Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد گفت: با افتتاح پروژه های بهمن ماه سال جاری در منطقه آزاد اروند، 17 هزار فرصت شغلی مستقیم و 35 هزار شغل غیر مستقیم در این منطقه فراهم می شود.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، اکبر افتخاری که امروز به منظور بازدید از زیرساخت های اقتصادی منطقه و شرکت در چند نشست تخصصی به اروند سفر کرده بود با بیان اینکه سرمایه گذاری خارجی محقق شده سال گذشته مناطق آزاد بیش از یک میلیارد دلار بود که این رقم تا کنون به این عدد رسیده، اظهار کرد: بیشترین سرمایه گذاری خارجی در مناطق آزاد کشور مربوط به حوزه پتروشیمی است و اگر در سه ماهه پایانی برنامه های تدوین شده محقق شود، بیشترین حجم سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند و قشم و صورت خواهد گرفت،

او با بیان اینکه اروند جزو دو منطقه آزاد خوب در جذب سرمایه گذاری خارجی است، گفت: در 9 ماهه سال جاری 12 هزار 200 میلیارد ریال سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند جذب شده است که در مقایسه با سال گذشته که هشت میلیارد و 600 میلیون ریال بود، رشد 42 درصدی را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اقتصادی شورای عالی مناطق آزاد افزود: این رشد در بخش های صنعتی، تجارت، خدمات و گردشگری بوده و پیشبینی می شود تا پایان سال این میزان سرمایه گذاری به 15 هزار میلیارد ریال برسد تا نسبت به سال گذشته رشد 30 درصدی را در اروند شاهد باشیم.

او ادامه داد: با پروژه هایی که در بهمن ماه سال جاری در منطقه آزاد اروند به بهره برداری خواهد رسید، امکان ایجاد  17 هزار فرصت شغلی مستقیم و 35 هزار شغل غیر مستقیم در این منطقه فراهم می شود.

افتخاری با اشاره به میزان سرمایه گذاری داخلی در مناطق آزاد کشور گفت: در 9 ماهه سال جاری 50 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری داخلی انجام شد که انتظار می رود تا پایان سال این میزان سرمایه گذاری به رشد مناسبی برسد.

معاون اقتصادی شورای عالی مناطق آزاد اضافه کرد: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در سال 96 بیش از 21 میلیارد دلار مبادلات تجاری داشتند که در سال گذشته این میزان با توجه به تحریم ها به 19 میلیارد دلار کاهش یافت.

افتخاری در پایان با اشاره به اینکه حجم بسیاری از صادرات تولیدی کشور از مناطق آزاد کشورصورت می گیرد، افزود: 45 درصد صادرات تجاری غیرنفتی کشور از طریق مناطق آزاد کشور انجام می شود، همچنین صادرات غیر نفتی در مناطق آزاد 1.2 میلیاردلار بوده در صورتی که در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی این میزان صادرات در سال گذشته به حدود 20 میلیارد دلار رسید که امسال نیز همین میزان صادرات را پیشبینی می شود.

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رشد سرمایه گذاری قشم معاون مناطق آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۴۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای رفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید برنامه جمعی داشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  وزیر اقتصاد در پایان همایش دو روزه مناطق آزاد و اقتصادی کشور با حضور مدیران این مناطق و وزیر اقتصاد در مشهد گفت: تعیین هدف گذاری کمی و کیفی که تا پایان سال هر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بر اساس ارزش شاخص و معیار‌های دیگر در در زمینه تجارت، سرمایه‌گذاری، ارتقای فناوری و تولید محصولات، فتح بازار‌های جدید صادراتی موفق بودند و پیش رفتن این هدف گذاری را از دبیرخانه مناطق آزاد و اقتصادی مطالبه می‌کنیم و باید در دستور کار دبیرخانه باشد.

خاندوزی افزود: ما باید برای رفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی یک برنامه جمعی باید داشته باشیم که اصلاح قانون از سمت مناطق آزاد و ویژه اقتصادی شروع و به مجلس شورای اسلامی می‌رسد.

وی گفت: مشکلاتی از قبیل مسائل مالیاتی و گمرکی این مناطق که بدون اجازه قانونگذار حل و فصل نمی شود و ما دستورالعملی تهیه و از مجلس شورای اسلامی مطالبه می‌کنیم.

دبیر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور هم در ادامه گفت: در کشور ۴۸ منطقه آزاد و ویژه اقتصادی داریم که سهم بالایی در اقتصاد کشور دارند و یک سوم صادرات غیر نفتی کشور از این مناطق است

عبدالملکی افزود: ۸۰ درصد کل ترانزیت کشور از این مناطق هست و در واقع در رشد اقتصادی کشور نقش مهمی دارند

وی گفت:  سال گذشته مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در حوزه سرمایه‌گذاری رشد ۴ برابری، در سرمایه‌گذاری محقق شده رشد سه برابری که به ۱۳۳ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری رسیدیم.

دبیر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور افزود: امسال هم همچون پارسال ۱۰۰۰ بسته سرمایه‌گذاری جدید را تا پایان سال خواهیم داشت در نمایشگاه که هفته آینده در تهران برگزار می‌شود ۲۰۰ تا از این بسته‌ها رونمایی می‌شود و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد.

عبدالملکی گفت: هر بسته سرمایه‌گذاری شامل سه بخش است که بخش اول مطالعات امکان سنجی اقتصادی اولیه انجام شده بخش دوم هر بسته زیرساخت‌های مورد نیاز است اعم از زمین آب و برق و گاز و دسترسی اینهایی که برای هر طرح آماده شده و بخش سوم وزن آن فعالیت و این سرمایه‌گذاری که به صورت بی‌نام صادر می‌شود.

دیگر خبرها

  • بازدید دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد کشور ازغرفه منطقه آزاد اروند در نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳
  • منطقه آزاد اروند و ارس بعنوان مناطق برتر انتخاب شدند
  • تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است
  • پیش‌نیازهای تحقق شعار سال در مناطق آزاد
  • کسب رتبه برتر در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی توسط منطقه آزاد اروند
  • پایان صدرنشینی یک‌ماهه «تمساح خونی»/ «مست عشق» نیامده به اوج رسید
  • پایان صدر نشینی یک‌ماهه «تمساح خونی»/ «مست عشق» نیامده به اوج رسید
  • اروند بر سکوی برتر رقابت مناطق آزاد
  • رتبه برتر سازمان منطقه آزاد اروند در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی
  • برای رفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید برنامه جمعی داشت