Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار لرستان با اشاره به افزایش تلفات جاده‌ای در لرستان گفت: راه آهن خرم‌آباد تاکنون در ردیف‌های بودجه اعتباری نداشته است ولی با پیگیری های انجام شده خوشبختانه وارد ردیف بودجه شده و با وزارت راه و شهرسازی به این توافق رسیدیم جز پروژه های انتفاعی قرار گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک، سید موسی خادمی عصر امروز در جلسه کارگروه ایمنی راههای استان لرستان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد بابیان اینکه سال گذشته در لرستان در بحث تلفات جاده ای کاهش بسیار خوبی داشته ایم اظهار داشت:متاسفانه امسال به دلیل سیل و آسیب دیدن زیر ساخت های جاده ای استان با رشد تلفات جاده ای روبرو شدیم و در رده استان سیزدهم کشور قرار گرفتیم برهمین اساس باید تلاش کنیم این آمار را کاهش دهیم

وی افزود: جهت کاهش تلفات جاده ای در استان لرستان بخشی از اقدامات همچون ایمن کردن جادهها، افزایش حجم آزاد راهها و چهار بانده کردن خروجی های شهر باید در دستور کار قرار گیرد که البته این این برنامه ها زمان بر هستند در همین راستا با اجرای برنامه های کوتاه مدت از جمله شناسایی نقاط حادثه خیز، حذف پیچ های خطرناک و استفاده از علائم هشدار ساز باید آمار تلفات جاده ای استان را کاهش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار لرستان عنوان کرد: افزایش پایگاههای امدادی، استخدام نیروی انسانی، هلی کوپتر و افزایش تعداد آمبولانس های اورژانس از جمله برنامه های کاهش تلفات پس از اتفاق حوادث جاده ای  است که نیازمند حمایت اورژانس کشور هستیم و در همین راستا در استان نیز ساخت ۳۲ پایگاه امدادی را در دستور کار قرار خواهیم داد و تامین اعتبار می‌کنیم همچنین آشیانه بالگرد را مهیا خواهیم کرد.

وی بیان کرد: از وزارت راه و شهرسازی در بحث نصب دوربین های پایش سرعت در جادهای استان انتظار داریم به استان کمک کنند چراکه تعداد دوربین های استان درمقایسه با سایر استان ها بسیار پایین تر است.

خادمی گفت: در حوزه اقتصاد مقاومتی  کلیه پروژه های عمرانی و اصلی که در دستور کار داریم بیشتر پروژه های راهسازی و سد سازی است که با جدیت  دنبال می‌کنیم اما امسال سامانه نیپا خواسته بود پروژه های تولیدی اشتغالزاو دانش بنیان محور ثبت شوند ولی یکی از سه پروژه اولویت دار استان  که نهاد ریاست جمهوری امسال خواسته بود اعلام کنیم یکی از آنها پروژه راه آهن بود که اعلام کردیم.

وی تصریح کرد: راه آهن استان لرستان از سال ۹۰ از محل اعتبارات سهام فولاد  شروع شده به گونه ای که دولت مطالباتی از سهام فولاد داشته با مجموعه قرارگاه خاتم  قرار داد بسته شده که بابت سهام فولاد اهواز قرارگاه ۳۷۰ میلیارد تومان  به راه آهن خرم آباد بدهدکه این اعتبار تا سال گذشته هزینه شده است

استاندار لرستان خاطر نشان کرد: راه آهن خرم آباد تا الان در ردیف های بودجه اعتباری نداشته چون از محل سهام فولاد بوده ولی الان با پیگیری های انجام شده خوشبختانه وارد ردیف بودجه شده و با وزارت راه و شهرسازی به این توافق رسیدیم جز پروژه های انتفاعی قرار بگیرد.

وی اظهار داشت: پس از اینکه راه آهن خرم آباد جز پروژه های انتفاعی قرار گرفت راه و شهرسازی قرار شد اوراق مشارکت منتشر و تامین اعتبارش کند که تا کنون وزارت راه نتوانسته این اوراق را منتشر کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۵۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ افزایش 15 درصدی تلفات رانندگی + سند

تین نیوز

تعداد تلفات حوادث رانندگی در 11 ماهه سال 1401 نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، 15 درصد افزایش یافت.

به گزارش تین نیوز، بر اساس جدول و نمودار آماری که از سوی وزارت راه و شهرسازی در قالب کتابچه عملکرد، پایش و کنترل آماری اهم شاخص های کلیدی وزارت راه و شهرسازی در 12 ماهه سال 1401 ، منتشر شد، تعداد کشته شدگان حوادث رانندگی در 11 ماهه سال 1401 به رقم 17 هزار و 745 نفر رسید.

این درحالی است که تعداد متوفیان حوادث رانندگی در 11 ماهه سال 1400 رقمی معادل 15 هزار و 440 نفر بود که این عدد نشان دهنده افزایش 15 درصدی تلفات حوادث رانندگی است.

همچنین در 11 ماهه سال 1401 تعداد 341 هزار و 113 نفر بر اثر حوادث رانندگی مصدوم شده اند که این رقم در مدت مشابه سال قبل از آن، 292 هزار و 837 نفر بوده که این عدد نیز بیانگر افزایش 16 درصدی تعداد مصدومان حوادث رانندگی است.

به گزارش تین نیوز، تعداد متوفیان و مصدومان حوادث رانندگی که در این جدول ذکر شده از آخرین آمار اعلامی سازمان پزشکی قانونی کشور استخراج شده و مربوط به حوادث درون شهری، برون شهری و روستایی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بازدید استاندار لرستان از روند ساخت مسکن ملی بروجرد
  • انسداد برخی مسیر‌های ارتباطی عشایری و تلفات احشام در خوزستان
  • ۶۵ درصد تلفات جاده ای گیلان راکب موتورسیکلت و عابران پیاده هستند
  • ۱۲ پروژه بازآفرینی شهری در استان اصفهان در دست اجرا است
  • ۴۰ هزار میلیارد ریال پروژه فعال در اهواز وجود دارد
  • ۴۰ هزار میلیارد ریال پروژه فعال در شهرداری اهواز وجود دارد
  • آمار هولناک تلفات جاده‌ای/ زخم کیفیت خودروهای داخل درمان نمی‌شود؟
  • اولتیماتوم استاندار لرستان برای مصوبات سفر رئیس‌ جمهور
  • افزایش تلفات فروریختن جاده در چین به ۳۶ نفر
  • ◄ افزایش 15 درصدی تلفات رانندگی + سند