Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله سید حسن عاملی روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان اردبیل که با حضور رییس جمهوری برگزار شد افزود: استان های مرزی در کنار کشورهایی قرار دارند که با سرعت رشد و پیشرفت می کنند و این خطر امنیتی برای ماست.

وی ادامه داد: ایران مساوی با تهران نیست،  بسیاری از مالیات‌های ما در تهران و سایر استان‌های  بزرگ  هزینه می‌شود از جمله در آمد بیمه ،بنزین ، مخابرات و شماره گذاری خودروها و مالیات شرکت‌های بزرگ عمرانی که به تهران منتقل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عاملی گفت:  استان اردبیل محروم است و  مطالبه دوم من اشتغال و ازدواج جوانان استان است که تقویت صنعت بهترین وسیله آن است.

امام جمعه اردبیل اضافه کرد: صنعت کشور تاب وام ۱۸ درصدی را ندارد حداقل با هشت درصد سوبسید وام در اختیار صنعتگران قرار بگیرد و صنعتگران خرد و کلان بسیار موفقی داریم که اگر دولت دست آنها را بگیرد در استان فرد بیکاری پیدا نخواهد شد.

وی بیان کرد: در کارخانه آرتاویل تایر دکتر گنجی به دلیل افزایش هزینه ها نیاز به تسهیلات خاص دولت دارد وی اهل عمل است و یقین دارم با اختصاص تسهیلات ارزان قیمت ایجاد پنج هزار شغل در استان اردبیل در مدت ۲ سال مقدور است.

وی افزود: استان اردبیل ۱۰ واحد صنعتی دارد که با ظرفیت پایین کار می کنند و فقط سرمایه در گردش کافی ندارند و اگر حل شود تا قبل از عید برای هزار نفر زمینه اشتغال ایجاد خواهد شد و همچنین مشکل ۴۰۰ واحد کوچک صنعتی تعطیل شده استان باید بررسی و رفع مشکل شوند.

عاملی اظهار داشت: سرمایه‌گذاری در اردبیل با سایر استان‌ها قابل مقایسه نیست باید مشوق هایی برای سرمایه گذاران در استان لحاظ شود و از محل تملک دارایی‌های سرمایه ای مبالغی اختصاص یابد تا زیرساخت‌های طرح‌های بزرگ صنعتی و در قالب یارانه سود بانکی در نظر گرفته شود تا سهم اشتغال عمده استان محقق گردد.

وی افزود: مشکل آب در شهرها و روستاهای استان بویژه اردبیل حاد است و آینده نگران کننده ای داریم ، آب داریم ولی انتقال آب مشکل است. مشکل خروج آب از استان و خروج از کشور مشکل داریم و  اگر الان نجنبیم در آینده مورد نفرین نسل‌های آینده قرار خواهیم گرفت.

امام جمعه اردبیل گفت:  استان اردبیل کشاورزی است و مهار آبهای مرزی و غیرمرزی ضروری است و ابلاغ تتمه اعتبارات طرح آبهای مرزی بسیار حیاتی است و از طرفی کانال پایاب سد کوثر باید شروع شود و سهم آب ما از ارس نباید کم شود. وی ادامه داد: سهم آب استان از قرل اوزن مناسب با تولید آب نیست  و ۱۸ سد معیشتی با ۴۰ میلیارد تومان از سال ۸۶ آغاز شده اگر ۷۰ میلیارد تومان تامین اعتبار شود بسیار شایسته است.

عاملی افزود: سدهای معیشیتی تاثیر مستقیم در ماندگاری روستاییان در روستاها دارد. در این سفر دستور اختصاص آب به مرکز استان داده شود تا در آینده گرفتار نشویم.

وی گفت: معادن خلخال ،مشگین‌شهر و قزل اوزن بی نظیر است و باید در این زمینه استان را دریابند ، شرکت ایمیدرو مطالعات این پهنه‌ها را بطور جدی دنبال کنند. اگر در این زمینه سرمایه گذاری شود در زمینه ایجاد اشتغال و ایجاد ثروت فوق العاده ای خواهد بود.

امام جمعه اردبیل گفت: شهر گردشگری سرعین گنجایش ۹ میلیون گردشگر در سال را ندارد باید منطقه کمربندی از نیر ،سرعین و مشگین‌شهر به منطقه ویژه گردشگری تبدیل شود تا مجموعه آبهای معدنی ساماندهی گردد.

مناطق گردشگری نیر ،نمین و مشگین شهر ظرفیت ارزآوری و اشتغال زیاد دارند. راههای ارتباطی در شان ملت نیست. جاده پارس آباد قتلگاه است و باید ۴ بانده شود. جاده های مغان ،گرمی ، اصلاندوز باید ۴ بانده شوند. جاده بیله سوار با سه هزار توریستی که روزانه وارد این منطقه  میشوند افتضاح است.

تکممیل جاده ها ضرورت  دولت در زمینه منطقه آزاد را اصلاح کنند تا شورای نگهبان این موشوع را حل کند.

اختصاص دستکاه دناوبری پیشرفته برای فرودگاه مه گیر اردبیل برای حل مشکل کنسلی پروازها و نیز تقویت فرودگاه پارس آباد برای توسعه سریع منطقه حیاتی است.

عشایر هویت ما و گذشته پرافتخار ما هست و سه هکتلپار عشایر منتظر دستور شماهستیم.

قشلاقات آب و برق و دشت مغان ۶ هزار و خرده ای هکتار زمین طبق تشخیص سازمان ثبت اسناد و سازمان امور اراضی باید به عشایر بازگردانده شود.معافیت برای جنوب استان در نظر گرفته شود تا عزت نظام را حفظ کنیم.

بخش بیماران جمهوری آذربایجان تامین اغعتبار برای احداث بیمارستان در اردبیل نیاز است.

سن ازدواج جوانان اردبیلی گذشته و اتش و غم هست این بنای جوانمردی نیست مه عده ای برخوردار باشند و عده ای بسوزند. در دولت ذتصویب کنید مشکل ازدواج و بحران جمعیتی ما حل شود.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۴۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنها راه برای جلوگیری از درگیری در فلسطین اشغالی، تقسیم اراضی است

 «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز یکشنبه گفت که تنها راه برای جلوگیری از درگیری در فلسطین اشغالی، تقسیم اراضی است.

وی همچنین خبر داد که با «سامح الشکری» وزیر خارجه مصر درباره اوضاع منطقه گفتگو کرده و دو طرف بر ضرورت پایان جنگ در غزه تاکید کرده‌اند.

بورل اضافه کرد: «با الشکری بر ضرورت رسیدن کمک‌ها به غزه و اتخاذ گام‌های جدی برای اجرای راه حل دو دولت به توافق رسیدیم».

منبع :فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • عدالت باید در اجرای پروژه‌های عمرانی خوزستان رعایت شود
  • خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است
  • توازن قدرت جدید در جهان برخاسته از تئوری‌های امام راحل است
  • مسکن مهر چاله‌ های بزرگ دارد
  • خبر مهم قالیباف درباره حقوق بازنشستگان
  • پتروشیمی‌ها برای کمک به رفع مشکل ناترازی انرژی آماده اند
  • موافقت مجلس با جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳
  • رفع چاله‌های بزرگ مسکن مهر در دولت سیزدهم
  • تنها راه برای جلوگیری از درگیری در فلسطین اشغالی، تقسیم اراضی است
  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل