Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کرمان با بیان اینکه کشاورزان باید حاصل دسترنج خود را ببینند گفت: باید از ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی جنوب کرمان استفاده شود تا کشاورز هم ضرر نکند. ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۵ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از جیرفت، محمدجواد فدائی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه جنوب کرمان بسیار حاصل‌خیز است اظهارداشت: باید از این خاک حاصل‌خیز استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های جنوب کرمان استفاده شود، تصریح کرد: برای اینکه از این بازار استفاده درستی شود باید برای مصرف داخلی و صادرات برنامه‌ریزی شود.

صادرات 728 میلیون دلاری ایران به عمان / راه‌اندازی خط مستقیم هوایی از عمان به ‌چند استان ایرانصادرات 900 میلیارد تومانی مواد غذایی ایران به عراق / جای چین و ترکیه را گرفتیمافتتاح گمرک و پایانه صادراتی در جنوب کرمان چند سال معطل مانده است

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه باید زمینه‌ای فراهم شود تا کشاورزان جنوب کرمان حاصل دسترنج خود را ببینند عنوان کرد: باید از ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی جنوب کرمان استفاده شود تا کشاورز هم ضرر نکند.

وی با اشاره به اهداف برگزاری جلسه شورای گفتگوی استانی دولت و بخش خصوصی در جیرفت افزود: از تعدادی مسئولان برای صادرات محصولات جیرفت به کشورهای همسایه دعوت کردیم که مشکلات و موانع را بررسی و رفع کنیم.

فدائی با بیان اینکه توجه به زیر ساخت‌ها، حمل و نقل و مجوز ورود ناوگان خارجی به منطقه از جمله مصوبات این جلسه است گفت: امیدوارم امسال بحث تولید و فروش محصولات کشاورزی جنوب کرمان با مشکل مواجه نشود تا کشاورزان متضرر نشوند.

وی با اشاره به مرز هوایی فرودگاه جیرفت گفت:  نیاز به مجوز مرز هوایی در جیرفت است که شرط شده دو پرواز صادراتی از این فرودگاه صورت گیرد که این کار در حال انجام است.

انتهای پیام/513/ش

R7860/P/S6,67/CT11 واژه های کاربردی مرتبط اتاق ایران استانداری کرمان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتاق ایران استانداری کرمان اتاق ایران استانداری کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۲۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال‌زایی جوامع محلی با فرآوری محصولات بلوط

علی حسینی می‌گوید: جنگل‌های بلوط لرستان در حکم ذخایر انرژی خاورمیانه و به‌عنوان میراثی گران‌بها نه تنها می‌توانند در کاهش آلاینده‌ها، حفظ آب، تولید اکسیژن و ممانعت از فرسایش و رسوب نقش اساسی ایفا کنند بلکه با مشارکت مردم از طریق تولید فرآورده‌های مختلف می‌تواند اشتغال‌زایی به دنبال داشته باشد.
کارشناس منابع طبیعی و آبخیزداری روغن مستخرج از میوه درخت بلوط با اهداف دارویی (درمان زخم‌ها، کنترل دیابت، بهبود هضم و گوارش، جلوگیری از آسم، بهبود سلامت قلب، جلوگیری از آلزایمر و ضدعفونی کننده)، صنعتی (در صنایع شامپوسازی و صابون‌سازی) و تغذیه‌ای (اسید اولئیک و اسید لینولئیک) را از جمله فرآورده‌های درخت و میوه بلوط عنوان می‌کند.
به گفته کارشناس منابع طبیعی و آبخیزداری اسانس‌گیری از میوه درخت بلوط برای تولید شیرینی، کیک، دمنوش، پماد و کرم‌های که در سلامت پوست و مو موثر هستند، همچنین تولید عصاره از برگ درخت بلوط به منظور افزایش تولید مرکبات از طریق مبارزه با باکتری گرینینگ جهشی در تولیدات کشور و بهبود وضعیت مردم به ویژه جوامع محلی ایجاد کند.
حسینی معتقد است: حفظ ذخایر ارزشمند جنگل‌های بلوط استان بدون مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست.
منبع:فارس

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • شوراها کمک کنند ظرفیت مردمی پای کار بیاید
  • هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی؛ احتمال خسارت به محصولات کشاورزی
  • خسارت ۱۰۰۰ میلیاردی بارش‌های اخیر به بخش کشاورزی جنوب کرمان
  • دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت
  • فرش قرمز خراسان شمالی برای سرمایه گذاری
  • عملیات انفجار محور دولت‌آباد - بحرآسمان را مسدود کرد
  • انعقاد ۴۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • اشتغال‌زایی جوامع محلی با فرآوری محصولات بلوط
  • انعقاد ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • کیفی سازی محصولات لازمه ورود به بازار‌های بین الملی