Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-28@07:02:11 GMT

طرح قاصدک حذف می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۳۶۲۳۶

معاون پرستاری وزیر بهداشت گفت: یکی از مطالبات جامعه پرستاری حذف طرح قاصدک است که این طرح حذف می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،   مریم حضرتی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با بیان این مطلب گفت: یکی از مطالبات پرستاران حذف طرح قاصدک و اصلاح نظام پرداخت است که انجام می‌شود و تلاش می‌کنیم تا پایان سال طرح عدالانه و شفاف دیگری را جانشین آن کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون پرستاری وزیر بهداشت با بیان این که طرح جایگزین قاصدک باید شفاف و عادلانه و موجب رضایت پرستاران باشد گفت: در طرح قاصدک وضع و میزان کارانه و اضافه کار پرستاران مشخص نیست و قطعا نظام پرداخت اگر عادلانه و شفاف شود موجب رضایت پرستاران خواهد شد.

محمد میرزابیگی رئیس سازمان نظام پرستاری کشور هم با اشاره به عنایت رهبر معظم انقلاب به جامعه پرستاری و دغدغه‌ها و مشکلات آن‌ها گفت: دو موضوع پرستاران را آزار می‌دهد یکی نظام نامناسب پرداخت است که تبعیض آمیز است، الان درآمد همه گروه‌های غیر پزشک به درآمد پزشک وصل است و این موضوع درست نیست و موضوع دوم هم نرم افزار قاصدک است که واقعا باید جمع شود.

میرزابیگی افزود: همین درآمد اندک پرستاران در قاصدک ضایع می‌شود در این نرم افزار کارانه و اضافه کار پرستاران با هم ترکیب می‌شود و کلاف سردرگمی را درست می‌کند به نحوی که پرستاران نمی‌دانند بابت اضافه کار و کارانه چقدر دریافت کرده اند.

او یکی دیگر از مشکلات پرستاران را موضوع معوقات ذکر کرد و گفت: این معوقات که از ۲ ماه تا ۲۲ ماه هم می‌رسد واقعا پرستاران را اذیت می‌کند، ما برآوردی از میزان معوقات نداریم، اما از فردا این موضوع را بررسی می‌شود.

رئیس سازمان نظام پرستاری همچنین کمبود نیروی پرستاری را یادآور شد و گفت: ۳ سال است که پرستاری جذب نشده و از طرف دیگر عده‌ای بازنشسته شده اند و بر تعداد تخت بیمارستانی هم افزوده شده که این باعث اضافه شدن فشار کار بر دوش پرستاران و اضافه کار اجباری آن‌ها شده است.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: رئیس جمهور روحانی اردبیل طرح عمرانی نشست خبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۶۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات رایگان به روستائیان به همت پزشکان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سرپرست شبکه بهداشت و درمان بوانات گفت: به مناسبت هفته سلامت ، بسیج جامعه پزشکی با حضور در روستای جوی سفید شهرستان بوانات به  ۲۰۰ بیمار خدمات پزشکی و پرستاری رایگان ارائه کردند.

حامد طباطبایی افزود: بیماران در زمینه های اطفال، قلب، داخلی، مشاوره روانپزشکی، مشاوره تغذیه، پرستاری و دارویی در این روستا ویزیت شدند.
وی بیان کرد: این اردو با همکاری فرمانداری و اداره های هلال احمر، آموزش و پرورش، دهیاری و شورای اسلامی روستای جوی سفید و مدرسه امام حسن مجتبی این روستا برگزار شد.

دیگر خبرها

  • ارتباط مشکل مسکن با کمبود پرستار در شهر‌ها/ تعرفه ترجیحی پاسخگوی نیاز پرستاران نیست
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • بازگشت دوباره رشته پرستاری به دانشگاه آزاد بوشهر
  • ارائه خدمات رایگان به روستائیان به همت پزشکان