Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@23:01:40 GMT

سری جدید اسناد خزانه اسلامی به فرابورس آمد

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۳۴۰۵۵

سری جدید اسناد خزانه اسلامی به فرابورس آمد

گروه اقتصاد ــ‌ جدیدترین سری از اسناد خزانه اسلامی در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران پذیرش شد که ناشر این اوراق در دو نماد «اخزا817» و «اخزا818» وزارت امور اقتصادی و دارايی به نمايندگی از دولت جمهوری اسلامی ايران است.

به گزارش ایکنا، به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، این سری از صکوک در مجموع شامل 40 میلیون ورقه است و با احتساب یک میلیون ریال قیمت اسمی هر ورقه، مجموع ارزش آن معادل 40 هزار میلیارد ریال خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدت سررسید اوراق «اخزا817» و «اخزا818» به ترتیب 33 و 34 ماهه بوده و به این ترتیب در تابستان سال 1401 سررسید خواهند شد.
باید توجه داشت که قیمت اسناد خزانه اسلامی پس از عرضه در بازار، از سوی مکانیزم عرضه و تقاضا تعیین می‌شود؛ ضمن آنکه سود پرداختی نداشته و معادل قیمت اسمی آن در روز سررسید پرداخت خواهد شد.
همچنین مطابق بند (ب) تبصره 5 قانون بودجه سال 1398 كشور، تسویه این اسناد در سررسید مقدم بر تمامی پرداخت‌های خزانه‌داری كل كشور بوده و واریز وجوه توسط شركت سپرده‌گذاری مركزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب خریداران انجام خواهد گرفت.
در حال حاضر 33 نماد اسناد خزانه اسلامی روی تابلو معاملات بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس قرار دارد که همگی در قالب اوراق «اخزا» خریدوفروش می‌شوند و نرخ بازده تا سررسید آن‌ها بین 17.3 تا 25.2 نوسان می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا فرابورس اسناد خزانه اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۴۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش ۲۰ هزار واحدی شاخص کل بورس

امروز ۱۷ اردیبهشت شاخص کل بورس با ریزش ۲۰ هزار و ۶۴۶ واحدی در سطح ۲ میلیون و ۲۳۹ واحدی ایستاد شاخص کل هم وزن نیز با کاهش بیش از ۶ هزار واحدی در تراز ۷۴۴ هزار و ۱۰۱ واحدی قرار گرفت. سه نماد فملی، فولاد و فارس بیشترین تاثیر را بر شاخص بورس داشتند همچنین ذوب، وبملت و کترام سه نماد پرتراکنش بورس بودند. 

شاخص کل فرابورس نیز با کاهش ۲۰۲ واحد در سطح ۲۴ هزار و ۹۹۸ واحدی قرار گرفت آریا، خاور و هرگز سه نماد با بیشترین تاثیر بر شاخص کل فرابورس بودند.

امروز فلزات اساسی با ۲۴۹ میلیارد تومان برترین گروه صنایع بود و صنعت خودرو و انبوه سازی هم در جایگاه بعدی قرار گرفت. افران، سپهر و فردا هم سه نماد با بیشترین تقاضا در بورس بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • معامله نخستین گواهی سپرده سکه صادره خزانه بورس کالا
  • اوکراین ناتوان در پرداخت بدهی خارجی
  • دانشگاه آزاد اسلامی برگزیده استان فارس در حوزه اسناد و املاک شد
  • ریزش ۲۰ هزار واحدی شاخص کل بورس
  • بازگرداندن ارز دولتی به خزانه بیت المال در قم
  • افت و خیز قیمت طلا و سکه امروز در بازار رشت تا ساعت ۱۱
  • معافیت سازمان بیمه سلامت بر اساس قانون از اتصال به حساب خزانه
  • صبر طلبکاران اوکراین تمام شد
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری+عکس
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت/ افت ۵ هزار واحدی شاخص