Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این نشست که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه های علامه طباطبایی، علوم پزشکی تهران، تقریب مذاهب اسلامی و دانشگاه تهران برگزار شد، دانشجویان و نمایندگان جنبش های اسلامی به ارائه دیدگاه ها و نقطه نظرات خود در خصوص جنبش های اسلامی در کشورهای اسلامی و به ویژه در نیجریه پرداختند.

دولت نیجریه با کشتن شیخ زکزاکی به دنبال پایان جنبش اسلامی است

«عبداللهی عثمان» از محافظان شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه در این نشست به سخنرانی پرداخت و گفت: دولت نیجریه قصد دارد با کشتن شیخ زکزاکی به جنبش اسلامی در این کشور پایان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد که شیخ زکزاکی از ابتدایی ترین حقوق خود از جمله خدمات پزشکی محروم است و سلامتی وی در خطر جدی قرار دارد و دولت نیجریه قصد دارد افکار عمومی این کشور را علیه جنبش اسلامی به رهبری شیخ زکراکی بسیج کند.

عبداللهی عثمان گروه تروریستی «بوکوحرام» را که در غرب آفریقا به خصوص در نیجریه فعال است  با گروه تروریستی داعش مقایسه کرد و آن را زاده رژیم صهیونیستی، آمریکا و عربستان سعودی دانست.

قانون شهروندی هند در تضاد با حقوق مسلمانان است

«عاصف رضا بلوچ» از فعالان جنبش اسلامی در پاکستان هم در سخنانی به جنبش شیعیان نیجریه اشاره کرد و گفت: در نیجریه ما شاهد اتفاق عجیبی هستیم، در این کشور ارتش به طور مستقیم با شیعیان مقابله می کند، موضوعی که در دیگر کشورها به این صورت مشاهده نمی شود.

وی همچنین قانون جدید شهروندی در هند را نیز نمونه بارز دیگری در مقابله با حقوق مسلمانان و ظلم علیه آنان دانست.

طبق این قانون تنها پناهندگان غیرمسلمان حق دریافت شهروندی هند را دارند و میلیون ها مسلمان در این کشور با مشکلات عدیده ای مواجه خواهند شد.

رضا بلوچ نگاه مردم پاکستان اعم از شیعه و سنی به انقلاب اسلامی را به عنوان طلایه دار جریان مقاومت همواره مثبت ارزیابی کرد و خواهان حمایت کشورهای اسلامی از مسلمانان «جامو و کشمیر» و شیعیان منطقه «پاراچنار» در این کشور شد.

عکاس: تقوا سادات حیدری

محور مقاومت از بازیگران اصلی منطقه است

«سید جواد موسوی» دانشجوی دانشگاه تقریب مذاهب و از رزمندگان لشکر فاطمیون افغانستان در سوریه نیز در سخنانی «جریان مقاومت» را از بازیگران اصلی عرصه سیاست و رسانه در سطح منطقه خواند و هدف اصلی آن را مبارزه با رژیم صهیونیستی و آزادسازی مناطق اشغالی فلسطین دانست.

موسوی گروه های تکفیری، القاعده و داعش را از نظر مفهومی خارج از محور مقاومت دانست و گفت: این گروه ها به دلیل آنکه از حمایت های جبهه استکبار غربی بهره مند بوده اند و هدف آنها آرمان قدس و اسلام نیست، این ادعا را که آنها گروه های اسلامی هستندرد می کند.

وی خاطرنشان کرد که جنبش های اسلامی در افغانستان مانند فاطمیون احتمالا در بازه ۵ تا ۱۰ سال آینده به یک جریان رسمی و تاثیرگذار همانند حزب الله لبنان تبدیل خواهد شد.

آمریکا و رژیم اسرائیل مانع از رشد جنبش های اسلامی در آفریقا می شوند

«محمد خشاب» از فعالان جنبش اسلامی در لبنان نیز حضور آمریکا و اسرائیل در غرب قاره آفریقا و به ویژه نیجریه را به دلیل منابع سرشار طبیعی در این کشورها دانست و گفت: آمریکا و اسرائیل به دلیل منافع اقتصادی حضور پر رنگی در غرب آفریقا دارند و با فشار بر دولت ها مانع از رشد جنبش های اسلامی در کشورهای این منطقه می شوند.

این نشست با قرائت بیانیه پایانی دانشجویان امت اسلامی در حمایت از جنبش های جریان مقاومت به کار خود پایان داد.

شیخ ابراهیم زاکزاکی کیست؟

در آذر سال ۱۳۹۴ ارتش و پلیس نیجریه با یورش به حسینیه بقیه‌الله(عج) در شهر «زاریا» و منزل شیخ زکزاکی در ایالت «کادونا» در شمال نیجریه، رهبر شیعیان این کشور را به همراه همسرش «زینت ابراهیم» و یکی از پسرانش دستگیر کردند؛ در این یورش که به عملیات نظامی شبیه بود صدها نفر از شیعیان نیجریه نیز به شهادت رسیدند؛ برخی رسانه‌ها شمار افراد شهید شده در حمله به خانه شیخ زکزاکی را تا ۲ هزار تن ذکر کرده‌اند.

در این یورش، شیخ زکزاکی به شدت زخمی شد و سه پسر وی نیز به شهادت رسیدند؛ سه پسر دیگر رهبر شیعیان نیجریه نیز یک سال قبل از آن یعنی در روز قدس سال ۱۳۹۳ با شلیک گلوله پلیس این کشور به شهادت رسیده بودند.

دولت نیجریه تاکنون از آزادی زکزاکی به بهانه‌های گوناگون جلوگیری کرده است و حتی به وی امکان دسترسی به خدمات درمانی را نداده بود.

در ماه‌های اخیر که وضع جسمانی زکزاکی رو به وخامت گذاشته، نهادهای حقوق بشری بارها خواهان آزادی رهبر شیعیان نیجریه شدند.

برچسب‌ها ابراهیم زکزاکی گروه های تکفیری هند دانشگاه علامه طباطبایی پاکستان افغانستان نیجریه حزب الله لبنان اسرائيل جامو و کشمیر دانشگاه تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ابراهیم زکزاکی گروه های تکفیری هند دانشگاه علامه طباطبایی پاکستان افغانستان نیجریه حزب الله لبنان اسرائيل جامو و کشمیر دانشگاه تهران ابراهیم زکزاکی گروه های تکفیری هند دانشگاه علامه طباطبایی پاکستان افغانستان نیجریه حزب الله لبنان اسرائيل جامو و کشمیر دانشگاه تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۴۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت ترافیکی و جوی جاده‌های کشور اعلام شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، مرکز مدیریت راه‌های کشور درباره وضعیت ترافیکی و جوی محور‌های شمالی اعلام کرد: تردد در محور‌های چالوس، هراز و فیروزکوه، آزادراه تهران – شمال و آزادراه قزوین – رشت (رفت‌وبرگشت) روان است. همچنین محور فیروزکوه دارای بارش باران و سایر محور‌های شمالی فاقد مداخلات جوی‌اند.

بر اساس اعلام این مرکز در خصوص سایر محور‌ها نیز ترافیک سنگین در آزادراه قم – تهران محدوده بهشت‌زهرا، ترافیک سنگین در محور شهریار – تهران حدفاصل رضی آباد تا شهرقدس و ترافیک نیمه سنگین در آزادراه قزوین - کرج محدوده‌های گلشهر، مهرویلا و حدفاصل استاندارد تا پل کلاک در جریان است.

علاوه بر این بارش باران در برخی از محور‌های استان‌های همدان، سمنان، قم، مرکزی، گلستان و گیلان گزارش شده است.

همچنین مرکز مدیریت راه‌های کشور محور‌های مسدود غیرشریانی را محور‌های هشتگرد – طالقان، کمربندی جدید خرانق – یزد، اسپکه – بمپور، یزد – دربید، حاجی آباد – آهنگران، سروآباد – پاوه، رباط پشت بادام – بیاضه و طبس – بردسکن اعلام کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشگاه‌های اسپانیا هم به جنبش جهانی دانشجویی برای حمایت از فلسطین پیوستند+ فیلم
  • دانشگاه‌های اسپانیا به جنبش جهانی حمایت از فلسطین پیوستند
  • دانشجویان آزادی‌خواه حامی غزه را با شرایط ویژه پذیرش می‌کنیم
  • وضعیت ترافیکی و جوی جاده‌های کشور اعلام شد
  • کدام دانشگاه‌ها به جنبش حمایت از فلسطین پیوسته‌اند؟ | اینفوگرافیک
  • تنها مکتبی که قادر به اداره جهان بوده قرآن و عترت است
  • جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین: این صدای آمریکاست! | چند دانشجو بازداشت شده‌ اند؟
  • اسرائیل از مقاومت فلسطینیان خسته شده است/جنبش دانشجویی شکل گرفته،برخلاف تصور صهیونیسم جهانی است
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • دخل و خرج شهرداری تهران زیر ذره بین شورا