Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نماینده لیبی در اتحادیه عرب از مواضع اخیر این نهاد درباره تحولات لیبی انتقاد کرده ژنرال خلیفه حفتر از مصر خواستار دریافت کمک نظامی شده است. تاریخ انتشار: 16:53 - 11 دی 1398 - کد خبر: ۵۸۲۴۲۳

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ اتحادیه عرب روز سه‌ شنبه برای بررسی تحولات لیبی تشکیل جلسه اضطراری داده و در پایان این نشست، دخالت‌های خارجی در این کشور را محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه‌ای که از سوی شورای اتحادیه عرب صادر شد بر ضرورت وحدت و حاکمیت لیبی تاکید داشته است.

«صالح الشماخی»، نماینده دائم لیبی در اتحادیه عرب، این بیانیه و موضع را مورد انتقاد قرار داد.

«الشماخی» می‌گوید که اتحادیه عرب در این باره با استاندارد‌های دوگانه رفتار می‌کند.

 

بیشتر بخوانید:

درخواست «فائز السراج» از سران جهانی برای نجات لیبی تحولات لیبی؛ ترکیه در مسیر طرابلس و حفتر پشت دروازه‌های پایتخت

 

در همین حال «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه، که از دولت وفاق ملی لیبی حمایت می‌کند، طی تماس با نظامیان ترکیه، گفته که «آنکارا به دنبال اتخاذ تدابیر جدیدی در لیبی است.»

رسانه‌های محلی لیبی نیز گزارش دادند که به دنبال شدت گرفتن درگیری‌ها در اطراف لیبی، «خلیفه حفتر» از مصر درخواست اعزام نیروی نظامی کرده است.

لیبی در ۹ ماه گذشته شاهد دوره‌ای خشونت بار از درگیری‌ها بوده که سبب کشته و مجروح شدن صد‌ها غیرنظامی و آوارگی ۱۴۰ هزار نفر شد.
این کشور نفت خیز آفریقای شمالی از سال ۲۰۱۱ و در پی سرنگونی «معمر قذافی»، شاهد درگیری‌های مکرری است که از بهار امسال با عزم حفتر برای تسخیر طرابلس به شدت مرگبار شده است.   ماه آوریل سال جاری میلادی با عزم «خلیفه حفتر»، فرمانده ارتش ملی لیبی، برای تصرف طرابلس در کوتاه مدت با دوره‌ای بی سابقه از خشونت و جنگ داخلی مواجه شد؛ دوره‌ای که با حمایت دولت‎های مرتجع عربی و البته آمریکا و برخی از کشور‌های اروپایی از حفتر، روز‌های مرگباری را برای مردم این کشور در پی داشته و دولت قانونی و رسمی و تحت حمایت سازمان ملل آن را با دشواری‌های زیادی مواجه کرد.   اخیر «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه، نیز از پارلمان این کشور خواسته در صورت درخواست رسمی کمک از جانب دولت وفاق، با اعزام نظامیان به لیبی موافقت کند.     انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: لیبی تحولات بین الملل لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۲۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را/ دود این سیاستها به چشم صادر کننده‌ها می‌رود

بهمن عشقی؛رییس اتاق بازرگانی تهران در گفت‌وگو با «هم‌میهن» گفت : پیام روشن دولت درباره اختصاص چنین قیمتی برای دلار این است که صادرکننده را از چرخه تولید خارج کند.

این شیوه باعث شده تا بین ۱۵ تا ۲۰ میلیارد دلار ناترازی در صادرات غیرنفتی داشته باشیم و این رفتار باعث کاهش ارزش صادراتی کشور سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱شده است.

هم‌میهن نوشت: دولت می‌گوید حدود ۴۹ میلیارد دلار صادرات داشته و حدود ۶۷ میلیارد دلار نیز واردات داشته‌ایم در نتیجه با کسری مواجه هستیم.

حتماً دولت این سیاست را تغییر خواهد داد چون اصولاً دولت‌ها در ایران عادت دارند چوب و پیاز را با هم بخورند.

اگر امروز هم دولت بر رفتار خود اصرار کند فردا قطعاً عقب‌نشینی خواهد کرد اما دود آن به چشم کشور و صادرکننده می‌رود چون مدیران که خسارتی پرداخت نمی‌کنند و این مردم هستند که از سوءتدبیرها دچار خسارت می‌شوند.

۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898902

دیگر خبرها

  • تحولات اوکراین|واکنش مسکو به ارسال موشک‌های دوربرد به کی‌یف
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از برحورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است
  • درخواست مشترک ۱۸ کشور از حماس برای توافق آتش‌بس
  • درخواست اتحادیه عرب برای اجرای قطعنامه آتش‌بس غزه
  • صدور ترور و خشونت به جهان/ کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • روایت رهبر انقلاب از توصیه‌‌ها به ایشان برای پذیرش خواسته‌های آمریکا
  • انتقاد نماینده بلژیکی از رویکرد اتحادیه اروپا در قبل نسل کشی غزه
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را/ دود این سیاستها به چشم صادر کننده‌ها می‌رود
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی