Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-30@13:33:16 GMT

مدلینگ؛ خط قرمز کار گروه مد و لباس کشور

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۳۶۱۶۶

رییس کار گروه مد و لباس کشور گفت: براساس قوانینی که به ما ابلاغ شده مدلینگ و توربان خط قرمز اعلام شده است.
مرضیه شفاپور چهارشنبه در نسشت کارگروه مد و لباس استان خوزستان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از طراحان لباس خواست تا قوانین و مقررات را رعایت کنند.
رییس کار گروه مد و لباس کشور ادامه داد: به منظور ارتقا در سطح آموزش در استان خوزستان آمادگی داریم اساتید درجه یک را از تهران به استان اعزام کنیم چراکه آموزش از جمله مواردی است که بر آن تاکید بسیاری دارم از سوی دیگر در نظر داریم براساس تجربه کاری برخی طراحان لباس درجه هنری در نظر بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی برگزاری جشنواره ها و  رویدادهای هنری در حوزه طراحی لباس را مهم خواند و بیان کرد: برگزاری جشنواره از این رو مهم است که موجب می شود طراحان لباسی که ایده های خوبی دارند و ناشناخته هستند معرفی شوند و کار خود را ارایه کنند.
رییس کار گروه مد و لباس کشور با اشاره به درخواست همه طراحان لباس برای ارایه کار آنها در صدا و سیما بیان کرد: انعکاس کار طراحان لباس در صدا و سیما  به نظر من کار بسیار خوب و عالی است و صدا و سیما نیز یکی از اعضای کارگروه است که در استانها نیز باید تعامل با صدا و سیما برای معرفی کار طراحان لباس صورت گیرد.
شفاپور بزرگترین ضعف طراحان و تولیدکنندگان لباس در استان خوزستان را نبود اتحادیه و انجمن صنفی دانست و تصریح کرد: وقتی طراحان لباس در قالب یک انجمن باشند صدایشان در قالب یک گروه است.
انجمن صنفی پوشاک مدارس تشکیل شد
وی با اشاره به تشکیل انجمن صنفی پوشاک مدارس توضیح داد:  این انجمن در آخرین مراحل  شکل گیری قراردارد و نامه ای نیز به وزیر آموزش و پرورش در این باره ارسال کرده تا به تمامی استانها ابلاغ شود و از انجمن صنفی پوشاک برای تولید لباس مدارس استفاده شود، انجمن صنفی پوشاک مدارس با توجه به روانشناسی رنگ و مقطعی که در آن دانش آموز تحصیل می کند طراحی لباس دانش آموزان را انجام می دهد.
رییس کار گروه مد و لباس کشور بر حرکت به سوی رویدادهای تخصصی  در حوزه لباس  تاکید کرد و بیان کرد: به عنوان مثال یک هفته ویژه روز حجاب و عفاف است که همه طراحان این حوزه را به برگزاری رویداهای تخصصی در این زمینه سوق داده ایم در استان خوزستان نیز باید به فراخور تقویم سالانه ای که خودشان برنامه ریزی می کنند رویدادهای تخصصی برگزار شود.
وی ادامه داد: برای طراحی لباس المپیک فراخوان داده ایم و اینکه کسانی می گویند متوجه فراخوان نشدیم به دلیل کمبود ارتباطات و  بی اطلاعی از سایت کارگروه است، در  این سایت تمامی رویدادها اطلاع رسانی می شود و تنها مرجع رسمی حوزه لباس و مد است.
شفاپور گفت: در استان خوزستان  با وجود تعدد قومیت و لباسهای متنوعی که وجود دارد طراحان می توانند کارهای متنوع و بهتری را انجام دهند.
رییس کار گروه مد و لباس کشور ادامه داد: طراحان لباس در استان برای برگزاری "ایونت "می توانند به اداره کل ارشاد  و فرهنگ استان خود مراجعه کنند، که در این حوزه مکان را طراح مشخص می کند و اداره کل ارشاد در تاریخ و مکان دخالت نمی کند بلکه با این مجوز امنیت حضور طراح در ایونت را فراهم می کنند
شفاپور ادامه داد: برای ارتباط  دیگر کشور ها نیز تفاهم نامه ای  با سازمان ایرانیان خارج از کشور نوشتیم تا اگر رویدادی در کشورهای اسلامی یا کشورهایی که بافت فرهنگی آنها با ما همخوان است برگزار شود به ما اطلاع دهند تا از این طریق زمینه یک تعامل فرهنگی میان چند کشور فراهم شود.
وی با اشاره به مساله  حق کپی در حوزه طراحی لباس گفت: اگر طراحان لباس کد شیما دریافت کنند و مالکیت معنوی اثر خود را بگیرید دیگر هیچ کسی حق کپی  اثر آنان را بدون اجازه نخواهد داشت چراکه اگر اقدام به کپی اثر کنند محکوم به و در دادگاه معرفی می شوند؛ از ابتدای سال جاری تا کنون ۲ مورد از این مساله وجود داشته است که حق را به طراح داده اند و خسارت نیز از فرد کپی کننده گرفته شده است.
رییس کار گروه مد و لباس کشور ادامه داد: سطح بیمه مد لباس نسبت به سینما پایین تر است برای این منظور  طرحی  را نوشتیم و با صندوق اعتباری هنر صحبت کرده ایم تا وضعیت بیمه را ارتقا دهیم، به محض نهایی شدن این طرح به همه استانها این نامه ابلاغ می شود. برچسب ها: مدلینگ

منبع: خرداد

کلیدواژه: مدلینگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۶۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح «نور» است یا «زور»؛ روحانیون برای جنگ با که لباس نظامی پوشیده‌اند؟

اگر طرح، طرح نور است و برگرفته از آیه سورۀ نور که قاعدتا باید از نماد نور استفاده شود و اگر «نور» نیست و «زور» است دیگر چرا از قرآن و نور مایه می گذارند؟

آنگونه که عصرایران روایت کرده، تصاویر منتشره از تجمع طلاب و روحانیون در قم در حمایت از برخوردهای انتظامی در مقولۀ حجاب از این منظر مورد توجه قرار گرفته که روحانیون حاضر لباس نظامی پوشیده‌اند. به این بهانه چند نکته را می‌توان طرح کرد:

۱. سابقه داشته که افرادی کفن بپوشند یا روحانیون بلندمرتبه در جبهه لباس نظامی بر تن کنند و مشهورترین تصاویر مورد اخیر مربوط به دهه ۶۰ و حضور آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان نماینده امام در شورای عالی دفاع و بعد رییس این شورا به اقتضای ریاست جمهوری و مرحوم هاشمی رفسنجانی به عنوان جانشین فرمانده کل قوا در جبهه‌هاست اما این شکل سابقه ندارد. خاصه این‌که به جای عبا لباس نظامی پوشیده‌اند. به عنوان رزمنده البته پیشینه داشته اما به منظور تأکید بر تلفیق رزمندگی و تبلیغ بوده یا سلاح و صلاح با هم. در این فقره اما آن حس منتقل نمی‌شود. همچنین می‌دانیم پوشیدن لباس نظامی نیاز به اجازه و هماهنگی دارد. در جبهه حاوی پیام ایثار و از جان گذشتگی بود و اینجا وجه زور و اجبار آن می چربد.

۲. لباس نظامی یعنی آمادۀ جنگ‌ایم. اما جنگ با که؟ با زنان و و دختران این سرزمین که به هر دلیل پوشش و سبک زندگی دیگری دارند و الزاما انگیزه سیاسی هم ندارند؟ آن هم در حالی که شخص سردار رادان فرمانده کل نیروی انتظامی به صراحت گفته است این طرح جنبه امنیتی و نظامی ندارد و بیشتر فرهنگی است و حتی مایل نیست صرفا انتظامی معرفی شود؟ از این منظر نقض غرض نیست؟

۳. اگر طرح، طرح نور است و برگرفته از آیه سورۀ نور که قاعدتا باید از نماد نور استفاده شود و اگر «نور» نیست و «زور» است دیگر چرا از قرآن و نور مایه می گذارند؟

۴. اگر منظور روحانیون محترم این است که از نیروهای پلیس حمایت می‌کنند چرا لباس کامل آنها را نپوشیده‌اند؟ آیا تصور نمی‌کنند تلفیق لباس نظامی با عمامه در تاریخ شیعه سابقه نداشته باشد؟ حتی شهید محراب آیت‌الله اشرافی اصفهانی با آن سن و سال وقتی در جبهه جنگ با صدام حسین لباس سپاه پوشید کامل پوشید از کلاه استفاده کرد نه عمامه.

۵. هر صنفی باید با زبان خود آن و در مواردی با لباس خاص خود آن شناخته شود. این که طلاب که غالبا به خدمت سربازی نرفته اند یا نمی روند لباس نظامی بپوشند آن هم نه برای مقابله با اسراییل که در حمایت از برخورد با زنان و دخترانی که پوشش مطلوب آنان را رعایت نمی‌کنند چه تصویری از آنان در ذهن شماری از مردم خاصه زنان و دختران مورد نظر در این «جنگ»! ترسیم می‌کند؟

۶. این نکته البته قابل درک است که بعد از آن که جمعیت قابل توجهی در حمایت از طرح نور در تهران گرد نیامد چون بسیاری از خانم‌های چادری مثل سابق مایل نیستند در حمایت از برخوردهای پلیسی تجمع کنند جای دیگر این تجمع را شکل دادند و نه با محوریت خانم ها بلکه با روحانیون لباس نظامی پوشیده که طبعا وجه صنفی و طبقه ای‌ دارد و قاعدتا در موضوع مرتبط با زنان اگر خانم‌ها حمایت کنند موثرتر است تا مردان آن هم با تلفیق لباس نظامی و روحانیت.

۷. برداشت نویسنده این است که طرح جاری تنها برای آن است که تلقی مخالفت علنی با حکومت درنگیرد و در این حد رعایت کنند کفایت می کند تا جایی که به لطیفه گفته می شود اگر می توانستند عکس مهسای طفلک را به عنوان حجاب کنونی مقبول منتشر می‌کردند به همین خاطر فرماندهی کل نیروهای انتظامی اصرار دارد موضوع نظامی و انتظامی و پلیسی نیست و فرهنگی است و آن وقت وسط این معرکه طلاب آمده‌اند و لباس نظامی پوشیده‌اند!

دیگر خبرها

  • دانشگاه آزاد سمنان میزبان نخستین مسابقه ملی «طراحی و دوخت»
  • رشد غیرمتعارف تامین ارز برای واردات گروه کالایی گوشت مرغ و گوشت قرمز
  • انتقال خون فارغ از گروه خونی ممکن می‌شود
  • عکس/ ترور با لباس زنانه!
  • طرح ملی درس عفاف و حجاب در طراحی پارچه و لباس دانشگاه های هنر
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • (تصاویر) رخ‌نمایی سونگ هه کیو در دنیای مدلینگ
  • طرح «نور» است یا «زور»؛ روحانیون برای جنگ با که لباس نظامی پوشیده‌اند؟
  • اصالت لباس محلی عشایر ایل شاهسون
  • برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ایران و کشور‌های جهان