنسین‌های پزشکی این است که زودتر به صحنه تصادف برسند.

رئیس اورژانس کشور از راه‌اندازی کمپین کنترل سرعت را با همکاری صداوسیما خبر داد و ادامه داد: این کمپین باید همگانی شود؛ همچنین برنامه عملیاتی سه‌ساله‌ای را با همکاری ناجا در راستای کاهش تصادفات تدوین کردیم.

کولیوند از خرید ۱۰۰۰ دستگاه آمبولانس در کشور خبر داد و با بیان اینکه سهم قابل توجهی را برای لرستان در نظر می‌گیریم تا مشکلات این استان حل شود، بیان کرد: خرید ۱۰۰۰ موتور آمبولانس در کشور نیز در دستور کار داریم که چندین دستگاه را به لرستان خواهیم داد.

رئیس اورژانس کشور از تربیت نیروی سلامت در خانواده‌ها خبر داد و گفت: این افراد به عنوان سفیران سلامت خواهند بود.

منبع: عصر ایران برچسب ها: حوادث ترافیکی ، افزایش ، سوانح جاده ای

منبع: ناطقان

کلیدواژه: حوادث ترافیکی افزایش سوانح جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۲۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور/ بارش باران در جاده‌های ۱۱ استان

به گزارش خبرآنلاین، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا، از بارش باران در جاده‌های ۱۱ استان کشور خبر داد.

سرهنگ احمد شیرانی در گفت‌وگو با ایسنا درباره وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور گفت: برابر آخرین گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا در سراسر کشور، درحال حاضر ترافیک در محور رودهن – تهران در محدوده جاجرود، آزادراه پردیس – تهران در محدوده تونل شماره یک و آزادراه قزوین – کرج – تهران در محدوده های ینگی امام کمال شهر و مهرویلا حدفاصل پل فردیس تا پل کلاک ترافیک نیمه سنگین گزارش شده است.

وی افزود:در آزادراه کرج – قزوین محدوده کمال شهر، ساوه – تهران محدوده نسیم شهر و محور شهریار – تهران در برخی از مقاطع نیز ترافیک نیمه سنگین اما روان گزارش شده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا با اشاره به آخرین وضعیت جوی جاده‌های کشور ادامه داد: در برخی از محورهای استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، تهران، ایلام، همدان، مرکزی، خوزستان، چهار محال و بختیاری، کردستان، لرستان و کرمانشاه بارش باران اعلام شده است.

شیرانی به رانندگان هشدار داد در روزهای بارانی، از سرعت خود بکاهند و فاصله طولی مناسب را با خودروی مقابل رعایت کنند.

وی با اعلام شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ و ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که پیش از آغاز سفر حتما با این شماره‌ها تماس گرفته و ضمن اطلاع از وضعیت جوی، ترافیکی و انسداد محورها، مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای سفر خود انتخاب کنند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903343

دیگر خبرها

  • انبار‌های هلال‌ احمر نیاز به تقویت جدی دارند/ وزارت کشور منابع مالی را تامین کند
  • حوادث ناشی از کار دومین علت مرگ در کشور است
  • جمع آوری ۱۰ هزار تن اقلام بهداشتی و درمانی برای مردم غزه
  • آخرین آمار مصدومان حوادث جوی ۱۴۰۳
  • فوت ۴ نفر بر اثر اصابت صاعقه در سال ۱۴۰۳
  • ساختمان سازی، بیشترین حوادث کار را در لرستان دارد
  • ۱۳۱۷ مصدوم و ۶۲ کشته در تصادفات هفته دوم اردیبهشت
  • آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور/ بارش باران در جاده‌های ۱۱ استان
  • یک هفته با ۶۲ کشته | مصدومیت ۱۳۱۷ نفر در تصادفات ۷ روز اخیر
  • ۱۳۱۷مصدوم و ۶۲ کشته در تصادفات هفته دوم اردیبهشت در کشور