Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امید بن عباس سرپرست فرمانداری ویژه دزفول در دیدار با فعالان اقتصادی این شهرستان به ظرفیت‌های اقتصادی دزفول اشاره کرد و گفت: دفتر تسهیل در امور سرمایه‌گذاری در شهرستان دزفول برای جلوگیری از پاس‌کاری سرمایه‌گذاران در ادارات مختلف راه‌اندازی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تاکید بر لزوم تسهیل سرمایه‌گذاری در این شهرستان توسط دستگاه‌های اجرایی بیان داشت: باید راه و مسیر برای فعالیت اقتصادی سرمایه‌گذاران در شهرستان دزفول روشن شود تا این سرمایه‌ها به حرکت درآیند.

بن عباس با تاکید بر لزوم مطالعه و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری دزفول و همچنین تعیین نرخ بازگشت سرمایه‌ها به سرمایه‌گذاران افزود: چندین سرمایه‌گذار دزفولی و غیردزفولی با توجه به ظرفیت‌های دزفول تمایل به سرمایه‌گذاری در این شهرستان دارند.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول صادرات را از اولویت‌های اقتصادی کشور برشمرد و ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌ها به طور قطع صادرات تولیدات شهرستان دزفول بویژه محصولات کشاورزی در دستور کار است.

او در پاسخ به دغدغه یکی از فعالان اقتصادی مبنی بر نبود زمین کافی برای ایجاد واحد‌های صنعتی جدید در دزفول اذعان داشت: برخی از زمین‌های اعطا شده در شهرک‌های صنعتی بدون فعالیت و راکد مانده‌اند که لازم است در اسرع وقت تعیین تکلیف شوند.

امید بن عباس با بیان اینکه خریداران این زمین‌ها یا باید فعالیت اقتصادی خود را آغاز و یا زمین دریافتی را واگذار کنند، گفت: شهرستان دزفول ویژگی‌های زیادی از نظر سرمایه اقتصادی و انسانی دارد و تقاضای فعالیت در این شهرستان بالا است.

او تصریح کرد: مشکلات واحد‌های صنعتی شهرستان در بازدیدی میدانی بررسی و راهکار‌هایی با کمک سایر دستگاه‌های اجرایی دزفول برای رفع آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.

بن عباس گفت: برای تصویب مرز هوایی فرودگاه دزفول روز‌ها همراه با نماینده دزفول پیگیری شد، ولی بدلیل ظرفیت محدود، تاکنون بهره‌مندی لازم از آن صورت نگرفته است.

او با اشاره به اعمال تحریم‌های سنگین علیه ایران اظهار کرد: فعالیت اقتصادی در این شرایط دشوار است، لذا باید منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه به تولید را برای رفع مشکلات در دستور کار قرار دهیم.

بن عباس رسیدن به نتایج دلخواه در زمینه اقتصاد را مستلزم استفاده از نیروی انسانی خلاق، جوان و متخصص و توجه به ایده‌های نو آن‌ها دانست و افزود: اخیرا رویداد استارتاپی خوبی در زمینه کشاورزی و بسته‌بندی محصولات در دزفول برگزار شد که لازم است از ایده‌های ایده‌پردازان این رویداد استفاده شود.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با اشاره به گرانی‌ها بر لزوم تشدید نظارت‌ها بر اصناف تاکید کرد و بیان داشت: مردم در شرایط کنونی توقع بالایی از اصناف دارند که رسیدگی به این موضوع برعهده روسای اتحادیه‌ها است.

او توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تغییر رویکرد بازار از سنتی به مدرن و برپایی بازارچه‌های محله‌ای را ضروری خواند و افزود: مصرف کنندگان همواره به دنبال تغییر هستند البته با توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای روند تنظیم بازار نیز بهبود می‌یابد.

امید بن عباس با اشاره به تشکیل شورا‌ها و کمیسیون‌های مختف برای اتخاذ تصمیمات لازم جهت رفع مشکلات بیان داشت: واحد‌های صنعتی بزرگی در شهرستان دزفول ایجاد شده که باید از آن‌ها حمایت و پشتیبانی شود ضمن اینکه نباید از واحد‌های کوچک و متوسط نیز غافل شویم.

او درخصوص طرح‌های نیمه تمام شهرستان دزفول نیز اظهارداشت: باید با برنامه‌ریزی مناسب، طرح‌های بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی تکمیل و به بهره‌برداری برسند.

این مقام مسئول بهترین راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی را افزایش همدلی مسئولان عنوان کرد و ادامه داد: برای رفع مشکلات شهرستان دزفول از تمام ظرفیت‌ها استفاده خواهد شد.

او با تاکید بر اینکه هیچ موضوع و مشکلی بلاتکلیف نمی‌ماند، بیان کرد: متاسفانه بسیاری از مشکلات بدلیل نداشتن توان تصمیم‌گیری ایجاد می‌شوند.

برخی فعالان اقتصادی نیز در این نشست دغدغه‌های خود را مطرح کردند. رفع مشکلات معادن، ایجاد یک شهرک صنعتی جدید با توجه به نبود زمین کافی برای فعالیت‌های اقتصادی جدید و رفع مشکل آب شهرک صنعتی شماره ۲ دزفول از جمله دغدغه‌های فعالان اقتصادی شهرستان دزفول بودند.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فعالان اقتصادی صادرات محصولات شهرک صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۴۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت آموزی به یک هزار دانشجو در واحد‌های صنعتی دزفول

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سیدمحمدمهدی صافی با اشاره به تحول در رویکرد آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: رویداد بزرگ صدرا (صنعت، دانشگاه، راه اشتغال) در راستای اجرای سیاست‌های کلان دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر ایجاد تحول در نظام آموزش و ارتقای کیفیت آموزشی و مهارتی دانشجویان در دانشگاه آزاد دزفول آغاز به کار کرد.

وی با اشاره به استقبال بالای واحد‌های صنعتی برای مشارکت در این رویداد ادامه داد: ۳۱ شرکت صنعتی شمال خوزستان برای پذیرش یک هزار دانشجو در قالب کارآموزی طرح پویش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول اعلام آمادگی کرده‌اند و در نمایشگاه صدرای این دانشگاه حضور دارند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول گفت: یادگیری نکات عملی و تجربی در محیط کار، ارتقای سطح مهارتی و کارآمادگی دانشجویان، افزایش اعتماد به نفس، کسب تجربه و ایجاد سابقه کاری مرتبط با رشته تحصیلی و فراهم شدن فرصت استخدام پس از فارغ‌التحصیلی از مزایای کارآموزی طرح پویش است.

وی افزود: گسترش و اجرای بهینه طرح پویش (اشتغال همزمان با تحصیل)، معرفی دانش آموختگان دانشگاه به بنگاه‌های اقتصادی، ایجاد فرصت اشتغال و مهارت آموزی دانشجویان در بنگاه‌های اقتصادی و همچنین استفاده از خبرگان صنعت و خدمات به عنوان مدرسان مهارتی در دانشگاه از اهداف برگزاری این رویداد است.

صافی با بیان اینکه رویداد صدرا فرصت مناسبی برای صنعت به منظور جذب و استفاده از دانشجویان علاقه‌مند و جویای کار فراهم می‌کند، گفت: حضور دانشجو در محیط کار در حین تحصیل و تجربه عملی دانش و مهارت‌هایی که در دانشگاه کسب کرده است نقش تعیین کننده‌ای در اشتغال زایی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی دارد.

وی تغییر ذائقه اجتماعی در انتخاب رشته‌های دانشگاهی را از دیگر اهداف برگزاری این رویداد دانست و افزود: رویداد صدرا و آشنایی جوانان به ظرفیت‌های شغلی صنایع و بنگاه‌های کارآفرین موجود نقش تعیین کننده‌ای در ذائقه سازی و هدایت جوانان به سمت رشته‌های کاربردی مورد نیاز صنعت دارد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی دزفول بیان کرد: انعقاد تفاهم‌نامه‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری میان دانشگاه و صنایع و فراهم کردن فرصت حضور اساتید و دانشجویان در صنعت به منظور شناسایی و حل مشکلات و مسائل مبتلا به واحد‌های صنعتی از دیگر دستاورد‌های مهم رویداد صدرا است.

۵۰ واحد صنعتی و صاحبان کسب و کار برای شرکت در رویداد بزرگ صدرا اعلام آمادگی کردند که از این تعداد ۳۱ واحد صنعتی، کارآفرین و فعال در بخش کسب و کار در نمایشگاه این رویداد ظرفیت‌ها و نیاز‌های خود را ارایه کردند.

رویداد صدرا مخفف «صنعت، دانشگاه و راه اشتغال» است که با مشارکت دانشگاه‌ها، شرکت‌های مختلف فناور و مراکز رشد و شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی و صنعتی به منظور ایجاد ارتباط میان دانشگاه، صعت و اشتغال برگزار می‌شود.

برگزاری نمایشگاه و رویداد صدرا زمینه‌ساز حضور دانشجویان در طرح پویش یا همان اشتغال همزمان با تحصیل برای دانشجویان است. برگزاری رویداد صدرا در دانشگاه‌های توانسته است زمینه اشتغال بسیاری از دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی را در سراسر کشور فراهم کند

فعالیت این نمایشگاه که از دهم اردیبهشت ماه آغاز شده تا دوازدهم اردیبهشت ماه میزبان دانشجویان این واحد است. علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۹ تا ۱۴ با حضور در این نمایشگاه ضمن آشنایی با ظرفیت‌ها و نیاز‌های واحد‌های صنعتی، تولیدی و کارآفرین امکان فعالیت در این واحد‌ها به عنوان کارورز را دارند.

دیگر خبرها

  • رزن و درگزین باید با مشارکت مردم از کشاورزی به سمت صنعتی شدن برود
  • تشکیل کارگروه رفع موانع سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ساوجبلاغ
  • رویکرد مجموعه مدیریتی قم حمایت تولیدکنندگان و تسهیل سرمایه گذاری
  • سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد حمایت مدیریت استان قم هستند
  • تعیین تکلیف ۲۹ بنگاه اقتصادی در نشست کارگروه تسهیل فارس
  • مهارت آموزی به یک هزار دانشجو در واحد‌های صنعتی دزفول
  • رایزنی با سرمایه‌گذاران برای فعالیت در لرستان
  • توسعه اقتصادی مبتنی بر نوآوری؛ لازمه اقتصاد چین
  • طرح‌های اقتصادی در استان بوشهر حمایت می‌شوند
  • تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است